Site icon הפורטל הישראלי ל-NLP

איך מתנגדים להתנגדות?

היי לכולם,

איש מכירות שהחל לא מזמן לעבור אימון אישי אצלנו רצה לדעת איך אפשר להתגבר על התנגדויות שעולות במהלך תהליך המכירות וגורמות לכך שתהליך המכירה יסתיים מהר יותר מהמתוכנן וללא תוצאות נראות לעין. בפוסט הקרוב אני אחלוק עמכם את התשובה שנתתי לו.

מהן התנגדויות?

לכל אותם הקוראים שלא מכירים את הסלנג המקצועי של אנשי המכירות, "התנגדויות" הן אוסף של שאלות והסברים שמהם עשוי להשתמע כי הדובר אינו מעוניין במוצר או בשירות אותו אתם מציעים. אותם לקוחות, החוזרים על ההתנגדות שלהם שוב ושוב, בדרך כלל נתפסים בעיני רוב אנשי המכירות כלקוחות בעייתיים ולכן אנשי המכירות עוזבים אותם לנפשם.

בניגוד לתפישה הרווחת הטוענת כי ישנם לקוחות בעייתיים שלא משנה מה נעשה, לא ישתפו פעולה איתנו, התפישה הכללית ב-NLP אומרת בצורה חד משמעית – מכיוון שאנו יוצרים את התקשורת שלנו ואנו מעוניינים להגיע למטרה מסוימת, זוהי אחריותנו ליצור את התוצאה הרצויה אצל האדם השני.

אז מהו השלב הבא?

קודם כל חשוב להבין מהי המהות האמיתית של אותה "התנגדות". ב-NLP אנו לא מכירים בקיומן של התנגדויות אלא מתייחסים אליהן כמשוב שלילי על הדרך שבה אנו מוכרים, או במילים אחרות, זוהי למעשה נורת אזהרה בה אומר לנו הלקוח "משהו בדרך שבה אתם מוכרים אינו נכון".

בכדי לתקן את הבעיה שבגללה אותו משוב שלילי עלה, עלינו להבין מה גורם לאנשים להעלות אותו בזמן מכירה:

ומה אפשר לעשות כשעולה אותה "התנגדות"?

עכשיו, ברגע שהבנו מהם הגורמים לאותו משוב שלילי, בואו נראה מהם הדברים שאותם נוכל לעשות בכדי להקדים תרופה למכה:

כלים אלו הם רק הפתיח לצורת החשיבה האחרת המהווה את הבסיס ל-NLP ובנוסף להם ישנם עוד כלים רבים ומרתקים שיעזרו לכם למכור הכול – החל ממוצרים וכלה בדעות.

תארו לעצמכם מה תוכלו לעשות למשל, ביום שבו תדעו, איך בשאלה אחת תוכלו להשיג מאדם את הדרך שבה הוא יעדיף שימכרו לו מוצר. על כל זאת ועוד, אולי פה בעתיד ובטוח בסדנאות שאנחנו מעבירים.

המשך שבוע מעולה

ליאור

Exit mobile version