חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך יכול להיות שזה עובד כל כך טוב?

היי לכולם,

כאדם ספקן מטבעו, כשנתקלתי לפני שש שנים בערך, בפעם הראשונה ב-NLP הסתכלתי עליו בעין קצת חשדנית.

משהו שם הריח לי יותר מדי טוב ויותר מדי אפקטיבי כך שכשראיתי אותו בפעם הראשונה משהו בי אמר לי לעצור שנייה ולבחון את זה יותר לעומק. אחרי הכול מדובר בשיטה מאוד מקיפה, מאוד רצינית שמסוגלת ליצור תוצאות מדהימות בזמן מועט. איך ייתכן שקיים דבר שכזה וכולם לא משתמשים בו?

אז לקחתי את אותו הספר, שנקרא "הכוח הטמון במוח" שכתב ריצ'ארד בנדלר והתחלתי לקרוא. זה היה מעין מבוא קטן ל-NLP שכתוב בשפה פשוטה יחסית, מלווה בתמונות משעשעות ומכיל גם דוגמאות לדרכים שבהן גם הקורא הפשוט יכול להשתמש תוך כדי הקריאה בכדי ליצור שינוי מהותי בחייו.

הוא לא רציני, אמרתי לעצמי, טכניקות כל כך פשוטות ליצירת שינוי כל כך רציני?!

סיימתי לקרוא את הספר, כמובן מבלי להתנסות במה שרשום שם ושמתי אותו בצד ביחד עם כל ספרי הניהול והמכירות שבספריה שלי.

עכשיו, חיפשתי משהו יותר רציני, עם טכניקות שייראו לי קצת יותר רציניות, כי הרי שינוי זה משהו רציני, מסובך ומורכב. ככל שהמשכתי לקרוא ולמצוא עוד ועוד חומרים על NLP, גיליתי להפתעתי כי אני לא מצליח למצוא את הטכניקה המסובכת שחיפשתי, אז אמרתי לעצמי – אולי לטיפול זה לא מספיק רציני, מצד שני, אפשר להשתמש בטכניקות האלה למכירות.

ואז, ורק אז, בפעם הראשונה, לא רק דיברתי או חשבתי על איך הכלים מסוגלים לעבוד אלא השתמשתי פיזית ב-NLP ולהפתעתי הגדולה, למרות שהאמנתי חלקית ביכולת שלי ליצור עוגן הצלחתי לחבר בין תחושה למוצר והקונה היה מאושר.

אז, ורק אז, הבנתי בפעם הראשונה כי עליתי על מכרה הזהב שחיפשתי שנים – סט של כלים שעובדים בצורה עוצמתית וניתנים לשילוב במה שאנחנו כבר ככה עושים.

גם אז, כשכבר התחלתי באמת ללמוד NLP, מתוך ניסיון, יכולתי להשתמש בכל כלי כאשר הזדקקתי לו לחוד ועם זאת, לא ידעתי עדיין איך לשלב NLP בכל האינטראקציה – מההתחלה ועד הסוף כיחידה אחת כוללת שתשפר את כל מה שאני עושה ולא רק פעולה בודדת פעם בכמה זמן.

באותה נקודה היה לי מאוד ברור – אם אני לא אלמד את השיטה, את צורת החשיבה שנקראת NLP, כל מה שיהיה בידי הוא רק הטכניקות והן כשלעצמן כבר לא הספיקו לי אז החלטתי למצוא לי מורה שילמד אותי NLP בצורה רשמית כך שגם תהיה לי הכשרה רשמית לעיסוק ב-NLP (הכשרת הפראקטישנר) וגם אלמד איך לשלב את הכלים בתוך השיטה.

לאחר חיפוש עקשני למציאת המורה שלא רק ידע ללמד NLP אלא ישתמש בו כל הזמן, גם בזמן שהוא מביא אותי לקחת אצלו את הקורס (כי הרי NLP הוא מודל של תקשורת ושינוי בבסיסו) מצאתי כמעט במקרה את אמיל קפון, שהיום אני גאה להעביר את הקורסים לצידו וכל השאר כבר היסטוריה.

אם גם אתם, כמוני, כבר טעמתם מטעמו של ה-NLP ורוצים להגיע לרמה גבוהה יותר, קחו מספר עצות:

1. קחו קורס NLP שיאפשר לכם לסדר את החומר בראש בצורה שבה הוא יפעל בצורה טבעית ואפקטיבית, ממישהו שהוסמך ללמד NLP ויש לו ניסיון בשימוש ב-NLP, כמוני, כשבאתי למצוא לי את המורה האידיאלי עבורי. אני יודע שעבור חלקכם זוהי השקעה לא קטנה ומצד שני, תמיד חשבו – כמה יעלה לכם לא לעבור את הקורס הזה?

2. למדו NLP מכל מקור אפשרי. כשאתם באים ללמוד NLP בדקו במהלך הלימוד – כיצד משתמש אותו אדם שיצר את מה שנמצא מולכם כרגע, במה שהוא מדבר עליו? כשתבינו איך הוא משתמש במה שהוא מלמד, יהיה לכם הרבה יותר קל לקבל ממנו דוגמא איך הוא עושה את זה כל כך טוב בכדי שגם אתם תגיעו לאותה תוצאה בפחות זמן.

3. כשאתם ניגשים ללמוד NLP למדו אותו כאילו שמחר תצטרכו ללמד זאת למישהו אחר. בצורה הזאת, החומר ייספג יותר טוב ותוכלו לבצע קישורים בין החלקים השונים של מה שלמדתם יותר בקלות.

4. הבינו כי כיום ישנם סגנונות שונים לשימוש ב-NLP ותחומים שונים בהם תוכלו לשלב את ה-NLP. תנו למה שלמדתם (ותלמדו) בתחום לחלחל לכל תחום בחייכם וככל שתשתמשו יותר בכלים שלמדתם כך הם יוטמעו בכם יותר.

5. אם אתם מוצאים משהו כמבלבל, או שטכניקה מסוימת לא עובדת לכם הרשו לעצמכם למצוא מישהו שיודע NLP ברמה אחת לפחות מעליכם ובקשו את עזרתו.

אני יודע כי מעולם לא סירבתי לענות לשאלה שנשאלתי בנוגע לשימוש בכלים או ב-NLP בכלליות, בין אם היא נשלחה על ידי תלמיד או תלמידה שלנו ובין אם היא נשלחה על ידי אחד הקוראים.

תיהנו מאוד מסוף השבוע,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?