חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

טקסים של הצלחה – חלק ד'

היי לכולם,

בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על טקסי טרום הביצוע שהם הטקסים שאותם עושים המצליחנים לפני שהם באים לעשות את מה שהם עושים כל כך טוב על פי סידרת הראיונות שאני מבצע בשנים האחרונות. לפני שנמשיך, הייתי מעוניין להפנות את תשומת לבכם לסוף הניוזלטר בכדי שלא תפספסו את ההנחה על הסדנה החדשה שמתחילה במאי.

אם נצא מנקודת הנחה שאנחנו מתחילים כבר מספר ימים (לפחות) את היום שלנו לאחר שביצענו טקס בוקר שהכין אותנו לתחילת יום איכותי במיוחד, לפני שבאנו לבצע משהו בצורה מעולה עשינו את טקסי טרום הביצוע ובזמן הביצוע כמובן שאנחנו משתמשים, בין השאר, בכלי ה-NLP אותם למדנו בקורס ההכשרה לעיסוק ב-NLP (הפראקטישנר) אנחנו מוכנים לגמרי לעבור לשלב הבא.

בפוסט הזה אני מתכוון לדבר על טקסי ניקיון, שהם הטקסים אותם המצליחנים עושים לאחר הביצוע.

כשאנחנו מדברים על טקסי ניקיון אני מפריד בין 2 סוגים – הראשון הוא כזה שמבצעים בין כל פגישה עם לקוחות והשני הוא כזה שמבצעים בסוף כל העבודה.

לשטוף ידיים בין פגישות

כאשר רובנו יוצאים מפגישת עבודה, בין אם היא הניבה לנו תוצאות או לא, אנחנו נוטים לשחזר את מה שקרה בה בראשנו בכדי להבין מה עשינו טוב ומה לא. כאשר ראיינתי את אותם מצליחני על גיליתי להפתעתי שהם פשוט לא עושים את זה. כשאדם חוזר בראשו שוב ושוב על מה שקרה בפגישה, בעיקר אם היא לא הניבה את התוצאה, הוא מכניס את עצמו למצב תודעתי שלא משרת אותו לפגישה הבאה.

כשמתחילים מראש פגישה כשאתם לא במצב מקסימאלי, לא פלא אם זה משפיע על היכולת שלכם להגיב ולכן בין פגישה לפגישה נדרש טקס המיועד לסגור את הפגישה כך שזאת שלאחריה תתחיל כאילו שהיא הייתה שוב הפגישה הראשונה שלכם באותו יום, כשאתם ערניים, רעננים ומוכנים לתת ללקוח את השירות הכי טוב שמגיע לו והרי בשביל זה הוא משלם לכם או לחברה שבה אתם עובדים.

בגלל שיום עבודה יכול להיות מאוד עמוס ולא תמיד יש זמן בין פגישה לפגישה, טקס הניקיון שנדרש בין הפגישות חייב להיות קצר ופשוט ואפילו יותר חשוב מזה, לשרת את מטרתו – סגירת הפגישה הקודמת.

בכדי ליצור טקס זה, עצרו לרגע וחשבו על שני דברים – איך יכולתם לסכם את הדבר החיובי שהצלחתם לעשות בפגישה האחרונה במשפט (אפילו אם זה "הראיתי לו את מה שהוא יכול להרוויח והוא החליט לוותר") ואיך אתם גורמים לעצמכם מוטיבציה לעשות משהו.

יש אנשים שרואים את התמונה של הדבר הבא שהם רוצים לעשות בצורה כל כך חיה ומושכת שהם מתמלאים באנרגיה לעשות אותו, יש אנשים שאומרים לעצמם בקול סמכותי לעשות את זה ויש אנשים שמספיקה להם התחושה הזו בבטן שהיא כמו קפיץ שנמתח ואז משתחרר לתוך עשייה.

קחו את הדרך בה הכי נוח לכם לגרום לעצמכם למוטיבציה וחברו אותה למשפט החיובי אותו ניסחתם קודם כך שבזמן שאתם אומרים אותו בקול, גרמו לעצמכם לחכות כבר לפגישה הבאה.

אמרו את המשפט בצורה הזאת, כעוגן, בין כל פגישה והמשיכו את יומכם מלאי אנרגיה ובעלי מוטיבציה.

מקלחת בסוף היום תמיד מרעננת

בסוף היום, לאחר כל הפגישות שביניהן ביצענו את טקס הניקיון הקטן ולפני שנרוץ לאמצעי התחבורה הקרוב רק בכדי להגיע הביתה, נרצה ליצור טקס ניקיון נוסף שמטרתו היא סגירת יום העבודה כדי לאפשר לתת המודע שלנו לבצע את כל תהליכי הלמידה שלו מהיום האחרון והסקת מסקנות הנדרשת בכדי להשתפר.

בכדי ליצור תהליך שכזה בדרך הכי מהירה (כי אנחנו עוד רוצים לחזור הביתה), אנחנו צריכים לתת לתת המודע שלנו לעשות זאת עבורנו.

הדרך בה תת המודע ואנו מתקשרים היא באמצעות דימויים, כמו שניתן בקלות לשים לב בחלומות שלנו. לעתים נחלום על הבית שלנו, ולמרות שהתחושה תהיה שזהו אכן הבית שלנו, אנו יודעים כי כך הבית שלנו לא נראה במציאות. בחלום, תת המודע שלנו מציג כל חלק בבית שלנו לפי הדימוי שמשקף אותו.

בכדי ליצור את הטקס הזה, עצרו עכשיו ושאלו את עצמכם – מה בדיוק אתם מעוניינים שתת המודע שלכם יעשה עם הידע שנצבר היום? האם אתם מעוניינים שרק יישמר בזיכרון או שאתם מעוניינים שיעבור עיבוד נוסף ויהפוך לידע יישומי שיאפשר לכם לתפקד יותר טוב בפעם הבאה?

בשלב הבא שאלו את עצמכם – לאיזה דבר אחר המטרה הזאת דומה? חשבו על הדימוי שהכי מתאר עבורכם את ההטמעה הזאת. לאחר שיש לכם את הדימוי הזה, בצעו אותו פיזית ותנו למידע להיספג אל תוך תת המודע שלכם בכדי שיעבור את התהליך שאתם מעוניינים שיעבור.

בשנייה שאנחנו מסיימים, עזבו את התהליך ותנו לתת המודע שלכם לעשות את עבודתו ללא הפרעה. דוגמה לתהליך שכזה:

אני לדוגמא, בסוף כל יום אני מדמיין את כל הידע שאספתי במהלך היום מסתובב על כף היד שלי, כמו דיסק שנצרב ויש עליו תוכנת התקנה של כל המידע. כשאני מרגיש שסיימתי לצרוב, אני מרים את היד עם הדיסק וכביכול מכניס אותו ישירות אל תוך הכונן הדמיוני שבצד האחורי של הראש שלי ומדמיין שתוכנת ההתקנה מתחילה לפעול. כשהיא מסיימת את העבודה שלה, אני סוגר את העיניים, פותח אותן מחדש ויוצא הביתה להמשיך את יומי.

בפוסט הבא, שיהיה גם האחרון בסדרה הנוכחית, נדבר על הטקסים שאותם מצליחנים עושים לפני השינה. אגב, אם גם אתם נרשמתם לניוזלטר שלנו בכדי לקבל את מה שאני כותב במייל דרכו, ורוצים למצוא את כל הפוסטים היותר ותיקים שנכתבו – תוכלו למצוא אותם בקלות בבלוג ה-NLP שלנו.

המשך שבוע מהנה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?