חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך אנשים מצליחים יוצרים קשר כל כך מהר? – חלק ג'

היי כולם,

בפוסט הקודם המשכנו את סידרת המאמרים המסבירה כיצד לעבור את שלב השימוש בטכניקות, ליצור מערכות יחסים של ממש ואיך להיות מסוגלים ליצור קשר גם עם אדם שעל פניו אינו מסקרן אותנו. בחלק השלישי והאחרון לסידרה הנוכחית, אנחנו עומדים לענות על שאלת השאלות – איך נוכל להמנע מלהתפס כנודניקים כשאנחנו מתנהגים בסקרנות כלפי אחרים?

כדי לענות תשובה מלאה לחלוטין על השאלה הזו, מאוד חשוב שנגדיר כהלכה מהי סקרנות ומהי "נודניקיות".

אני אמנם לא מתכוון לתת פה את ההסבר המילוני של שני הביטויים אלא הולך להציג אותם בצורה קצת אחרת, לפי נקודת הראות של ה-NLP. בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, אנחנו נרצה לנתח את שני המושגים ב-3 אופנים – התנהגות, הקשר ותוצאה. ברגע שננתח אותם בצורה זו, נוכל לדעת איך להיות סקרנים כלפי אחרים בצורה שתתן להם להרגיש בנוח עם הסקרנות שלנו.

ניתוח להסרת הנודניק

מעט לפני הניתוח, נגדיר את ההתנהגות כדבר הפיזי שאותו אנו עושים בפועל, את ההקשר כסיטואציה (זמן מקום וכן הלאה) שבה אנחנו מבצעים את ההתנהגות ואת התוצאה כתגובה או המשוב אותו אנחנו מקבלים לאחר שהתנהגנו בצורה זו בהקשר הזה. ואחרי ההקדמה הקצרה, נמשיך לניתוח:

סקרנות – ההתנהגות שמאחורי סקרנות היא שאלת שאלות, ההקשר הוא כשאנחנו רוצים לקבל יותר מידע והתוצאה היא תחושת נוחות, כימיה ולעתים אפילו רצון עז להיות בקרבתו של אדם שכל כך מוצא אותנו מרתקים.

נודניקיות – ההתנהגות שמאחורי הנודניקיות היא שאלת שאלות, ההקשר הוא כשאנחנו צריכים לקבל יותר מידע והתוצאה היא תחושה של סלידה, רצון עז להמנע ואף לנתק קשר עם אדם שכל כך שואב מאיתנו משאבים.

אם נשווה את שתי ההגדרות בצורה ה-NLPיסטית, נשים לב למשהו מאוד מעניין – ההתנהגות היא אותה התנהגות ועצם שינוי ההקשר, משנה את התוצאה בצורה כל כך קיצונית שהיא יכולה לגרום לנו להתייחס לאדם בשתי צורות שונות לחלוטין.

רוחות של שינוי

אם ניקח את הניתוח שלב אחד קדימה, נגיע למסקנה מאוד מעניינת – ההבדל בין להיות סקרן ללהיות נודניק טמון בהבדל שבין לפעול מתוך רצון ללפעול מתוך צורך, וזה הגיוני אם תחשבו על זה – אדם שפועל מתוך צורך חייב להשיג משהו.

הוא כל כך חייב להשיג אותו עד כדי כך שאם הוא לא ישיג אותו, זה כנראה יגיד משהו עליו/על היכולות שלו/על האהבה של אחרים אותו/על כל דבר אחר ולכן עליו להשיג זאת בכל מחיר. עצם כך שהוא לא מוכן לוותר על מה שיש לו ביד הופך אותו לנואש.

אדם שפועל מתוך רצון, מעוניין גם הוא להשיג את אותו הדבר, אך הוא עושה זאת מתוך שליטה, מתוך ידיעה כי הוא יכול להשיג אותו ולמרות שבדיוק באותה מידה יכול להיות שהוא לא ישיג אותו, הוא יעשה ככל האפשר בכדי להשיג אותו. אדם שפועל מתוך רצון הוא אדם נחוש ואנשים אוהבים אנשים נחושים.

אנשים כל כך אוהבים אנשים נחושים עד שבמידה והם מעוניינים להגיע לאותו הכיוון, הם ייקחו אותם בתור מנהיגים ויילכו אחריהם באש ובמים.

החשיבות של להיות מונע רצון מול להיות מונע צורך היא ההבדל בין להיות העלה ללהיות הרוח, המניעה את העלה וגורמת לדברים לקרות. אנשים אוהבים אנשים שגורמים להם להרגיש חשובים בדיוק באותה מידע שאנשים צועדים בעקבות אנשים שמביאים אותם למטרות שלהם וזאת המהות האמיתית של להיות מנהיג.

אם תקחו את שלושת הפוסטים בסידרה הנוכחית, תוכלו לראות את המסלול הברור מאדם שיש לו כלי תקשורת, לאדם תקשורתי וחברותי, משם לאדם שהוא כאריזמתי ובסופו של דבר למנהיג של ממש, ואם תאמצו את צורת החשיבה ותבצעו אותה, מי יודע עד לאן תוכלו להגיע מעבר לאיפה שאתם כבר היום.

 

חג שבועות שמח לכולם
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?