חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
guilt

סרטון וידאו: איך להפסיק לתת לאנשים להשתמש ברגשות האשמה שלנו נגדנו?

היי,

בשבוע שעבר הבאתי 6 עקרונות שיעזרו לנו ליצור ביטחון עצמי אוטומטי. השבוע, רציתי לעשות משהו קצת שונה מהרגיל בבלוג ולהעלות סרטון שהוא מעט יותר "טיפול"ניקי. עם זאת, אני יודע שהוא יכול לעזור להרבה מאוד אנשים להיפטר ממשהו שמציק להם המון זמן.

איך אנשים משתמשים ברגשות האשמה שלנו נגדנו?

רוב האנשים שלא למדו לתקשר בצורה יעילה ולשכנע משתמשים ברגשות האשמה שלנו כדי להניע אותנו לעשות. הם נותנים לנו להרגיש שאנחנו נפספס משהו ונתחרט על זה. להרגיש שאנחנו "דופקים" מישהו אם לא נעשה את זה. שזה יישב על המצפון שלנו.

לפני שנתחיל, מאוד חשוב לציין: זו לא אשמתו של אף אחד. גם לא שלהם. הם למדו את זה. מאחרים שעשו להם את אותו הדבר. ומכיוון שזה עבד עליהם, הם מניחים שזה יעבוד גם עלינו. הם צודקים. זה באמת עובד. וזה לא העניין.

הנעה באמצעות רגשות אשמה היא בדרך כלל מאוד אלימה. מניע לעשות מצד אחד. גורם לנו להרגיש שעשו לנו משהו נגד רצוננו מהצד השני. ומזה בדיוק אנחנו רוצים להתחסן. מהיכולת של אנשים לכפות עלינו משהו באמצעות רגשות אשמה.

מכיוון שכולנו אוהבים לבחור מרצוננו החופשי ושונאים שעושים עלינו מניפולציות אשמה, עלינו לנטרל מראש את רגשות האשמה. להגיע נקיים ולבחור. בחירה מלאה. כזו שנתגאה בה. ונדע שעשינו את הדבר שבאמת טוב עבורנו.

לאגור את האשמה בפנים

לפני עשור בערך, כשהתחלתי לעבוד עם NLP הגיעה אליי בחורה צעירה עם בעיה מוזרה. היא הייתה אחד האנשים הכי נחמדים וטובי לב שיצא לי לפגוש. והבוס שלה ידע את זה. למעשה, הוא היה כל כך מודע לעניין עד שהוא ניצל את זה נגדה. כל הזמן.

כשהיה צריך להקפיץ מישהו לחנות כשעובד היה חולה, היא הייתה השיחה הראשונה. כשהיה צריך להשאיר מישהו עוד כמה שעות מבלי לשלם על זה שעות נוספות, זה היה ברור שהיא זו שתישאר. כי הרי היא לא רצתה לפגוע בחברותיה לעבודה. היא לא כזאת.

וכך, הוא ניצל את טוב הלב שלה שוב ושוב. בכל פעם, גרם לה להרגיש שאם לא תעשה את הדברים שהוא מבקש ממנה, היא פוגעת בו, בעסק או בחברות שלה. והיא, שלא יכלה לשאת את המחשבה על כך הסכימה אוטומטית.

לזרוק את האשמה לפח

עצם כך שהיא הסכימה לא הסתיר מעיניה את העובדה שהוא ניצל אותה. ובכל פעם זה הכעיס אותה. עוד קצת ועוד קצת. עד שזה הצטבר לממדים עצומים. והגיע למצב שהיא הייתה מסיימת את העבודה בכל יום מותשת ועצבנית.

תמיד הכעס הופנה פנימה. כי היא הרגישה אשמה שהיא מרשה לו לעשות לה את זה. ואז, תלויה בין רגשות האשמה שהוא הפעיל נגדה ואלה שהיא הרגישה כלפי ההתנהגות שלה היא הגיעה אליי. ובמיוחד בשבילה בניתי תרגיל מיוחד שמיועד בדיוק לזה.

אני אישית כבר לא עובד אחד על אחד עם אנשים. עם זאת, אני יודע שיש לא מעט אנשים שהיו מצליחים להיות חסינים יותר וחזקים יותר, אם היו מתרגלים אותו על עצמם. לכן, צילמתי את הסרטון הבא שבו אני מעביר את התרגיל, שנקרא "פח האשמה".

תהנו:

זהו להיום. עכשיו, אשמח לקרוא בתגובות שמתחת למאמר מה דעתך הסרטון?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: