חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
fullyrelaxed

עובר עליך יום מעצבן? 3 אתרים שלא הכרת יעזרו לך להירגע ולהתמקד מחדש

היי,

בשבוע שעבר, הסברתי למה קשה לחלק מהאנשים לדמיין ואיך אפשר לפתור את זה. היום, רציתי לשתף במשהו שאני לא משתף בדרך כלל: באתרים שאני משתמש בהם כדי להירגע ולעבוד.

אשליית הבחירה באינטרנט

לפני מספר חודשים ערכתי מחקר קצר. לא משהו מדעי מדי או שובר מוסכמות. מחקר שמכיל שאלה קצרה אחת בלבד. שאלה שהצגתי לכל אדם שיצא לי לפגוש. והשאלה הייתה "בכמה אתרי אינטרנט יוצא לך לגלוש בממוצע ביום?". ברגע הראשון, אנשים נוטים להשיב שדי הרבה.

רק שברגע שמתחילים לספור, מתגלה תוצאה מפתיעה. רוב האנשים ששאלתי גולשים בממוצע ב-4 עד 7 אתרים קבועים ביום. מועטים, גולשים ב-10 אתרים או יותר. וגם הם, לא נמצאים בכל האתרים בכל יום בשבוע.

זה לא שאותם 4-7 הם האתרים היחידים באינטרנט. יש יותר ממיליארד אתרים באינטרנט. זה גם לא שאותם 4-7 אתרים הם הכי מרתקים. אלה שאנחנו נמצאים לרוב באלה שהתרגלנו לחזור אליהם. והם עונים לנו על צורך כזה או אחר.

זה יכול להיות כי כבר יש לנו מענה לאותו הצורך. לא בהכרח הכי טוב. אלא אחד שכבר התרגלנו אליו. זה יכול להיות גם כי לא חיפשנו פתרון מסוים באינטרנט. ולפעמים מאמרים כמו זה, מציגים לנו בדיוק את האתרים שפותרים משהו שלא ידענו אפילו שמפריע לנו.

3 אתרים שיעזרו לך להירגע

האתרים הבאים עוזרים לי אישית להירגע. ולא רק לי. יש להם דבר אחד משותף: הם כולם חינמיים ואמינים. וכל אחד עוזר להירגע בצורה קצת שונה. ההמלצה שלי? להיכנס אליהם ולשמור אותם במועדפים. כי תמיד כיף לדעת שיש לנו פינה שבה אפשר להירגע.

אגב (ולמען הסר ספק), אני לא קשור לאף אחד מהאתרים הללו ולא מרוויח מהם דבר. הם מובאים אך ורק לטובת אנשים שרוצים להירגע קצת באמצע היום. או בסופו. בחירה שלך. אז יאללה, נתחיל:

1. המקום השקט – המקום השקט הוא אתר אינטרנטי פשוט ומבריק שמאחוריו עומד אמיתי טוויטו. מטרת האתר היא אחת: לאפשר לנו להתנתק רגע מכל הטכנולוגיה לדקה ולהתמקד בדבר אחד. הרגע הנוכחי. וכן, יש אפשרות לצפות בו בכל מני שפות. כולל עברית.

זה הקישור אל המקום השקט (מומלץ לפתוח רמקולים): http://thequietplaceproject.com/thequietplace

2. סילק (משי) – סילק הוא אתר (שמאחוריו עומד יורי וישנבסקי) שמאפשר לנו משהו מאוד מעניין. ליצור ציורים סימטריים לחלוטין. ויש מעט מאוד דברים שמרגיעים את המוח מצורות סימטריות. זה לא דורש ידע או יכולת ציור. רק קצת זמן ועכבר של מחשב.

לצורך העניין, ניתן לשלוט שם בכמות הנקודות שמציירות בו זמנית, להפסיק את הסימטריה ואפילו מאפשר לערבב צבעים. זה פשוט מדהים ומרגיע בצורה יוצאת דופן. מצד שני, צריך לשבת קצת מול האתר כדי להבין עד כמה זה מרגיע לחלוטין.

זה הקישור אל סילק (יש גם אפליקציה תואמת באפסטור של אפל): http://weavesilk.com/

3. נויזלי – נויזלי, במקור מהמילה האנגלית Noise (רעש), הוא אתר שיוצר עבורנו רעש לבן. רעש שולי שיוצר "רקע" למחשבות ולעשייה שלנו. רעש שמסיח את המודע שלנו ומאפשר לנו להירגע או להתמקד.

בכניסה לאתר אנחנו יכולים לבחור אם המטרה שלנו היא להירגע או לעורר את היצירתיות שלנו. אז, ניתן להירשם (לא חייבים). ולבסוף, אנחנו יכולים לבחור בין מגוון של רעשי רקע ולקבוע את העוצמה שלהם.

אפשר לשים ברקע אנשים שמדברים בבית קפה. רעש של מדורה. של רעמים או רוח. רעש של עלים הנעים ברוח. ציוץ ציפורים. ועוד מגוון רעשים. ולשלוט במינון שבו אנחנו שומעים כל אחד מהם. היתרון? כל אחד יכול לשלב וליצור את החיבור שמרגיע אותו.

זה הקישור אל נויזלי (יש אפליקציות תואמות באפסטור ובחנות של גוגל וכרום): https://www.noisli.com/

עכשיו אשמח לקרוא בתגובות פה למטה: מה דעתך על המאמר? האם יש אתרים (או אפליקציות) שעוזרים לך להירגע?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

5 תגובות

  1. גדול, אהבתי!

    עוד אפשרות מרגיעה זה לכתוב ביוטיוב delta waves ולהרדם עם המוזיקה.
    זה אמור להכניס לשינה עמוקה.
    עלי זה עובד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?