חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
whymanipulation

חשוב לקרוא: למה בכלל צריך מניפולציות של NLP כדי לשכנע אם אפשר פשוט להיות אנחנו?

היי,

בפעם הקודמת, הבאתי טכניקה פשוטה שתעזור לנו להירדם במהירות ובקלות בלילה. היום, רציתי לענות על שאלה שעולה מדי פעם על ידי אנשים שנתקלו ב-NLP ובתחום השכנוע ולא הבינו את מהות העניין: למה בכלל צריך לבצע מניפולציות כדי לשכנע?

להיות מי שאני

בהרבה מקומות ניתן לשמוע אנשים שחשוב להם "להיות אמתיים". להגיד כל מה שעובר להם בראש. לא להשתנות עבור אחרים. לשמור על הייחודיות שלהם. לצפות מאחרים שיכירו בהם בזכות מי שהם. וזה מעולה. רק אם אין לאדם סיבה להיות בקשר עם שאר האנושות.

כן. אני מבין. חשוב לאנשים להישמע. ויש אנשים שמאמינים בכנות. גם אני אחד מהם. מצד שני, צריך לדעת לנסח כנות כדי לא לפגוע באנשים. כן. יש סביבנו עוד אנשים. כמונו ממש. ויש יותר מתפישת עולם אחת. ומי היה מאמין… גם להם יש רגשות, רצונות ומה להגיד.

לדרוס תפישת עולם של אחר רק כדי להשמיע את שלנו אולי עשויה להיתפש כאומץ על ידי אלה שלא מעוניינים בחברים. או כאלה שמוכנים לוותר על לקוחות שלא מבינים לבד למה לעבוד אתם. סוג של סינון לדעתם. רק שהוא מסנן המון אנשים טובים על הדרך.

המרחק בין מי שאנחנו לבין תוצאות

כאשר אדם נתפס על הרעיון שבו הוא נלחם על "מי שהוא", הוא מפספס דבר חשוב. מי שהוא זה מי שהוא היה בעבר. וחלק ממי שהיינו הוא סבבה. ברוב המקרים. מצד שני, חלק ממי שהיינו לא בהכרח משרת אותנו היום. היום כשיש לנו מטרה להשיג יותר משהשגנו פעם.

כשאנחנו עושים את אותם הדברים שוב ושוב, אנו משיגים את אותן התוצאות. עד שזה מפסיק להיות יעיל עבורנו. ואז, ההתעקשות להמשיך לעשות דברים כמו "מי שאנחנו" היא היאחזות בחוסר תוצאות. או בתוצאות שניתן לשפר. לו רק היינו חכמים מספיק לשדרג את "מי שאנחנו".

מעבר לכך, חלק משמעותי מ"מי שאנחנו" הוא "מה שאנחנו רוצים". ולפעמים, כדי להשיג את "מה שאנחנו רוצים", אנחנו צריכים לחשוב על זה מזווית ההסתכלות של "מי שמדבר אתנו". כי אם לא נעשה את זה, למה שהוא יעזור לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים?

אז לפעמים כ-NLPיסטים, נרצה ליצור אתו כימיה. וואו איזה מניפולציה הרסנית. לגרום לשנינו ליהנות משיחה זורמת והדדית. כמעט ממש לא "מי שאנחנו". או להבין משפת הגוף שלו אם צריך לשנות משהו בדרך שבה אנחנו מסבירים. כדי שיבין אותנו. אכן, מניפולציה נוראית.

בהרבה מאוד רמות, ה"מניפולציות" שאנחנו עושים הן בסך הכל התאמות. התאמות בין הדרך שבה "מי שאנחנו" מעביר מסר לבין הדרך שבה "מי שהם" מבין. זה הכל. להביא למצב שיש בו פחות ויכוחים מיותרים. הרבה יותר הקשבה לכלל התקשורת. מתוך אכפתיות לאחרים.

איך אפשר להישאר מי שאנחנו ולהשיג תוצאות?

כאשר אנחנו יוצאים מנקודת הנחה ש"מי שאנחנו" הוא חיבור בין "מי שהיינו" ל"מה שאנחנו רוצים", חשוב שנבין דבר אחד נוסף: כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים לשדרג קצת את היכולות של "מי שאנחנו".

השדרוג הזה, נועד קודם כל כדי לחזק את האינטואיציה שלנו. לזה בדיוק נועדו כל הכלים שמיועדים לקריאת שפת גוף. כדי שתת המודע שלנו יוכל לקרוא אנשים בצורה מדויקת יותר. ואז, לעזור לנו לקבל החלטות באופן טוב יותר באמצעות האינטואיציה.

השדרוג הזה, גורם לנו גם להיות מסוגלים להתאים את מה שאנחנו אומרים לאדם אחר. ולא. לא לשנות את התוכן, כמובן. רק את הדרך שבה אנחנו מתנסחים. ממש כמו בזמן שאנחנו רוצים לדבר עם מישהו שיודע רק אנגלית. לדבר בשפה שלו.

זה לא יגרום לנו לוותר על המטרות ועל התוצאות שלנו. גם לא על מי שאנחנו. רק על הילדותיות האנוכית שנמצאת ב"אני אעשה דברים כמו שעשיתי פעם ולא אכפת לי מאחרים". זה גם לא יכול לגרום לאחרים לעשות דברים נגד רצונם. רק לסלק התנגדויות שנובעות מתקשורת לקויה.

אז כן, ה"מניפולציות" של ה-NLP הן פשוט כלי שיחה יעילים שמסתמכים על הקשבה מלאה למה שנאמר ולמה שמשודר בשפת הגוף. וזה בהחלט עדיף על המצב הקיים, בו אנשים עסוקים בדחיפת "מי שהם" לשיחה במקום להקשיב, להעביר מסר באופן נכון ולהגיע לתוצאה הרצויה. לא ככה?

זהו להיום. עכשיו, אשמח לקרוא בתגובות פה למטה: מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. רוב האנשים שמנסים לעשות nlp (מנסים כי זה לא באמת nlp זה הצורה שהם חושבים שnlp עובד) לא מבינים שהצד השני הוא לא בור חסר הבנה. אפשר לקלוט די בקלות מתי בן אדם משתמש במניפולציות.. פשוט אי אפשר להסתיר את זה בטון דיבור. ואז יוצא מצב שאנשים משתמשים בnlp מזויף וזה גורם לאנשים לשליליות על כל הקטע של מניפולציות.. אם אנשים היו משתמשים במניפלוציות בזרימה ובקטע של עזרה ותוצאות חיוביות כל המחשבה על מניפולציות הייתה שונה.

    1. מסכים לגמרי. זו בדיוק הסיבה שבגללה פרסמתי את המאמר הזה – להביא אנשים להבין מה הגישה שתגרום להם באמת להשיג תוצאות באמצעות NLP, גם בסיטואציות של שכנוע. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?