חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
2014

מצעד 13 המאמרים הטובים ביותר שכתבתי ב-2013 (וכנראה פספסת)

היי,

בפעם הקודמת פרסמתי את המאמר החשוב ביותר שנכתב השנה על שכנוע. הפעם, רציתי לסכם את שנת 2013 באמצעות מצעד 13 המאמרים מעולים שכנראה פספסת השנה. כמו כן, בסוף גם יופיעו מספר עדכונים חשובים על הבלוג, על הקהילה שנוצרה סביבו ועל השינוי במתכונת הקורסים שיועברו השנה.

מצעד 13 המאמרים הטובים ביותר לשנת 2013

אני לא יודע אם כבר הספקת לגלות אבל בבלוג הזה אני מפרסם 2 מאמרים בשבוע. יש את הראשון, שמתפרסם ביום ראשון בצהריים ועליו נשלחת הודעה לכל הרשומים ברשימת הכיתוב שלנו. המאמר הזה הוא בדרך כלל מאמר פרקטי שמכיל שיטות או כלים להשגת תוצאה כבר עכשיו.

המאמר השני בשבוע מתפרסם לקראת סוף השבוע (ברביעי או בחמישי בדרך כלל) ועליו לא נשלח מייל לרשימת הכיתוב (כדי לא ליצור הצפה). הוא בדרך כלל קצר יותר ובעל טון מעט יותר אישי. בתוכו, אני משתף תובנות שעולות לי מתוך העבודה ויכולות לעזור גם לך לשפר את היכולות שלך.

בשל כך שאני לא מפרסם את פירורי התובנות הללו לרשימת הכיתוב, רבים מהקוראים שמגיעים לקרוא את המאמרים בבלוג מפספסים את המאמרונים מסוף השבוע. וחבל. למרות שהמאמרים של יום ראשון הם יעילים ויישומיים, לטעמי דווקא מאמרי התובנות הקצרצרים טובים הרבה יותר.

אז קודם כל, מכיוון שלא בא לי להציף לך את המייל בעוד מייל בשבוע (יש לך כבר מספיק שם) אני מציע לך לבדוק מדי פעם עצמאית אם התפרסם עוד משהו. זה בדרך כלל שווה את זה. שנית, רציתי לרכז את 13 מאמרי התובנות הטובים ביותר שנכתבו בבלוג השנה לנוחיותך ובסדר יורד:

13. 13 התובנות העסקיות החשובות ביותר שלמדתי על בשרי ב-2013 – למרות שזה פירור התובנות האחרון שפורסם, הוא מרכז תובנות חשובות לכל אדם ובעיקר לבעלי עסקים שמשווקים את מרכולתם באינטרנט.

12. מרוב היכולת לבחור – פירור תובנה שעונה על השאלה המסקרנת: האם דווקא כמות האפשרויות והיכולת שלנו לבחור גורמות לנו לדחות דברים כל הזמן?

11. האמת שלה – פירור תובנות קצרצר במיוחד שנוגע בנקודה חשובה: האם להיצמד לאמת הפנימית שלך ולהגיד אותה לחברים בפנים היא באמת הדבר הנכון לעשות?

10. לחצות את הגשר – מתי המחשבות על העתיד דווקא מונעות מאתנו לעשות את השינוי שכל כך נדרש לנו בחיים?

9. פשוט לא להבין – איך זה שעם כל הידע שקיים באינטרנט על שיווק וכל גורואי השיווק ומומחי המדיה החברתית עסקים פשוט לא מוצפים בלקוחות?

8. למצמץ – פירור תובנה חשוב על אנשים והסיבה שבגללה הם מתמכרים לקורסים ואנשי מקצוע. יכול להיות שזה המקרה גם אצלך?

7. מרבי רגליים – לאיזה צורך צריך בכלל אנשי מכירות? מה התפקיד שלהם אם אנחנו כבר ככה יודעים מה אנחנו רוצים ומה טוב לנו?

6. להעמיק את החריץ – לפעמים, לתוצאות לוקח יותר זמן מהצפוי להגיע. המאמרון הזה מסביר  למה חשוב להמשיך למרות זאת…

5. הדבר הגדול הבא – מאמרון קצר שעונה על השאלה שמסקרנת כמעט כל אחד מאתנו: מה הוא באמת הדבר הגדול הבא שחשוב להשקיע בו לפני כל המתחרים שלך כדי לעשות את האקזיט?

4. פער קטן ועצום – לפעמים, מרוב המחשבות על הפוטנציאל שיש לנו והידע התאורטי שאנחנו צוברים, קל לנו לשבת בצד ולפספס את השיעור החשוב שנמצא במאמרון הזה.

3. מה מונע ממך להצליח באמת? – איך אפשר לשדרג את התוצאות שלנו בחיים ובעבודה מ"בסדר" ל"פשוט מדהים, זו השנה הטובה ביותר שהייתה לי עד עכשיו"?

2. זה ממש לא העסק שלך – פירור התובנות החשוב הזה מסביר בפשטות מה בהתנהגות שלנו גורם לאנשי שירות הלקוחות להתייחס אלינו בצורה גרועה במיוחד (ואיך להפסיק את זה)?

1. לרמות במשחק – מתי דווקא כשאנחנו מרמים במשחק יש לנו סיכוי אמיתי לנצח בו ואיך בכלל עושים את זה במשחק של החיים?

מספר הודעות לפני סיום

לפני שנסיים ונסכם סופית את שנת 2013 חשוב לי לעדכן אותך במספר דברים על הצפוי בשנת 2014:

א. שינוי במינון הקורסים – עד היום, קורסי ההכשרה ב-NLP נפתחו כל חודש וחצי. כן, אני יודע שזה המון. מצד שני, יש דרישה אז למה לא. השנה, יתווספו כפי הנראה 2 קורסים חדשים ל-2 ההכשרות הקיימות (ההכשרה הבסיסית ב-NLP והמאסטר המתקדמת).

בשל כך, כמות קורסי ההכשרה הבסיסית ב-NLP עומדת לרדת. למרות שעדיין לא החלטנו כמה קורסי הכשרה שכאלה נפתח השנה, אני ממליץ לך להימנע מלחכות לעתיד הלא ידוע ולהירשם כבר בהקדם כדי לא לפספס את ההזדמנות.

ב. הרשת החברתית שלנו – שנת 2014 עומדת להיות שנה משמעותית מאוד עבור קהילת InMind הרשת החברתית שלנו ותתאפיין בעיקר בכמות התכנים שיתווספו אליה. כרגע, יש שם את אתגר 30 הימים וקורס אינטרנטי מקיף שמיועד אך ורק לבוגרי ההכשרות שלנו.

עם זאת, קורסים נוספים שנמצאים כרגע בתהליכי כתיבה יתווספו לתוך הרשת החברתית ויהיו פתוחים לכל אחד מקוראי הבלוג (כן, גם לאלה שלא הספיקו לעבור אצלנו הכשרה עדיין). הראשון שיפורסם יעסוק בקריאת שפת גוף. הבא, ייבחר גם הוא על ידי קוראי הבלוג.

ג. שינויים במאמרים ובבלוג – בשנת 2014 אני עומד לפתוח את הבלוג קצת ולאפשר גם לכותבים אורחים לכתוב בתוכו. נכון, זה לא יהיה לעתים קרובות מדי ועם זאת, אלו יהיו אנשים אשר כותבים מתוך ידע וניסיון והחומר הכתוב יעבור ביקורת אישית שלי (כדי שיהיה לך מעניין לקרוא).

במילים אחרות, אם בא לך לכתוב מאמר אורח בבלוג אשמח לקבל ממך פנייה המציגה אותך, את הדבר שעליו ברצונך לכתוב ועל הניסיון שלך בנושא. במידה ויתאים, נצא לדרך ואשמח לפרסם את המאמר פה, לטובת ולהנאת הקוראים.

ד. הפתעות – נו, זה הפתעות. אין פה הרחבה. אבל בהחלט יש סיבה טובה לצפות לשנת 2014…

שיהיה לך שבוע מעולה ושנה אזרחית משובחת במיוחד,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?