חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
toughroadahead

למה ההצלחה שלך חשובה פחות מהכישלונות שלך? (ואיך אפשר להתאושש מהן יותר בקלות)

היי,

בשבוע שעבר, אתגרתי אותך לבצע פעולה פשוטה בכל יום שתקפיץ לך את הביטחון העצמי. היום, חשוב לי לעדכן אותך במשהו מגניב במיוחד שאנחנו מפתחים כבר תקופה. ולא סתם משהו, אלא ה-דבר שיעזור לך לצאת לדרך להצליח הרבה יותר (אפילו אם כבר למדת NLP).

שינוי של ממש

בשנים האחרונות, משתנה צורת החשיבה כלפי הצלחה. אם פעם, היה מקובל לחשוב שהסיבה שאדם לא מצליח היא חוסר בכלים, היום יודעים שזה לא רק זה. זה נכון שלחלקנו חסרים כלים שיכולים לגרום לנו להצליח הרבה יותר. רק שזו לא כל מהות העניין.

אז למה אני אומר שזה לא רק זה? מאוד פשוט. כי לא כל מי שמצליח הוא אקדמאי שלמד שפת גוף, NLP, שכנוע ומשא ומתן. יש כאלה, שאין להם אפילו 6 שנות לימוד והם מיליונרים. לא קוראים מאמרים. לא הולכים לקורסים. ועדיין, מצליחים.

אז מה השתנה בצורת החשיבה כלפי הצלחה? פשוט מאוד. כשרובנו מנסה להצליח, אנחנו בדרך כלל מנסים לפתור מראש כל בעיה. כדי לא להיכשל. כי בראש שלנו, להיכשל זה ההיפך מלהצליח. לכן, אסור להיכשל. ואנחנו מנסים לחסן את עצמם מראש מכישלונות.

בדרך הזאת, לוקח המון זמן (אם בכלל) לצאת לדרך. וזה הגיוני. נכשלנו בעבר. זה כואב. זה גורם לנו להתכווץ. כמו לגעת במשהו רותח. ואז בפעם הבאה, לוקח לנו זמן להעז לגעת במשהו דומה. נכון, זה סוג של למידה. רק שהלמידה הזו לפעמים מעתיקה את עצמה לתחומים אחרים.

למה הם מצליחים ואנחנו לא?

האנשים המצליחים ביותר מתכננים, מבצעים ומכוונים להיכשל כמה שיותר מהר. כן, בדיוק מה ששמעת. כמה שיותר מהר. ולא כי בא להם להיכשל. אלא כי הם יודעים דבר אחד. כשאנחנו עושים משהו בהצלחה, זה לא גורם לנו לחשוב בדרך כלל.

אם הצלחנו במשהו פעם אחת, בפעם הבאה נעשה את אותו הדבר. ככה אנחנו מתמקצעים. רק שלכישלון יש יתרון גדול. הוא מראה לנו אם משהו עובד או לא. ואם לא, הוא מכווין אותנו לחשוב איך לעשות אחרת בפעם הבאה. אם כמובן, אנחנו חושבים עליו בצורה הנכונה.

רק שזה לא כזה פשוט. כשאנחנו נכשלים, אנחנו מתכווצים. פיזית ונפשית. מפחדים לחזור לדרך. וכמו כל שריר אחר, גם את היכולת להתאושש צריך לאמן. רק שלבד… זה נורא קשה. הרי אם יכולנו, לא היינו שם. וזה בדיוק הדבר שעבר לנו, בבית הספר הישראלי ל-NLP, בראש.

אם רק היה משהו שהיה מאמן אותנו לא להינעל אחרי כישלון זה היה מדהים.

הרי לעצור אחרי שקיבלנו מכה זה אינסטינקט. ומתוך שנים של לימודי אומנויות לחימה, אני יכול לומר לך באופן חד משמעי: הדרך היחידה להחליף אינסטינקט אחד באחר היא אימון. שוב ושוב. עד שיהפוך לטבע שני.

איך להפוך את ההתאוששות מכישלון לטבע שני?

כמו שכתבתי מקודם, במשך מספר שנים חן ואני מפתחים סוג חדש של תכנים. לא NLP. לא דמיון מודרך. לא הרצאה שיש בה המון ידע תיאורטי שיישב בקצה של הראש ותוכלו לדקלם. אלא סדנה ממוקדת שבאמת מאמנת אותנו פיזית להתאושש מהר ככל האפשר מהכישלונות.

איך בדיוק? פיתחנו משחק קופסה מיוחד. מסוג שלא הכרת. משחק שסביבו הסדנה בנויה ובאמצעותו נשים לב לתגובות הטבעיות שלנו בזמן כישלון. נתרגל אותך איך להתמודד עם כישלון יותר בקלות. והכי חשוב – נבין במהירות מה עשינו לא נכון ונחזור לתפקד במהירות האפשרית.

במילים אחרות, אנחנו עושים פה משהו שלא עושים בשום מקום אחר בעולם. ערב כיפי בן 4.5 שעות שכולו חדר כושר ליכולת ההתאוששות שלנו מכישלונות. יהיה מאתגר. יהיה מצחיק. והכי חשוב, בסוף הערב יהיה שינוי בדרך שבה נגיב מעכשיו והלאה.

אז אם מסקרן אותך לדעת איך היה בסדנת הכישלונות הקודמת, מה אמרו אחרים שהשתתפו וכמובן לקרוא עוד פרטים ולהירשם – הקישור הבא הוא בשבילך:

סדנת כישלונות

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?