חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
taz-wake-up

קשה לך לצאת מהפוך? 13 טיפים קצרצרים למוטיבציה על הבוקר

היי,

בשבוע שעבר דיברנו על הדרכים שבהן נשתמש לניטרול התנגדויות במהלך מכירה. הפעם, רציתי לגעת בנושא שמציק להרבה האנשים, חוסר מוטיבציה. כשרובנו שומעים על מוטיבציה בחיי היום יום, זה בדרך כלל יהיה בהקשרים כמו מוטיבציה בארגון או פיתוח מוטיבציה על מנת להגיע למטרות אישיות.

לא עליהם רציתי לדבר הפעם. היום, בנימה חורפית, רציתי לדבר על נקודה שבה אנחנו מרגישים את הבעיה בצורה הכי חזקה, כשצריכים לקום בבוקר.

לפני שנתחיל, חשוב לי להגדיר מהי מוטיבציה. אחרי הכל, אם לא נדע מהי המטרה שלנו, איך נדע שהגענו לשם?

מה זה מוטיבציה?

על פי ה-NLP, מוטיבציה היא היכולת הפנימית שבה אנחנו משתמשים כדי להניע את עצמנו לפעול להשגת מטרה מסוימת. היכולת הזו נוצרת משילוב בין 3 הרגלי חשיבה ראשיים, שכל אחד מאיתנו יכול לזהות:

א. הולכים לקראת/מתרחקים מ… – האם אנחנו נמנעים מתוצאה שלילית שעשויה לקרות או נמשכים לתוצאה חיובית. אם נרצה לזהות באיזו דרך אנחנו משתמשים, נוכל לשים לב לניסוח התשובה הראשונה שעולה לנו בעקבות השאלה – למה לעצור ברמזור אדום?

אם ענית "שלא להתפס על ידי המשטרה" או "כדי שלא תהיה תאונה חס וחלילה" הנטייה הראשית שלך היא להמנע מתוצאה שלילית. אם ענית "כי לשמור על החוק גורם לי להרגיש טוב" הנטייה הראשית שלך היא להמשך לתוצאה חיובית.

ב. רואים תמונה/ שומעים קול/ מרגישים תחושה – יש אנשים שמעדיפים להניע את עצמם על ידי כך שהם מדמיינים סרטון, יש כאלה שמעדיפים לדרבן את עצמם במילים ויש כאלה שמחכים שתגיע התחושה שתדחוף אותם לעשות.

בעיקרון, כולנו מסוגלים לעשות את שלושתם. עם זאת, השאלה היא מה הדבר הראשון שאיתו אנחנו מתחילים כשאנחנו יוצרים לעצמנו מוטיבציה.

ג. מונעים מבפנים/מבחוץ – יש אנשים שצריכים שמישהו אחר יעזור להם לצאת לעשות (לא חייב להיות מאמן אישי, יכול להיות גם בני זוג או חברים) ויש כאלה שמחליטים לבד כדי לצאת לעשות.

בניגוד למה שחלק מהאנשים עשויים לחשוב, אף אחת מהדרכים לא יותר טובה מהאחרות. החלוקה היא מאוד פשוטה – כאלה שגורמות לנו לעשות וכאלה שלא מזיזות לנו יותר מדי. ברגע שנבין מה מניע אותנו, נוכל לכוון את עצמנו לתוצאות בצורה שתגרום לנו לצאת לדרך.

13 טיפים קצרצרים למוטיבציה על הבוקר

אחרי שמצאנו מה מניע אותנו, יהיה לנו קל יותר ליישם את הטיפים הבאים שמיועדים לעזור לך להתעורר יותר טוב בבוקר. חשוב להבין רק דבר אחד. חלק מהטיפים הבאים יעבדו טוב יותר אחרי שנצליב אותם עם שלושת הרגלי המוטיבציה שלנו, כך שחשוב לגלות איך אנחנו עושים את זה.

אז מבלי לבזבז עוד מילה, הנה הטיפים:

1. לכתוב יומן אישי – כשאנחנו כותבים יומן, אנחנו פורקים את כל מה שמטריד אותנו במהלך היום יום לתוכו. בדרך זו, נשחרר את המודע שלנו ממחשבות על בעיות לפני ההירדמות ונירדם יותר בקלות.

2. לקום בשביל סיבה – בכל יום לפני השינה, חשוב לעבור על הדברים שאותם אנחנו הולכים לעשות אחרי שנקום. המחשבה עליהם ממש לפני שאנחנו נרדמים מעבירה אותם כרשימת משימות למחר אל תת המודע.

3. להתרכז בשעת ההתעוררות – אנשים שמתרכזים בשעה שבה הם עומדים להתעורר לפני השינה, מגלים להפתעתם שתת המודע שלהם מעיר אותם אפילו קצת לפני השעון המעורר. בהחלט שווה לנסות.

4. לשתות מים לפני השינה – כאשר אנחנו שותים כוס מים לפני השינה, אנחנו מסייעים למערכת הדם שלנו להניע את החמצן למערכות האחרות שזקוקות לו. המשוואה פשוטה מאוד – אם אנחנו מתייבשים בלילה אנחנו קמים עייפים.

5. לגוון צלצולי שעון מעורר – המודע שלנו לומד מהר מאוד לסנן דברים שחוזרים על עצמם. בעיקר אם הוא רוצה לסנן אותם. גיוון צלצולי השעון המעורר עוזר להם להעיר אותנו.

6. להחליף את צלצול השעון במשהו שכבר משפיע עליך – אם יש שיר שגורם לך לרצות לרקוד במהלך היום, אין שום סיבה שהוא לא יגרום לך לרצות לרקוד על הבוקר. אם ההעדפה שלך היא להמנע מתוצאה שלילית, אז חשוב לשים צליל באמת יציק לך. אזהרה חשובה – חשוב לעשות את זה רק אחרי שתיאמת קודם עם מי שישן איתך.

7. לצאת מיד מהמיטה – אם אחרי הצלצול אנחנו מתעוררים לאט, אנחנו מגלים די מהר ששמיכת פוך היא כיף. וגם לישון. ואז מחשבות. ואז נלחץ על כפתור הנודניק 5 פעמים. לצאת מיד מהמיטה. כן. בדיוק כמו ששמעת.

8. לקום בשני שלבים – הגוף שלנו צריך בערך 12 שניות לאיפוס עצמי ולכן כשאנחנו קמים מיד מהמיטה, עדיף לתוך ישיבה לכמה שניות ורק אז לעבור לעמידה.

9. להתמתח – אחרי שנעמדנו על הבוקר, חשוב להתמתח במשך דקה עד עשר. ההתמתחות מזרזת את הגעת הדם לחלקי הגוף ומחממת את האיברים, לאחר שעות שבהן לא זזנו.

10. להתחיל את היום במשימה פשוטה לביצוע – כשברור לנו שהדבר הבא שנעשה הוא משהו שאנחנו יודעים איך לעשות, יהיה לנו קל יותר לצאת מהשמיכה ולעשות, מאשר אם נחשוב על משימה מאוד מורכבת.

11. לגלות כמה זמן לוקח לך להיות בעירנות מלאה – טיפ קריטי בעיקר לעצמאים. אם לוקח לך שעתיים לצבור עירנות מאז שקמת, כדאי לשקול לקום שעתיים לפני הזמן. בצורה הזאת, אפשר להתנהל בבוקר ללא לחץ.

12. להכין את הבגדים מסודרים ללבישה בערב שלפני – טריק נהדר לפישוט תהליך ההתעוררות. וגם חוסך זמן בבחירת הבגדים בבוקר.

13. לפתח את יכולת המוטיבציה שלנו בזמן ערות – למרות שזה ברור מאליו, נגיד את זה בצורה מפורשת. ככל שאנחנו יותר בשליטה עלינו כך אנחנו נוכל להניע את עצמנו לפעול במצבי חירום. כמו לקום מפוך.

עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, מה דעתך?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?