חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
optimism

להתחיל שבוע בכיף: 2 טריקים קטנים לשתילת חשיבה אופטימית בתוך התת מודע שלך

היי,

בשבוע שעבר הזמנתי אותך להפוך להיות חלק פעיל בקהילה שלנו. ואני חייב להתוודות, פשוט כיף לראות כמה אנשים הצטרפו אליה והתחילו לתקשר בתוכה. השבוע אני מעוניין לחזור למסע שלנו בעקבות פיתוח הכריזמה שלנו ולהציג 2 טריקים קטנים שיעזרו לך לחזק את האופטימיות שלך.

אחת התכונות שמושכות אנשים אלינו היא אופטימיות. ולא, זה לא בגלל שאין דברים רעים בעולם וחייבים לחייך כל היום. יש דברים רעים. מותר להרגיש לא טוב מדי פעם. עם זאת, אנחנו נמשכים לאנשים כריזמטיים בגלל שהם גורמים לנו להרגיש יותר טוב עם עצמנו.

אם נצא מנקודת הנחה שאנחנו מעוניינים להצליח יותר בחיים ולהיות יותר כריזמטיים, עלינו להיות מסוגלים לעודד אנשים בצורה זו. וקשה מאוד לעשות זאת אם אנחנו לא נהיה יותר אופטימיים בעצמנו. והשאלה הנשאלת היא – איך?

2 טריקים קטנים לשתילת חשיבה אופטימית בתת המודע שלך

אחת מהנחות היסוד של ה-NLP מניחה כי אנחנו לומדים משהו כבר בפעם הראשונה שאנחנו לומדים אותו. מאז והלאה, אנחנו מתמקצעים בכל פעם שאנחנו מבצעים אותו. חשיבה אופטימית אינה שונה מכך ולכן עלינו למצוא את הדרך הנכונה להטמיע אותה.

אלו הם 2 טריקים המשתמשים בעיקרון שלמדנו לפני שבועיים (במאמר על יצירת ההרגלים) כדי לשתול חשיבה אופטימית או לחזק את זו שכבר יש לנו:

1. יצירת קמע – ישנם לא מעט אנשים שמאמינים באמונות טפלות. אחת מאותן אמונות טפלות היא האמונה בכוחם העל טבעי של קמעות להשפיע עלינו. למעשה, זה לא בדיוק אמונה טפלה אלא אמונה שמגשימה את עצמה.

כאשר אנחנו מאמינים באמת כי לחפץ יש את היכולת להשפיע עלינו, התת מודע מזהה זאת כפקודה: בכל פעם שאתה רואה את הקמע, היום שלך מתחיל להשתפר. אז, הוא מקבל את ההוראה ודואג לכך שנזהה יותר הזדמנויות, נתמודד טוב יותר עם חדשות רעות וכן הלאה.

באותה מידה, אנחנו יכולים ליצור לעצמנו קמעות גם ללא רב או מכשפה. לצורך העניין, אם נקנה מחזיק מפתחות עם עיצוב מיוחד ונגיד לעצמנו כי כל פעם שאנחנו רואים אותו נתחיל להרגיש יותר טוב או שהיום שלנו ישתפר, עם הזמן נתחיל להאמין בכך.

כך, מחזיק המפתחות (או כל דבר שנוכל לראות מתי שנרצה כמו טבעת, תמונה, צמיד וכן הלאה) יוכל להפוך לקמע שיזכיר לנו בצורה לא מודעת כי היום שלנו ישתפר ותת המודע שלנו יפעל כדי לגרום לכך לקרות.

2. שינוי הסיסמאות – במהלך היום יום שלנו, אנחנו זוכרים המון סיסמאות. יש לנו את המייל, את המחשב הביתי, את פייסבוק ואת הרשת החברתית שלנו. את כל הסיסמאות למערכות הללו אנחנו משננים וזוכרים בלי בעיה.

עם זאת, אפשר להשתמש בכוח השינון והלמידה של הסיסמאות לטובתנו. אם נבחר לשנות את הסיסמאות ולהחליף אותם במשהו שמניב מסר חיובי, נשנן אותם ונחזור עליהן בכל פעם שאנחנו נכנסים לאתרים האלו, המסר יוטמע בתת המודע שלנו.

יש לשים לב שהסיסמאות צריכות גם לתפקד כסיסמאות טובות אז רצוי שהן יהיו באנגלית, חלק מהאותיות גדולות ולשלב סימנים ומספרים. דוגמאות לסיסמאות שכאלה יכולות להיות:

SuccessIs.mine10

myLifeIS:gettingBetter

living_withAsmile

זהו לבינתיים. עכשיו, מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה אילו טריקים עוזרים לך לשמור על האופטימיות?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

13 תגובות

  1. אהבתי את הטריק של הסיסמאות זה מאוד שימושי.

    שאני רוצה להיות אופטימי אני מחייך ומשאיר את החיוך ובזמן שאני מחייך חושב על הצלחות שקרו לי לאחרונה או דברים שמחים שקרו לי

  2. עצה מאד יעילה מנסיון. לכתוב על פתק מה שאנחנו רוצים, לקפל ולשים בבגד צמוד למשך כל היום. בבוקר קוראים אותו, מצמידים, וזה ממש " קמע". לדוגמא: אני שמחה, מאושרת, אמא מדהימה, מרוצה…

  3. אפשר כשקמים בבוקר להגיד תודה על כל מה שיש לך(שמיכה, מיטה, גוף שלם) וזה גורם לאופטימיות

  4. לקום בבוקר לעשות ספירת מלאי מה יש לי ילדים טובים אישה טובה שכנים טובים בית יפה רכב יפה ומהיר ועוד…..

  5. ואיי, בטח איזה כיף קטע, טוב שאמרת את הטריק של הסיסמאות, שזה מצויין בפני עצמו, אבל עוד יותר כי הייתי משתמש בסיסמאות באותה שיטה רק לרע. טוב שאמרת, עכשיו אני משנה את זה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: