חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
ideapencil

7 תובנות קטנות שהקפיצו את ההצלחה שלי פי 3 בשנה האחרונה

היי,

בשבוע שעבר דיברנו על הקשר שבין האמונות המגבילות שלך לירידה בהצלחה שלך ביולי ואוגוסט. הפעם וקצת לפני שהשנה היהודית הנוכחית מסתיימת רציתי לשתף אותך במספר תובנות שהקפיצו את ההצלחה האישית והעסקית שלי (ובתקווה ישפרו גם את שלך בשנה הקרובה).

הפעם, בלי שום הקדמות (גם ככה שבוע קצר וצריך להספיק המון) ניגש ישר לעניינים. אלה 7 התובנות שאני מקווה שיעזרו לך כמו שעזרו לי:

1. לעצור לפני התגובה הראשונית – זה נכון, לפעמים מישהו או משהו מעצבן אותנו. וזה הכי שמאלץ בעולם להגיד שצריך לעצור. זה גם לא כזה פשוט. לכן, אני אישית גיליתי שיש מחשבה אחת שגורמת לי לעצור בכל פעם לפני שאני מתפתה לריב עם אנשים.

המחשבה היא "האם לצאת צודק שווה לך יותר ממערכת היחסים איתם?". בחלק מהמקרים, אני חייב להתוודות, התשובה היא כן. בחלק, המחשבה גורמת לי לחשוב שוב על הדרך שבה אני עומד להתנסח ולבחור את המילים שיגרמו לתוצאה שלי להתקיים מבלי להרוס הכל.

2. לעזוב את המתחרים ולהתמקד בלקוח – מאוד קל ליפול בזה. להסתכל על המתחרים וכל הזמן להציע הצעה טובה יותר ללקוחות המיועדים. לשפר כל הזמן את השיווק. להיראות יותר טובים. לנצח בתחרות. כמה דביל הייתי פעם. באמת.

מתחילת השנה, החלטתי לעזוב את המתחרים. החלטתי לצ'פר את הלקוחות שלי. לשדרג את התכנים אפילו יותר. לבנות רשת חברתית כדי שיהיה להם איפה להיות בקשר, לתאם תרגולים, לשאול שאלות ולקבל קורסים בחינם. רק כי למדו אצלי.

ההתמקדות בתלמידים והקניית הערך הגדול ביותר, כולל זמינות יותר גדולה שלי עבורם היא חד משמעית הסיבה לכך שאנחנו הגוף שפותח הכי הרבה קורסי NLP בארץ. לא בגלל השיווק. בגלל הערך. ואני מוכן לעמוד בתחרות.

3. להתחיל לסמוך יותר על חוכמתם של האנשים – אני במהות (לא יודע אם ידעת) איש שיווק. למרות שגם מלמד NLP. פשוט לא רק. בעולם השיווק (והפרסום גם) נהוג להאמין כי כדי שידעו עליך יותר, עליך לפרסם בכל מקום. והייתי עושה את זה.

יוצר פרסומות בולטות, כותרות מושכות, טקסטים חזקים והנעה ממוקדת לפעולה בסוף. כאילו שהקורא חייב שמישהו יחזיק אותו ביד לאורך כל הדרך עד להשארת הפרטים. וזה לא שזה לא עובד. פשוט גיליתי משהו שעובד טוב יותר.

רוב האנשים היום מופצצים במידע. המון. מלאן. והדבר האחרון שהם רוצים, גם אם הם מחפשים אותי, זה עוד פרסומת. אז הפסקתי לפרסם. במקום זה עברתי לשיפור היכולת לכתוב מאמרים שמכילים המון ערך וגורמים לאנשים לשתף וליצור אתנו קשר מיוזמתם.

4. להפסיק לקחת הכל בעבודה ללב ולשחרר – יש תקופות שהדברים פשוט לא עובדים כמו שציפינו. בתור עצמאים, הכי קל לחשוב שכל דבר בעסק שלנו תלוי רק בנו. ואם משהו משתבש… הכי קל לקחת אחריות ולהאשים את עצמנו.

ואז יש גם את העניין של העובדים. אחד הדברים הקשים ביותר בעסק הוא לתת להם לעבוד מבלי לבדוק אותם כל הזמן. הרי רק לנו יש את האינטרס היחיד שהעסק שלנו יצליח. וזאת הדרך המהירה ביותר שאני מכיר לאירוע לב. ולא מהסוג שמשובב נפשות.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לאיש בשם אייל. אני לא יודע אם יצא לך לדבר איתו עדיין (הוא אחראי על המכירות אצלנו). ואני לא מחלק את התואר "איש" (מענטש) כל כך בקלות. אייל הוא איש במלוא מובן המילה.

מעבר ליכולת המדהימה שלו ליצור קשר אישי עם אנשים ולאפשר להם להצטרף לקורסים, הוא גם מעניק לי את מרווח הנשימה לעשות את החלק שלי בניהול העסק מבלי לבדוק אותו כל דקה. זה בדיוק סוג האנשים שיעזרו לך לבנות עסק יציב. תודה אייל על שיש לי אותך!

5. להפסיק להתנחמד כל הזמן – יש ציפייה, בעיקר מאנשים שמעבירים סדנאות שנוגעות גם בתקשורת בין אישית, להיות נחמדים כל הזמן. ואני די השתדלתי לעמוד בה. לפעמים במחיר של בזבוז זמן ולפעמים במחיר של פגיעה בי, בעסק או בהכנסה שלי.

זה לא שהפסקתי להיות נחמד. אני עדיין אותו חנון נחמד עם משקפיים וקרחת. אני פשוט הפסקתי להיות חייב להיות נחמד כל הזמן. גבולות זה באמת שם המשחק. וכשאדם בוחן או עובר את הגבולות שלנו, עלינו להגיב באופן מיידי.

וכן, גם אם זה אומר לאבד חבר או חברה (כמו בסעיף 1). יש דברים שאסור לנו לתת להם לעבור בשתיקה. לא בגלל שחשוב לנו "לצאת צודקים". אלא כי יש מקרים שאם נאפשר לאחרים לפגוע בנו, הם רק ימשיכו ובעוצמה גדולה יותר.

6. לשים לב עם מי אנחנו משתפים פעולה – לפעמים נדמה שאנחנו חיים בעולם שלכולם כל כך חשוב להיות חשובים עד שהם יעדיפו עוד תואר מאשר באמת לדעת לעשות משהו. ואני לא מדבר רק על תואר אקדמי (אמיתי או קנוי). אני מדבר גם על כתרים שאנשים נותנים לעצמם.

כל אחד היום הוא איש עסקים, גורו או מומחה לאיזה שהוא תחום ומשווק את עצמו (באגרסיביות) בהתאם. כשזה מגיע ליישום התוכן שלהם על עצמם, נגלה כי לרוב הביצוע הוא חלקי עד לא קיים ונקבל תשובה מטופשת כמו "הסנדלר הולך יחף".

אני אישית מעדיף בכל יום נתון לעבוד עם אדם שיודע לבצע, על פני אדם שמתהדר בכל מני תארים. ולא, השקת מוצר אינטרנטי עם המון רעש מצד אחרים שעושים את אותו הדבר זה לא תחליף לניסיון או לידע מעשי. בדיוק כמו שקוף שתוקע לעצמו נוצות בישבן הוא לא טווס.

ואם שאלת את עצמך, זו בדיוק הסיבה שאני לא משתף תכנים של כל מני אנשים שיגלו לך איך לאחר סדרת סרטונים חינמיים (וספאם אין סופי למייל) אפשר למכור לך במחיר מיוחד של רק 1,497 את הסוד הבא. שהוא משהו שיכולת ללמוד לבד באינטרנט תוך שימוש קליל בגוגל.

שיתופי פעולה כאלה, יכולים לשחוק לעסק את המוניטין החיובי שנצבר לו. סוג של "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה".

7. ללמוד ועוד קצת ללמוד – אם יש דבר אחד שיותר כיף מלשבת כל היום ולהתבכיין שהמצב לא טוב, זה ללמוד יכולת אחת בכל פעם שפותרת את המצב שבו אנחנו תקועים בחיים. ותמיד יש משהו שתוקע אותנו. ותמיד יש יכולת שתעזור לנו להתגבר על זה.

וכמובן שאפשר לשבת ולהתבכיין. לשחק קנדי קראש במשך שעות ולשבור שיאים בבהייה בפייסבוק. ואז להתבכיין שהמצב גרוע וזה המדינה. והסורים. והממשלה וביבי. כאילו שאכפת למי מהם (לא ממש) אם נצליח או לא.

וכן, אני יודע שבבית ספר לא היה כיף ללמוד. מצד שני, עכשיו, כשאנחנו בוגרים יש לנו את היכולת לבחור אצל מי ללמד ומה ללמוד. ואם המרצה כיפי, והנושא מעניין ועוזר בחיים, זה בדיוק הפתרון. באמת. נשבע לך.

זהו לשנה הנוכחית. עכשיו, מסקרן אותי איזה תובנות גרמו לך להצליח יותר השנה?

שתהיה לך שנה מוצלחת במיוחד,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

7 תגובות

  1. תודה רבה על התובנות החשובות, העצמה, קבלה אישית, והכלה.
    ושתהייה לך שנה טובה ומאושרת.

  2. ליאור
    אחד המאמרים היותר מעניינים שלך! מאוד אמיתי, כנה, וכמו תמיד- בעל ערך.
    בתור מי שמכיר אותך באופן אישי ועבר שני קורסים אצלך אני יודע שאתה עומד מאחורי כל מילה שאתה כותב.

    מאחל לך המון הצלחה בשנה הקרובה!

  3. התובנות שהכי עזרו לי בשנה האחרונה להצליח יותר:

    1. אין חשיבות גדולה לדברים שאני קורא אם אני לא מיישם אותם אחר כך
    2. הכל בראש בעצם. כל הפחדים, כל המחסומים זה דברים שהם בראש שלי וזה לא באמת קיים במציאות.
    3. להתמקד במה שאני רוצה ולא במה שאני לא רוצה.
    4. לשתף פעולה עם כמה שיותר אנשים ולהכיר כמה שיותר אנשים. לך תדע איזה הזדמנויות תקבל עם בן אדם כלשהו.
    5. להבין שיש דבר שנקרא תת מודע. לא ידעתי מה זה לפני שנה. שמעתי את המושג הזה לפעמים אבל לא ידעתי מה הפירוש של זה ואחרי שהבנתי מה זה הבנתי שזה אחד הסודות הגדולים להצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?