חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

על הצלחה ומטרות – חלק ג'

היי לכולם,

בשני הפוסטים האחרונים דיברנו על מטרות וכיצד תטמיעו אותן בכדי להגשים אותן בחייכם. שמחתי לשמוע מכל מי שלקחו את מה שכתבתי, התנסו והוכיחו לעצמם כי המטרות שלהם, למרבה הפתעתם, מתגשמות.

היום נדבר על הצלחה מזווית שונה מזו שדיברנו עליה – הפעם ההצלחה בה נדון תהיה ברמת האמונה. למה אני מתכוון? הרי כולנו רוצים להצליח וכולנו רוצים באמת להגיע לשם, אחרת לא היינו קוראים את הבלוג הזה ועם זאת, יש אנשים שמרגישים כי הם "כמעט שם" רק שמשהו עדיין חסר. מה חסר?

תודעת הצלחה

מכיוון שרוב האנשים לא יודעים מה היא תודעת הצלחה, תנו לי להגדיר אותה בצורה הכי פשוטה שאפשר – תודעת הצלחה היא הידיעה שההצלחה היא אפשרית ושמותר לך להצליח.

בואו נתעכב שניה על שני החלקים של המשפט שכתבתי:

  1. ההצלחה היא אפשרית – מכיוון שאחרים קרוב לודאי הצליחו בתחום שלכם, אתם יודעים כי בני אנוש הגיעו לשם ולפיכך, גם אתם יכולים
  2. מותר לך להצליח – כאן נכנס הנושא של האמונה העוצמתית באמת – האם אתם מרשים לעצמכם להצליח?

לא יודע אם הקדשתם לשניה את הזמן בלהביט בעצמכם במראה ולשאול אותכם "למה מגיע לי להצליח הרבה יותר?" ואפילו "איך ארגיש כשאצליח הרבה יותר מעכשיו?". אם יצא לכם להרהר ואפילו לשנייה בשאלות הללו, אני בטוח ששמתם לב פתאום איך החשיבה שלכם כלפי הצלחה משתנה בזמן שאתם מבינים כי בכדי שההצלחה תכנס לחייכם, כמו כל אדם חדש שאתם מזמינים לביתכם, אתם צריכים לפתוח עבורה את הדלת. אם לא תכירו בכך שמותר לכם להצליח , ההצלחה לא תגיע ובדיוק להיפך – רק כשתכירו בכך שמותר לכם להצליח, אתם תגלו שאתם מצליחים יותר ויותר מיום ליום.

מה יוכל לגרום לנו להאמין יותר בעצמנו?

דבר ראשון שנוכל לעשות הוא לקרוא שוב את ההפוסט הקודם ולהבין כי אם רק נסמוך על תת המודע שלנו שיעשה את הבחירות הנכונות בזמן הנכון עבורנו, נוכל להצליח הרבה יותר. דבר שני, אחד המורים שלי אמר לי פעם "גבול ההצלחה שלך הוא כגבול הדימיון שלך", כלומר, ככל שתבנו בדמיון שלכם יותר אופציות עבורכם להצליח כך גם תת המודע שלכם יוכל לבחור עבורכם את הדרך המתאימה ביותר, ברגע המתאים לכך וכמו בסעיף הקודם, ככל שתסמכו עליו יותר כך תראו שהוא רק יביא אותכם לתוצאות יותר חזקות.

כיצד להשתמש בדמיון כך שהאמונה שלנו רק תתחזק?

בניגוד לסעיפים הקודמים רציתי להמליץ לכם על סרט מעולה בשם "הסוד" או "the secret" שיצא במרץ 2006. הסרט מדבר בדיוק על הדרך שבה ניתן להמיר את הדמיון שלנו להצלחה.

אני לא ארצה להרחיב עליו בכדי לא להרוס את הנאת הצפייה בו אך כשתרצו, תוכלו למצוא את הסרט באתר הבית של החברה (http://www.thesecret.tv/) שם תוכלו לצפות בו בצפייה ישירה תמורת 4.95$ (הרבה יותר זול מכרטיס קולנוע).

יש לציין כי לי אין שום קשר עם מפיצי הסרט ואינני מקבל אחוזים עליו. כל המשותף לי ולסרט הוא שרבים מהמשתתפים בו באים מתחום ה-NLP בו גם אני מתגאה לעסוק.

אשמח לשמוע את חוות דעתכם על הסרט

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. שלום ליאור, שמי יובל ואני בן 15, משחק טניס שולחן בנבחרת ישראל
    התחלתי להתעניין כלפני חצי שנה בnlp וברגע שהתחלתי ליישם כמה כלים פשוטים ולהביא אותם לידי ביטוי בספורט השתפרתי בצורה מדהימה,
    תנועה שחצי שנה לא הצלחתי לתקן אותה הצלחתי באמצעות דמיון מודרך שעשיתי לעצמי לתקן אותה בשבועיים בלבד,
    אני קורא המון את המאמרים שלך הם מאוד מעניינים.
    הורי לא מרשים לי להתחיל ללמוד nlp בקורס במכללה כלשהי לאור הפרשי הגילאים.
    רציתי לשאול אותך איך אתה חושב שעליי להתקדם?
    הבנתי שnlp זו דרך שיכולה לקדם אותי בספורט ובחיים בכלל ברמה משמעותית וכל החומרים שלמדתי עד עכשיו הם רבים אבל קשה לי למצוא בעצמי דרך ברורה להתקדם.

    תודה יובל

    1. היי יובל,

      קודם כל, כל הכבוד על כך שאתה שואף למצוינות ולשיפור. זה לא מובן מאליו, ובוודאי שלא בגילך.

      לפי הרגע, אני לא מכיר יותר מדי מסגרות הכשרה ב-NLP אשר מאפשרות לאנשים הצעירים מ-18 להשתתף בהן. עם זאת, בדיוק לשם כך קיים הבלוג הזה. הוא מרכז כלים שמאפשרים לך להתחיל לצעוד את צעדיך הראשונים בתחום, עוד לפני הכשרה כל שהיא.

      ההצעה שלי: תתחיל תמיד ממשהו שאתה רוצה לשפר. חפש את הביטוי הזה במנוע החיפוש שנמצא בצד שמאל של הבלוג וקרוב לוודאי שתמצא לפחות מאמר או שניים בכיוון. תרגל אותם שוב ושוב עד שתגיע לתוצאות הרצויות ואז אותו הדבר עם הנושא הבא שתרצה לעבוד עליו.

      בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?