חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
pickme

למה בוחרים אחרים על פניך בכל התחומים החשובים באמת?

היי,

בפעם הקודמת, הבאתי את סיפורה של דנה, בוגרת קורס ה-NLP שלנו ואחת הנשים הכריזמטיות ביותר שאני מכיר ואת 6 הטיפים שלה להצלחה. דנה אגב ביקשה להודות לכל מי שפרגן בכל דרך שהיא. אז כל מי ששלח תגובות מחזקות – כיף לשמוע שהמאמר עזר לכם ותודה!

הפעם נעזוב לשנייה את נושא הכריזמה כדי לגעת במשהו קצת יותר דחוף. בתקופה האחרונה, לא מעט קוראים ביקשו שאכתוב מאמר על נושא ראיונות העבודה. אחרים המנהלים עסק עצמאי ברובם ביקשו שאכתוב על דרכים ליצור יתרונות תחרותיים על פני המתחרים.

על פניו, שני הנושאים הינם נושאים שונים. עם זאת, בשני המקרים מדובר על בעיה אחת, המטרידה את רובנו במהלך חיי היום יום שלנו – למה מישהו שאנחנו מעוניינים שיבחר בנו, בוחר במישהו אחר על פנינו?

אין מצב שהפעם זה לא יצליח

הוא סיים לכתוב, חייך למסך והדפיס. רק כי היה חייב לראות איך זה נראה מודפס. הוא יכול היה להישבע שאלו קורות החיים היפות ביותר שהוא ראה. הדף ממש זרח כשהסתכל עליו. העיצוב ישב טיפ טופ. כל סעיף שהופיע שם היה רלוונטי לתפקיד ולחברה שאליה הוא עומד להישלח.

אין מצב שהפעם הם לא יחזרו אליו. בתוך ערימת הדפים של כוח האדם, קורות החיים שלו הן בטוח המושקעות ביותר. ולכן בטוח יבלטו בין כל השאר. ואז הוא יישמע קול מחייך מצדו השני של הקו. יזמינו אותו לראיון עבודה ויחמיאו לו על כל ההשקעה. וההזמנה לריאיון לא אחרה להגיע.

הוא דפק על הדלת כשהגיע תורו. הבחור שלפניו יצא. נראה מהורהר והמום קצת. בטוח שלח קורות חיים סתמיות. הוא חייך. שמר על שפת גוף שמפגינה ביטחון עצמי כמו שלמד בסרטון ההוא ביוטיוב. ואז הוא שמע את קולה קורא לו להיכנס.

משהו בזמן כנראה התקלקל. הפגישה הרגישה כמו נצח. למרות שרוב השיחה זרמה והיא חייכה, משהו שם לא עבד כמו שצריך. והוא דווקא פעל "על פי הספר". השתמש בכל הטכניקות. ולמרות שעשה הכל "כמו שצריך" הוא התחיל להבין למה הקודם יצא כמו שיצא.

חודשיים כבר עברו והוא לחץ על כפתור השליחה והקבלה במייל. מחכה להודעה שאוטוטו תגיע. יכול להיות שאיבדו את מספר הטלפון שלו פשוט. ואז, אחרי קצת שכנוע עצמי הוא הרים אליה טלפון. אני מצטערת, היא ענתה לו בקרירות. כבר לקחנו מישהו אחר. ומשהו באופטימיות שלו נסדק.

מה גורם להם לא לבחור בנו?

אני בטוח שכבר שמת לב לזה. כמעט בכל תחום בחיינו התחרות נהיית יותר קשה. כולם עוברים את ההכשרות הנדרשות. כולם מספקים את אותם התנאים פחות או יותר. לאדם שנמצא בצד השני נשאר לבחור רק על פי קריטריון אחד – מי נותן לו יותר ובפחות.

וכן, ברור לי שעדיף שייבחרו בך. וכן, ברור לי שמה שה"הם" יקבלו ממך הוא פי כמה וכמה יותר טוב ואיכותי ממה שיקבלו אצל המתחרים. ולא, זה לא ברור לאדם שצריך לבחור בין כולם. בעיקר כי על פי הפרסומות הוא מניח שהוא מקבל את אותם הדברים מכולם. אז הוא מפספס את האיכות שלך.

אני מכיר את המצב הזה. את המצב שיש לנו תחושה שההצלחה נמצאת מעבר לפינה ומשום מה אי אפשר לתפוס אותה. כמו מילה שנמצאת על קצה הלשון ולא מגיעה. את הידיעה שעשינו הכל כמו שצריך ועדיין, בוחרים בהם ולא בנו.

הסיבה שבגללה לא בוחרים בנו היא לא הסיבה הטכנית. הם לא יודעים אם אנחנו טובים או לא. מכירים רק את מה שהכירו מהפרסומת: מהאתר שלנו, קורות החיים שלנו ואפילו הרושם הראשוני שהצגנו בתחילת הדייט.

במילים אחרות, הסיבה שהם לא בוחרים בנו היא לא שאנחנו לא טובים. הסיבה שהם לא בוחרים בנו היא כי לא הצלחנו להם להבין שעדיף להם להיות אתנו. לפעמים אפילו כי אנחנו מצפים שהם יבינו את זה בעצמם. או כי אנחנו מפחדים לשכנע.

זה לא התפקיד שלהם להבין שאנחנו יותר טובים. זו התוצאה של הדבר שאנחנו אמורים לעשות. זו גם הסיבה שבגללה אני התאהבתי ב-NLP בפעם הראשונה: סוף סוף מצאתי משהו שמאפשר לי להעביר את המסר לאנשים בצורה הנכונה ולי, להתקבל למקומות שפעם חשבתי שסגורים בפניי.

אילו יכולות יגרמו לאחרים לבחור בנו?

מבין כל היכולות הבין אישיות הנלמדות במהלך קורס NLP ישנן 4 אשר השילוב ביניהן הופך את כלי התקשורת הבין אישית שלנו ליחידה יעילה אחת. שילוב זה, מאפשר לנו להתאים את ההסבר לאדם השני, כדי שיוכל להבין מדוע כדאי לו לבחור דווקא אותנו:

1. קריאת משוב מיידי – אם יש דבר שיכול להיות מאוד מציק הוא לקלוט אחרי סוף הפגישה שיכולנו לעשות או להגיד משהו אחרת ובשל כך פספסנו את ההזדמנות. היכולת להבין (דרך מילים, שפת גוף או טון קול) בצורה מדויקת אם האדם שמולנו מבין אותנו או לא, היא זו שנדרשת כדי להתאים את התקשורת שלנו בזמן אמת ולהגיע אל התוצאה הרצויה.

2. מהירות תגובה – היכולת להתאים את התקשורת שלנו בזמן אמת ובהתאם למשוב המיידי היא זו שתקבע אם נגיע לתוצאות שלנו או לא. כך, אנחנו יוצרים כימיה טובה יותר ומתאימים את המסר שלנו כך שיועבר בצורה הטובה והמשכנעת ביותר לאדם שמולנו.

3. יכולת התנסחות – איש מקצוע, טוב ככל שיהיה, אינו יכול להבהיר לאדם שמולו את כוונתו ללא היכולת להתנסח בצורה רהוטה וברורה. ללא היכולת להתנסח בצורה רהוטה ומובנת, אנחנו עשויים להגיד בטעות דברים שלא צריכים להיאמר או להשמיט בטעות דברים שצריכים להיאמר.

4. היכולת לשאול שאלות – על פניו, כולנו יודעים לשאול שאלות. עם זאת, אנחנו לא תמיד יודעים לשאול אותן במקום הנכון ובזמן הנכון כדי לחסוך חוסר הבנות ולעתים אף מניפולציות שמנסים להפעיל עלינו. וכולנו שונאים להרגיש פראיירים, רק כי לא שאלנו את השאלה האחת שהייתה חסרה.

השילוב בין ארבעת הכלים הללו, הוא זה שמאפשר לאנשים שלמדו NLP ומשתמשים בו באופן יומי להפוך לאפקטיביים במיוחד. ולא בגלל כלי כזה או אחר. אלא בגלל היכולות שמתפתחות אצלנו מעבר לכלים ולטריקים שכל אחד יכול ללמוד היום באינטרנט.

אחרי הכל, זוהי מהותה של תקשורת יעילה באמת, לא?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

נ.ב. למרות שההרשמה למחזור 59 של קורס ההכשרה ב-NLP שלנו המתחילה בשבוע הבא כבר החלה, אם עדיין יש לך התלבטות ועוד לא הספקת להירשם, יש לי הודעה חשובה:

לצערנו, מהמחזור הבא של הקורס נאלץ להעלות את מחירו של הקורס בכמעט 1,000 שקלים למשתתף. עד סוף השבוע הקרוב תינתן הנחת הרשמה מוקדמת על הקורס במחירו הנוכחי (הזול יותר) ולכן עכשיו הוא הזמן להתקשר לאייל (03-7445197) ולשריין את ההנחה שלך במחיר הישן.

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?