חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

מה נוכל ללמוד עלינו מהמהפכה במצרים? – חלק א'

היי כולם,

כמו שבוודאי כבר שמתם לב, בשבועות האחרונים כל המזרח התיכון תוסס סביבנו ומשטרים דיקטטורים ששנים שלטו ביד רמה באזרחיהם ותושביהם החלו לקרוס, מתוך התעוררות של העם נגד מדכאיו.

הכל יפה ונכון, ויהיו חלק מכם שירימו גבה ביחס לפוסט הקודם בו אמרתי שישנם נושאים שלא תרצו להכניס לתוך שיחת עבודה ועכשיו אני מעלה את הנושא הפוליטי הבוער ביותר בעולם.

עם זאת, הרבה מאוד ממה שקורה סביבנו דווקא מאוד קשור אלינו ואל ההצלחה האישית שלנו, אם רק נסיק את מוסר ההשכל הנכון וניישם אותו לחיינו.

אז מה הקשר בינינו לבין המהפיכה המצרית?

דמיינו את עצמכם חיים במקום שבו אדם אחד שאותו לא בחרתם מנהל את חייכם וקבלו את המצב כמצב נתון שאותו לא בחרתם וחלקכם בכלל לא ידע שניתן לבחור אותו. עכשיו דמיינו כי שיגרת היום-יום הקבועה משתנה רק כשאותו אדם מחליט להעלות את המחיר אותו אתם צריכים לשלם רק על עצם היותכם תושבים באותו המקום.

כל זה, עד שיום אחד, כל התסכול שהלך ונבנה בפנים במהלך השנים מגיע לנקודה שבה כל נקודות ה"זה מה שיש" וה"ככה זה" שצברתם הצטברו לערימה כל כך גבוהה שאפשר לטפס עליה ולשים לב שיש משהו אחר ושונה, שאולי דווקא שווה לבחון אותו, למרות שהישן אמנם מחורבן (ועם זאת מוכר) והחדש והלא מוכר עשוי להיות קצת מפחיד.

המקום הזה, לא חייב להיות מצרים המדינה. לכל אחד מאיתנו יש את המצרים הפרטית שלו בתוך הראש שלנו, את המקום הזה שבו אנחנו נמצאים והיינו יכולים לשפר ועם זאת, טעינו ללמוד מאחרים ש"ככה זה" ו"בחיים זה לא יעבוד".

הנקודה שבה כל ה"ככה זה" נאסף להר ענק שמאפשר לנו לטפס ולראות מעל ה"מציאות" שהכתיבו לנו המורים, ההורים, החברים, הסדרות והסרטים היא הנקודה המדוייקת, שבה ה"ככה זה" מתחלף בתוך ראשנו ב"נמאס לי" שהוא כל כך סמכותי ועוצמתי שמביא אותנו לצאת למסע של שינוי אמיתי, עמוק, כזה שלאחריו אנחנו נרגיש כל כך טוב בידיעה שלמה שאנחנו יכולים לסמוך על עצמנו, שנהיה שם עבורנו כשנצטרך אותנו, מעין "קריעת ים סוף" משלנו.

אני יודע שאתם מצפים בשלב הזה שאני אסובב את הפוסט ואסביר לכם למה כדאי לכם לעבור קורס NLP ויכול להיות שהייתי צריך לעשות את זה, ועם זאת, אני באמת לא מאמין שזה הדבר היחידי שיוכל לעזור לכם לצאת מהמצרים שלכם.

איך מתחילים את המהפכה הפנימית שלנו?

אנשים יכולים להישאר שנים בתוך מצב של "ככה זה" לפני שהם יוצאים מהמצרים שלהם וזאת גם הסיבה לכך שכל המהפכות בעולם הערבי קורות רק עכשיו, לאחר שנים שבו הם היו תקועים באותו מצב. התסכול מהמצב הקיים יכול להגיע למצבים בלתי נסבלים ועם זאת, זה לא בהכרח יגרום לאדם לצאת ולעשות.

הסיבה שרובנו צריכים קורס/מאמן אישי/פסיכולוג/דיאטנית/[כל איש מקצוע אחר] היא לא שאנחנו לא יודעים מה צריך להיעשות. ברוב המקרים, אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים לעשות ופשוט מוצאים דברים אחרים כיותר חשובים מלהגיע למקום שיגרום לנו לקום ולבצע. איש המקצוע, עבור רובנו, מחליף את הצורך להיות בשליטה אמיתית על חיינו ומאפשר לנו להמנע מאחריות על חיינו.

בכדי לגרום לעצמנו למרוד בדיקטטור הפנימי, אחרי שכבר החלטנו שנמאס לנו מהמצב שבו אנחנו מקבלים תוצאות בינוניות שוב ושוב, אנחנו נשאל את עצמנו סדרה של שאלות שיאפשרו לנו להכווין את עצמנו לפעולה.

בפוסט הבא, בכדי שלא להעמיס עליכם הפעם, אני אלמד אתכם את השאלות שיאפשרו לכם להביא למהפכה שתיקח אתכם לפתחן של הזדמנויות חדשות.

שיהיה לכם המשך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

5 תגובות

  1. וואו ליאור, איזה י-ו-פ-י של הקבלה!
    מאוד נהנתי, ואני ממש אוהב את זה.
    זה היה קצר, קולע, וכל כך קל להיזדהות עם זה,
    ובנוסף לזה גם פשוט וקל להבנה.
    מחכה בציפייה לפוסט הבא.
    אורן.

  2. כתבת את זה עלי?
    אל תחזיק אותי במתח?
    זה בדיוק אני:)
    מחכה בקוצר רוח לשאלות…
    אשמח אם תצרף אותי לרשימת דיוור שלך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?