חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

טקסים של הצלחה – חלק ה'

היי לכולם,

בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על טקסי הניקיון אותם עושים המצליחנים אחרי כל פגישה ובסיום יום העבודה לפי סידרת הראיונות שאני מבצע בשנים האחרונות. היום, בפוסט האחרון לסדרה הנוכחית, נדבר על טקסי שינה שהם אותם טקסים שהמצליחנים עושים לפני שהם הולכים לישון.

בואו נניח לשנייה שהתחלתם את היום בטקס בוקר איכותי במיוחד, בתחילת יום העבודה שלכם ביצעתם את טקס טרום הביצוע, שיפרתם את הביצוע שלכם בעזרת כלי ה-NLP שרכשתם במהלך קורס ההכשרה לשימוש ב-NLP, בין פגישה לפגישה ביצעתם טקסי ניקיון קטנים ואחד גדול בסוף הגיע הזמן לסגור את היום בצורה שתכווין את היום הבא כך שיתאים למטרותינו.

הסיפורים שאנחנו מספרים לנו לפני השינה

כשאנחנו שוכבים במיטה בכדי להירדם, בדרך כלל אנחנו מדברים עם עצמנו על דברים שהעסיקו אותנו במהלך היום, לעתים מדמיינים דברים שקרו לנו או סתם מקשיבים לרעשים בבית עד שאנחנו נרדמים. אותם מצליחנים שראיינתי, גם הם מדמיינים או מדברים עם עצמם לפני השינה אך מפנים את השיחה או הדמיון למקומות קצת אחרים.

בעוד שאנחנו עוסקים ב"מה שהיה", אותם מצליחנים כבר מכינים את עצמם ל"מה שיהיה מחר" וזה שינוי שאמנם נשמע קטן ולא משמעותי אך כשזה קורה בסמיכות לשינה, ההבדל הוא עצום.

טקסי שינה הם טקסים חזקים לאין ערוך שעוצמתם נובעת מהתזמון שלהם. כשאנחנו עומדים להירדם, מתבצעת מעין חפיפה בין המודע שלנו, שפעיל במהלך שעות בהם אנו ערניים, לתת המודע שלנו המנהל (בין השאר) את תהליך יצירת החלומות שלנו על צדדיו הנפשיים והפיזיולוגיים.

במהלך החפיפה הזו, אפיק התקשורת בין המודע שלנו לתת המודע שלנו הרבה יותר פתוח מהרגיל.

כמו שכבר הזכרתי בעבר, המודע ותת המודע מתקשרים ביניהם באמצעות דימויים.

במצב זה של חפיפה בין המודע לתת המודע, כאשר אנו מדברים עם עצמנו או רואים בעיני רוחנו את מה שעבר עלינו היום, אנו מעבירים זאת לתת המודע שלנו כהוראה "את זה, תעשה!" ועם ההרדמות שלנו, תת המודע שלנו מתחיל את התהליך להטמיע את זה ההוראה הזאת בכדי שבחיי היום יום שלנו הוא יוכל ליצור את הסיטואציה הזו שוב.

לראות סרט טוב לפני השינה

כדי ליצור טקס שינה איכותי שישרת אתכם ויהיה פשוט לביצוע, אנחנו קודם כל צריכים לשים לב, בפעם הבאה שאנחנו הולכים לישון, מה אנחנו עושים – האם אנחנו מדברים עם עצמנו? האם אנחנו מדמיינים דברים? האם אנחנו עושים משהו שונה?

אחרי ששמנו לב לדרך שבה אנחנו מעדיפים לעשות את הטקס, אנחנו צריכים להפנות את תשומת הלב שלנו למשהו שאותו אנחנו מעוניינים לבצע מחר. זה לא משנה אם זה משהו גדול או קטן, מה שחשוב הוא שנדמיין את התוצאה שאנחנו רוצים להשיג מאותה עשייה.

כשאתם מדמיינים את התוצאה הרצויה, השתדלו לדמיין אותה בצורה הכי חיה שאתם יכולים – אם זה משהו שאתם רואים חדדו את הצבעים, התאימו את התאורה ואת הצבעים בכדי שזה ייראה הכי קרוב שאפשר לדרך שבה תרצו לראות זאת מעיניכם, אם זה משהו שאתם שומעים חזקו את הצלילים, שפרו את האיכות בכדי לתת לזה את האיכות המציאותית הנדרשת וכן הלאה.

לאחר שראיתם זאת בצורה הכי חיה שיכולה להיות, הניחו לעצמכם לשקוע דרך הרהור על זה לתוך שנת לילה ערבה ותופתעו לגלות, עד כמה השילוב בין כל הטקסים שאתם עושים במהלך היום רק משדרג את הביצועים שלכם.

אותי אישית מסקרן לשמוע, איך יישום הטקסים שיפר את הביצועים שלכם?

יום עצמאות שמח לכולם,

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?