חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

מה נוכל ללמוד עלינו מהמהפכה במצרים? – חלק ב'

היי כולם,

בפוסט הקודם התחלנו לדבר על המהפיכות שקורות כרגע באזור שלנו ואיך הן קשורות אלינו וליכולת שלנו להצליח יותר בחיים ובעבודה. כמו שהבטחתי בפעם הקודמת, היום ניגע בשאלות שיאפשרו לנו להתמודד עם הדיקטטור הפנימי בתוכנו, שמדכא את היכולת שלנו להצליח, להשתפר ולגדול לתוך דמוקראטיה פנימית – שבה אנחנו באמת שולטים בבחירות שלנו ובכיוון שאליו חיינו מתקדמים.

בכדי להבין את השאלות ואת הדרך המדוייקת שבה נשתמש בהן נכון, נצטרך להבין כיצד אותם דיקטטורים שולטים בעם שלהם. רוב האנשים מעדיפים סדר, בעיקר אם הסדר כבר קיים ואם מישהו אחר יקח את האחריות על הסדר. אם תחשבו על כך לרגע, כל המנהיגים הדיקטטורים הגדולים בהיסטוריה עלו לשלטון מתוך דרישה של העם להחלפת השלטון.

כשהעם מפסיק לרצות לקחת אחריות ומאפשר למישהו אחר לקחת את האחריות עליו, הוא גם מעביר אליו את הכוח ומאמין ביכולתו להחליט לאן הוא צריך ללכת ומה הוא צריך לעשות. בשלב הזה, העם מפסיק לתפקד כאוסף של יחידים והופך להיות המון אחיד וממושמע שהשיג את מטרתו – לברוח מאחריות.

בשלב השני, הדיקטטור מתחיל לאהוב את מעמדו ויודע דבר אחד – העם רצה להסיר מעצמו אחריות ועם זאת, המון כהמון נוהג, ויום יבוא וההמון ידרוש את חירותו שוב.

כדי להמנע מכך המנהיג הדיקטטור נוקט באסטרטגיה של "הפרד ומשול" שבה הוא גורם לאנשים להתחלק בינם לבין עצמם לקבוצות (לפי דת, לאום, מין או כל דבר אחר שיכול להגדיר אדם) הנלחמות ביניהן על המשאבים הקיימים ובכך הוא מסיט אותם ממחשבות על התמרדות.

אוקיי, ואיך זה קשור אלינו?

במהלך חיינו אנחנו מחלקים את עצמנו, בתוך הראש שלנו לכל מני "חלקים" שלכל אחד מהם הוא אמנם אנחנו במסיכה קצת שונה עם חוקים ותפקידים המתאימים למסגרת כל שהיא. יש את ה"אני" שהוא איך שאנחנו מתנהגים מול הורינו, יש את ה"אני" שהוא אנחנו בתוך מסגרת העבודה, את ה"אני" שהוא אנחנו מול בני המין השני או בני זוגינו והרשימה עוד הולכת ונמשכת.

לעתים, מרוב שאנחנו מפוצלים לכל אותם חלקים, אנחנו כל כך עסוקים בתוך עצמנו ובתוך חיינו עד שאנחנו שוכחים מי אנחנו באמת ומאמינים לאמונות, שאותן למדנו מגיל קטן ועד היום, ובכך נותנים להן לנהל אותנו במקום שאנחנו ננהל אותן.

אחד הדברים שגרמו לי להתאהב ב-NLP הוא השליטה על חיי אותה קיבלתי תוך שימוש בצורת החשיבה הכל כך מיוחדת שמאפיינת אותה ולצורת החשיבה הזו בדיוק רציתי לחשוף אתכם היום. בכדי להבין על מה בדיוק מדבר, אני מזמין אתכם לענות על סידרת שאלות שיגרמו לכם להתחיל לצמצם את הפער בין מי שאנחנו למי שאתם יכולים להיות:

  1. מי אתם באמת? – רוב האנשים נוטים להגדיר את עצמם תוך כדי שהם מתייחסים לעצמם כ"בן של.." או "אבא של…", בתור אחת התכונות שלהם (כמו "חרוץ" או "עצלן" למשל) ובתור תוצאות אליהן הגיעו במהלך חייהם (כמו "הצלחה ב.." או "כישלון ב…"). כדי לענות נכון על השאלה, הגדירו מי אתם כרגע מבלי להתייחס למי שהייתם או מי שאתם רוצים להיות בעתיד.
  2. מי אתם רוצים להיות? – ביקום שבו הכל אפשרי ושיש לכם בו את כל הזמן והכסף שאתם צריכים, מה הייתם רוצים להשיג? מה הייתם רוצים להיות? מה מונע ממכם להשיג את זה כרגע? – עכשיו אתם צריכים לעצור שניה ולחשוב על הפער שבין התשובה לשאלה מספר 1 לתשובה לשאלה מספר 2. מה נמצא שם? מה עדיין אין לכם בכדי לעשות את הקפיצה בין מי שאתם היום למי שאתם רוצים להיות?
  3. איזה חלקים שלכם מתנגשים בדרך לשם? – אחרי שהגדרתם את מה שמונע מכם כרגע להגיע לאן שאתם רוצים להגיע, בדקו האם ישנם חלקים אצלכם שכרגע מתנגשים ובגלל שיש לכם התנגשות פנימית, אתם מונעים מעצמכם להגיע לשם?

מכיוון שהשאלות הללו מאוד חשובות לצמיחה האישית שלכם, ואני יודע שחלקכם פשוט רץ קדימה בכדי להמשיך לקרוא, אני רוצה להזמין אתכם לחזור וממש לענות על השאלות, לעצמכם, פה למטה, ואפילו בצורה אישית למייל שלי, כי בפוסט הבא בסידרה הזו אני מתכוון לתת לכם תרגיל שיעזור לכם לרתום את עצמכם לשינוי.

כמובן, תגובות על הפוסט הנוכחי, גם כאלה שאינן תשובות לשאלות, מוזמנות לבוא פה למטה או ישירות למייל שלי.

נתראה בקרוב
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

6 תגובות

  1. למר ליאור היקר..
    אני מקבל את הפוסטים הנפלאים שלך כבר זמן מה ואפילו חשבתי לקחת אחד מהקורסים המוצעים. אני מתעניין באן אל פי כבר תקופה… אבל יצא שעברתי לחו'ל ואני גר כיום בגרמניה..
    אני רוצה לענות על השאלות שהעלית פה…
    אבל אני לא יודע אייך…
    שאני רוצה לברר מה אני רוצה התשובה שאני מגיע אליה היא להיות עשיר… ואני חייב לציין שלא אכפת לי מה לעשות כמובן בגבולות המוסר כדי להגיע לשם…מבחינתי למכור חומוס או עסקי אינטרנט או מה שלא יהיה..
    העניין..שאני לא מוצא דבר אחד שאני אוהב והייתי רוצה להתעשר ממנו..ואני רוצה להיות עשיר רק כדי להיות עצלן ולהרשות לעצמי לעשות מה שאני רוצה מתי שאני רוצה..אני חושב שזה מגונה מאוד שאין לי רצון להתמקצע במשהו כמו רופא. עורך דין. מרפא או מה שזה לא יהיה..
    מה אני עושה כדי למצוא את מה שאני אוהב אין לי מושג
    אני אוהב מלא דברים אבל שום דבר שהייתי רוצה להקדיש את חיי עבורו ואז לכוון לשם..מה יכול לעזור לי..אני כבר לא ילד ואני מרגיש די אבוד חפרתי את האינטרנט לאורך ולרוחב ..ולא מצאתי כלום לאחד כמוני שלא יודע מה הוא רוצה להיות שהוא יהיה גדול…אין לי תשוקה אמיתית ובוערת לשום דבר..אתה חושב שיש לי סיכוי

    1. היי אבי,

      אני מודה לך על התגובה ורוצה להכווין את תשומת הלב שלך למשהו מעניין.

      לפעמים אנשים רוצים להיות עשירים מבלי באמת לחשוב למה הם רוצים להיות עשירים.
      לפעמים זה לא העושר אלא משהו הרבה יותר חשוב ויותר עמוק שלדעתך תשיג אם תהיה
      עשיר, כך שעליך לברר זאת עם עצמך קודם לכן.

      במידה ואתה רוצה להיות גם עשיר בנוסף לאותו משהו שאתה חושב שהעושר יביא לך,
      התחל בהגדרת עושר קצת יותר מדויקת. מה זה בשבילך עשיר? כמות של כסף? רכוש?

      ברגע שתגדיר לעצמך, אז ורק אז, יהיה לך סיכוי להגשים את הרצון שלך.

      שבוע מעולה
      ליאור

  2. תאמת, לא התכוונתי לענות לפוסט הפעם מהסיבה שאני לא יודעת איך..
    אבל לאחר שקראתי את התגובה של אבי, מצאתי את עצמי מזדהה איתה מאוד ולכן אענה.
    אחת השאלות המעסיקות אותי שנים היא מי אני באמת? אין לי תשובה.. אולי מאחר ולא עשיתי עם עצמי הרבה עדיין.. בגילי המופלג – 34
    לעומת זאת, מי אני רוצה להיות – אני יודעת פחות או יותר, משהו בתחום ההוליסטי. לא יודעת בדיוק מה אבל מוכנה ללמוד והכל וגם NLP.
    מונע ממני להשיג את זה כרגע חוסר זמן. אני מגדלת קטנטנים בבית ואין זמן לנשום.
    את שאלת המתנגשים לא הבנתי, לא יודעת אם יש בי איזה התנגשות פנימים בעניין אולי פשוט אין 🙂
    תודה שגרמת לי לחשוב, נהנית מהמאמרים שלך תמיד, אני גרה באמריקה, בעה בקרוב חוזרים הביתה 🙂

    1. היי אוסי,

      אני מודה לך על התגובה.

      הרבה מאוד אנשים מחפשים להגדיר את עצמם על פי אחרים "אמא של…",
      "מנהלת את…" ולא עוצרים לחשוב מי הם כאדם. את תמיד יותר מאשר
      ההגדרות שלך, גם אם אין לך הגדרה מדויקת למי שאת היום.

      שבוע מעולה
      ליאור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: