חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך תאיצו את הצמיחה האישית והעסקית שלכם בכיף?

היי לכולם,

לא מזמן, במהלך אחד הקורסים שכבר נגמר, אחת המשתתפות סיפרה כי היא משתדלת לא להיחשף לטלוויזיה או לקרוא עיתונים ולמקד את עצמה אך ורק בלימוד, התפתחות אישית וחשיבה חיובית. היא רצתה לשמוע מה דעתי, כאדם שעוסק בתחום וחי אותו, על הנושא.

אני אישית, וחלקכם כבר מתחילים להבין את הדרך שבה אני חושב, ממליץ לעשות דברים בצורה קצת שונה, מתוך התובנות שה-NLP מציע לנו על הדרך שבה אנשים אפקטיביים במיוחד חושבים – בחמשת השנים שאני בתחום, אימצתי לעצמי הרגל ללמוד כל יום 3 שעות.

לעתים אני עושה את זה בשעות הערב המאוחרות, לפעמים זה בזמן שאני נוסע ברכבת לפגישות שלי במרכז ובכל זמן אחר שבו אין לי משהו יותר טוב לעשות.

עם זאת, אני מגביל את עצמי ל-3 שעות למידה בלבד ביום. החוכמה, כמו בהרבה תחומים אחרים, היא לאזן בין הלמידה לעשייה. עד פה, חלקכם כבר עשוי לבוא ולהגיד – "זה כבר ידוע". חלקכם האחר עשוי לבוא ולהגיד אפילו "לא רק שזה כבר ידוע, אנחנו כבר חיים כך".

וכמו שאתם כבר יודעים מתוך קריאת הניוזלטרים (ובלוג ה-NLP שמרכז אותם) שאני מעוניין להוסיף עבורכם משהו נוסף, שעשוי להכפיל את התוצאות ואת האפקטיביות שלכם.

כמו פרח מדהים

תארו לעצמכם זרע הטמון באדמה. הוא טחוב שם, בתוך הקרקע ורק מחכה כי התנאים יהיו מתאימים עבורו בכדי להתחיל להתפתח. הוא מתחיל לשלוח שורשים לתוך האדמה שסביבו ולשאוב את המשאבים שהוא צריך בכדי להתפתח. עם הזמן, בכדי למצות את הייעוד שלו, הזרע יודע כי הוא צריך לצאת קצת מתוך האדמה החמה, המחבקת והנוחה אל הסביבה שבחוץ.

זה אמנם מסוכן עבורו, עכשיו כשהוא קצת חשוף, ומצד שני, הוא לא יכול לוותר על עוצמתה של השמש, על זמינות החמצן ועל הטל והלחות המרעננים, שעוזרים לו לבצע את התהליכים שיעזרו לו להתפתח. אז הוא שולח גבעול, בהתחלה בחשש, אל העולם שמחוץ לאזור שבו כל כך נוח לו וכשהוא מרגיש קצת יותר בטוח בעצמו, הוא מוציא גם עלים, שצד אחד שלהם (כמו קולטי שמש) הוא חלק ופונה למעלה וצד אחר שלהם מחוספס ופונה כלפי מטה, בכדי לאסוף את הלחות שמתאדה. ואיזה מדהים זה, שהצמח לא מוכן לוותר על כל משאב שהוא רק יכול להשיג, גם כשהוא הרחיב את אזור הנוחות שלו.

עם הזמן, הצמח יודע כי עליו להשלים את הייעוד אליו נוצר ולכן יוצר פרחים מדהימים בצבעם ובריחם, בכדי לדאוג כי בעלי החיים הנכונים יבואו ליהנות מהם, כל אחד בדרכו, ועל ידי כך לדאוג כי האבקה, אותה הוא צריך להפיץ תדאג להגיע למקום הנכון ובכך הפרח יוכל לעבור לשלב הבא לפני סגירת המעגל – הפרי. הפרי הוא למעשה הדרך של הצמח לשכפל את כל מה שידע וייצר ולהעביר את זרעי ההמשך שלו הלאה, לסביבות מוגנות נוספות ולאפשר גם שם פריחה והעשרה.

מה יכול להאיץ את הצמיחה שלכם?

בתוך התהליך מעורר המחשבה של התפתחות הצמח, אותו אני בטוח שכל אחד מכם ייקח לכיוון המתאים לו אישית, נשאלת השאלה שלמענה התחלנו לקרוא את מה שאתם קוראים כרגע – איך אפשר לגרום לצמח להגיע הרבה יותר גבוה, הרבה יותר מהר ולדאוג כי יתפתח בצורה הטובה ביותר שתאפשר לו להגדיל ולהכפיל את פרות ההצלחה שלו.

חקלאים רבים כבר יודעים כי זבל אורגני מעשיר את האדמה ועוזר ליצור תנאים מתאימים לצמיחה הרבה יותר איכותית של הצמחים.

זבל אורגני, כשמו, הוא כל דבר אורגני שאנחנו לא משתמשים בו ועשוי להירקב. תהליך הריקבון של הזבל האורגני, שאותנו מגעיל, מייצר בדיוק את מה שיעשיר את האדמה בכל אותם חומרים שיעזרו לצמח להיות הרבה יותר בריא, הרבה יותר מרשים ולהצליח להגשים את ייעודו בצורה הרבה יותר מהירה.

להחליף ערוץ

אם נחליף בחזרה ערוץ מערוץ צמיחת הצמחים לערוץ הצפייה בטלוויזיה, קריאת העיתון ואפילו קריאת סיפורים עלילתיים נבין דבר מאוד מעניין – מה שלאחד עשוי להראות כמו זבל, עשוי להיות אותו דשן שיפרה אחר, אם רק יבין מה יש בידו.

אם תבינו כי אותם הדברים, שלעתים אינם מקדמים אותך או את הידע שלך בצורה ישירה, עשויים לתפקד, בדיוק כמו אותו הזבל האורגני ובזמן שיבשילו בתוך תת המודע שלך. כשאתם לא שמים לב, הם רק יעשירו את התפקוד שלך ויאפשרו לך ליצור פתרונות שישאירו את כל השאר עם פה פתוח ועיניים משתהות.

עד כאן לבינתיים,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: