חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

משא ומתן עם עצמכם

היי לכולם,

בשנתיים האחרונות יצא לי לפגוש הרבה מאוד אנשים מעניינים מכל מני תחומים בכל מני סיטואציות, חלקם בהכשרות שאנחנו מעבירים, חלקם בפגישות הייעוץ וחלקם בפגישות עסקיות מסוגים אחרים והמשותף לכולם הוא הרצון להצליח.

למרות שהמשותף לכולם הוא הרצון להצליח כל אחד מהם היה במקום אחר – חלקם באמת מצליחים בחייהם, חלקם בדרך להצלחה וחלקם עדיין מחפשים דרך שבה הם יוכלו להביא את עצמם או העסק שלהם להתרומם ולהצליח.

עם הגלים שעוברים בכלכלה הישראלית והעולמית, גם העסקים שלנו או אלה שמעסיקים אותנו עוברים גלי שינוי כאלה ואחרים.

חלק מהשינויים האלה הם חיוביים וחלקם נראים שליליים אך כולם טומנים בחובם הזדמנויות אשר מצופות בצורה כזו או אחרת ולעתים צריך לדעת רק איך להסתכל על זה בכדי לנצל את ההזדמנות שרק מחכה שמישהו כבר יעשה זאת.

לקיחת המושכות

אם תסתכלו על זה טוב, בכל סיטואציה שבה אתם מנסים לשכנע אדם או שהוא אתכם במשהו, אתם נושאים ונותנים אתו דברים עד שאחד מכם לוקח את היזמה ומוביל את השיחה לכיוון שבה היא מסתיימת. אם אותו האדם לא לוקח במוקדם או במאוחר את המושכות, יכול להיות שהשיחה או הדיון יימשכו שעות מבלי להתקדם לכיוון כלשהו.

לפעמים כשקבוצה של אנשים נמצאים בתוך משא ומתן, בין אם הם יודעים את זה או לא, ואין אדם שינהל את השיחה, היא עשויה לסטות ל-2 כיוונים ראשיים: היסחפות אל תוך כימיה, וויכוח תוקע.

היסחפות אל תוך כימיה נוצרת מתוך כך שאנשים מתחברים כל כך האחד עם השני עד שהם זורמים עם נושאי השיחה מבלי להגיע לשום מקום וכך נמרח הזמן עד שמגיעים בסופו של דבר לפשרה שנובעת מחוסר זמן. ויכוח תוקע נוצר מנקודה בה 2 הצדדים בטוחים כי הצד שלהם הוא הצודק ועל הצד השני לוותר מכיוון שאין אופציה אחרת.

מי שבסופו של דבר חייב להתפשר יותר הוא זה אשר לא מוכן לוותר על מה שהוא נושא ונותן עליו, ואם תחשבו על זה זה מאוד הגיוני – אם לא תהיו מוכנים לוותר על אותו הדבר שרציתם, אתם תהיו כל כך נואשים עד שתצטרכו לתת כל מה שביכולתכם כדי לקבל אותו, והצד השני לא יהסס לנצל זאת.

משא ומתן עם עצמך

רובנו, כשאנחנו באים לעשות משהו, נושאים ונותנים עם עצמנו כל הזמן ולעתים רחוקות אנחנו חושבים על כך בכלל. עכשיו, ביום כיפור, זה הזמן הנכון לבחון את עצמנו איפה אנחנו נמצאים ביחס למשא ומתן הזה:

איזה חלק שלנו מוביל אותנו? האם זה החלק שמביא אותנו לתוצאות? האם אנחנו מוכנים לעשות הכול בכדי להשיג משהו עד כדי כך שאנחנו מביאים את עצמנו להפסיד משהו שחשוב לנו? האם אנחנו באמת בדרך למטרה שלנו? האם אנחנו מובלים באף על ידי הדחפים שלנו או משתמשים בכל היכולות שלנו בכדי להגיע למטרה שמקדמת אותנו?

גמר חתימה טובה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?