חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
bibi

לגרום ללקוח לחזור: 4 טכניקות השכנוע הסודיות של ביבי שבגללן אנשים בוחרים בו שוב

היי,

בשבוע שעבר הבאתי 3 טכניקות פשוטות לגרום לבוס שלך להעריך אותך יותר. היום, קצת אחרי שעברנו את המבצע הצבאי וניחוח הבחירות ממלא את אפיהם של הפוליטיקאים, רציתי לנתח סרטון נוסף והפעם, של ביבי נתניהו.

אני לא יודע מה דעתך על ביבי. יש אנשים שאוהבים אותו ויש כאלה שפחות. עם זאת, אין ספק בדבר אחד – כושר השכנוע שלו הוא יוצא דופן. במאמר זה, ברשותך כמובן, לא נכנס לדיעות פוליטיות אלא נתמקד דווקא בטכניקות השכנוע שלו.

ממש כמו קסם

בנימין נתניהו הוא יוצא דופן בנוף הפוליטיקה הישראלי. הוא אחד הבודדים (וכן, יש עוד כמה) המשקיעים רבות בחידוד יכולת העברת המסרים שלהם והוא עושה זאת היטב. גם אם אנחנו לא אוהבים אותו ולא מאמינים לו, יש לו יכולת לסחוף הערכה ציבורית במידה לא מבוטלת.

הנקודה שמסקרנת רבים בנוגע אליו דווקא קשורה לשונאים שלו. על פניו, הוא אינו משדר אמינות בדרך כלל ורבים ממצביעיו מרגישים כי הוא פגע בהם. ובצורה יוצאת דופן וכמעט בלתי מוסברת, ביום הבחירות, הם בוחרים בו שוב.

יש כאלה שמשייכים זאת לזיכרון ציבורי קצר. יש כאלה שמשייכים זאת להתמודדות בזירות שבהן המתחרים שלו פחות כריזמטיים ממנו. יש אפילו כאלה שאפילו משייכים זאת לרבנים וקמעות. זה לא זה.

הרי אחרי הכל, הוא התמודד מול שמעון פרס (הנואם בחסד) לאחר רצח רבין. באותה תקופה, השמאל היה בשיאו, תדמית הימין נפגעה עד מאוד והוא בעצמו נתפש בצורה מאוד שלילית. באותו השלב, שבו הכל היה נגדו, נתניהו הצליח להטות את הכף.

אם נצליח לקחת חלק מיכולות השכנוע שלו וליישם אותן בתוך העסק שלנו בצורה אתית, נוכל להביא לקוחות לשוב ולחזור לרכוש מאיתנו בשנית. ומי מאיתנו לא היה רוצה לקוחות נאמנים שחוזרים ואפילו מביאים חברים?

איך בנימין נתניהו גורם לנו להסכים איתו?

כמו בניתוח של ברק אובמה, גם פה לא נצליח להקיף את כל הכלים והשיטות שבהן נתניהו משתמש כדי לשכנע בנאומים. עם זאת, ניגע ב-4 טכניקות שיהיה לך קל ליישם בעסק שלך. קצת לפני שנתחיל, יש לצפות בסרטון הבא (38 דקות) אליו נתייחס בהמשך.

איך להשתמש בשפת הגוף שלך כמו נתניהו?

הסרטון שכרגע ראית הוא מעצרת האו"ם בספטמבר 2011 שבו ביבי מתמודד עם הכחשת השואה מצידו של אחמדינג'אד ועם סוגיות מדיניות אחרות. בניגוד להרצאה של אובמה ניתן לראות כי נתניהו נצמד מאוד לכתוב בדפים ועם זאת, עדיין מצליח להשפיע.

מצד שני, דווקא כשאנחנו מוסחים בגלל הדפים, נדמה כאילו הוא משתמש בשפת הגוף שלו ללא כוונה מיוחדת. שם בדיוק, בתוך ההסחה הזו, טמונה היכולת שלו להעביר מסרים אל תת המודע של הצופים.

אלו הן 4 טכניקות שבהן משתמש נתניהו להעברת המסר:

1. לחיצת יד מוסווית – בדומה לניתוח של ברק אובמה, גם ביבי משתמש בלחיצת היד המוסווית אשר מסמנת בצורה לא מודעת לצד השני כי ניתן לסמוך עליו. בדוגמה זו, הוא משתמש בה כביכול כתנועה שתומכת במילותיו (הושטת יד לשלום).

עם זאת, אנחנו יודעים יותר. כמו שכתבתי בניתוח הקודם, תנועת לחיצת כף היד משדרת רגיעה ומשרה אמון. על אף שהוא מדבר פה על מדינות שאינן מוגדרות כידידותיות כלפינו, יש תחושה מפייסת בדבריו.

2. תנועת אישור מוסווית – כל דבר שאנחנו מתרגלים אליו הופך לסימן מוסכם. תנועת האישור או ה"לייק" אשר מסמלת הסכמה ונפוצה אף יותר כיום (בעיקר בגלל הפייסבוק) מסמלת משהו שאנחנו מסכימים איתו.

התמונה שלמטה מובאת מתוך נקודה שבה הוא כביכול סופר לאילו עוד מדינות אנחנו מכוונים יד לשלום. חדי הראייה ישימו לב, כי ב"ספירה" נתניהו אינו מוסיף אצבעות ולא באמת סופר, אלא עושה את תנועת האישור.

תנועת האישור מסמלת לנו כי זה בסדר. כי אנחנו אוהבים את הרעיון ומעודדים אותו. כאשר אדם שיש לנו כימיה איתו מסמן לנו אישור בצורה שכזו, זה מרגיע אותנו ורותם אותנו לחבב אותו אפילו יותר.

3. תנועת עצירה מוסווית – תנועת העצירה או ה"עצור" היא די אוניברסלית. גם אדם שאינו בקיא בקריאת שפת גוף לא מפספס את הכוונה שמאחורי הרמת היד הזו. כאשר הרמת היד נעשית כך במהלך השיחה יש לה רק משמעות אחת – תעצור.

למעשה, התנועה הזו היא עד כדי כך עוצמתית עד כי היא עוצרת את מחשבותינו לשניה וממקדת אותנו בדברי האדם השני. זו גם הסיבה שבגללה היא מופיעה על תמרור ה"עצור" ועוד בצבע אדום.

4. הנהון חיובי – כאשר נתניהו רוצה לחזק טיעונים, הוא מוסיף לכך הנהון חיובי קטן. יש לכך כוח גדול מאוד. התאמת שפת הגוף שלו למסר המועבר גורמת לעקביות במסר שלו, אשר משדרת אמינות.

אחרי הכל, כשמה שאדם אומר מסונכרן עם מה שהוא משדר בשפת הגוף הוא הופך להיות אוטומטית יותר אמין. וזו בדיוק המטרה פה.

זהו להיום. מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, מה דעתך על המאמר?

שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

11 תגובות

  1. מאמר מצוין, במיוחד למי שלא התעצל וראה את כל הווידיאו 🙂
    1. אפשר אולי עוד קצת לינקים שיעזרו בניתוח ולמידה על שפת גוף (בעיקר וידאו)
    2. איזה כלים יעזרו לדעתך להעביר דעות,לשכנע וליצור אמון והקשבה כשאתה יושב עם חברים בישיבה חברית, ולא עומד ונואם כשכל העיניים נשואות אלייך?
    תודה 🙂

    1. היי ארז,

      תודה! אלו התשובות לנקודות שהעלית:

      1. בנוגע לעוד קישורים, כרגע יש רק את המאמר שכתבתי ובו מנותח נאום של ברק אובמה. זה הקישור למאמר על אובמה

      2. הכלים שבהם אתה יכול להשתמש בעמידה מול קהל הם בדיוק אותם כלים שאתה יכול להשתמש בהם בעמידה מול קהל. אם תרצה לתבל בכלים נוספים שיגרמו להם להאמין בך יותר, תוכל להשתמש באלו המופיעים במאמר הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?