חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
funnycustomer

מה הטיפ הטוב ביותר שקיבלתי על התנגדויות מכירה (ועזר לי לשלש את כמות הלקוחות שלי)?

היי,

בשבוע שעבר, הזמנתי אנשים להצטרף לפרויקט הסודי שלנו לפיתוח כריזמה. היום, רציתי להביא משהו מהארסנל הפרטי שלי בעקבות שאלתו של אלמוג (קורא ותיק בבלוג): מה הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התנגדויות מכירה? (וכן, זה תקף גם לגבי התנגדויות בתחומי חיים אחרים)

כשמסרבים שוב ושוב

זה לא קרה אחרי הפעם הראשונה שלא "סגרתי מכירה". גם לא אחרי השנייה. אלא אחרי מספר פעמים ששמעתי את הסירוב. וזה קצת ריסק אותי. כי ראיתי אחרים מצליחים. חלקם, אפילו תסכלו אותי יותר. כי ידעתי שאני אמור להצליח יותר מהם. ועובדתית, לא.

הלכתי לפינת הקפה בראש כבד. ובזמן שהמים רתחו, הכנתי את הסוכר בכוס. רק שהכל היה על אוטומט. כי הרגשתי מבואס. ממש מבואס. כל כך מבואס, עד שאחד מאנשים המכירות הוותיקים יותר, עצר אותי לשיחה.

סיפרתי לו על התסכול שלי. והוא, הסביר לי בחיוך שכולם עוברים את זה. רק שאותי זה לא הרגיע. אז הוא ניסה להסביר לי מה העניין. מה הדבר שהוא היה חייב להבין כדי שמחסום המכירות שלו ישתחרר. וזה הסתכם במשפט אחד: התנגדות היא לא מה שנדמה לך.

ציפייה להתנגדות מכירה

לא הבנתי. ולא כי הייתי סתום. כאילו, כן. קצת. רק לא בכוונה. אז הוא הסביר: בגדול, עד שלא לימדו אותך שהתנגדות היא התנגדות לא ידעת לצפות לזה. ומאז שכן, אתה די מצפה לה. ולא סתם. אמרו לך שזה חייב להגיע. אז באיזה שהוא מקום התחלת לצפות שזה יגיע.

כל כך לצפות, למעשה, עד שאנחנו משדרים את זה בהתנהגות שלנו. וכשההתנגדות לא עולה, אנחנו אפילו מופתעים. כי לימדו אותנו שזה שלב הכרחי בדרך למכירה. ואז בצורה לא מודעת, אנחנו משדרים את זה. בשפת הגוף. בטון הקול. ואפילו בבחירת המילים.

זה הימם אותי. עד עכשיו לא קלטתי את זה בכלל. בהרבה מאוד רמות, אני זה שגרם להתנגדות המכירה שהייתי מקבל. לא חשבתי שזה יכול להיות בכלל. רק שזה לא הכל, הוא המשיך. ההתנגדות היא גם מה שנעשה ממנה.

התנגדות היא מה שנעשה ממנה

רוב אנשי המכירות המתחילים מניחים שהתנגדות מכירה היא פשוט נקודה בסוף משפט. הסיום. כאילו שהלקוח אמר "לא". ואז הם מגדירים את זה לעצמם (מסגור בשפת ה-NLP) ככישלון או כחוסר סגירה וממשיכים הלאה בפנים נפולות.

רק שבהרבה מאוד מקרים, זה לא מה שזה באמת אומר. הרי האדם שמולנו אומר לנו משפט. משפט כמו "זה יקר לי מדי" או "בעוד חצי שנה נשב על זה". וממשיך לשבת שם. הוא לא הולך. וזה מוזר. כי אם לא היה מרוצה באמת ולא מעוניין, הוא היה קם והולך.

במקום זה, הוא יושב שם ומסתכל עלינו. וזה, רמז עבורנו שהוא מצפה שנעשה משהו. שנגיד משהו. כך שבפועל, הוא עדיין מעוניין במידה מסוימת. ורק מחכה שנעזור לו בצורה כל שהיא. בצורה שתעזור לו להרגיש אחרת.

"התנגדות מכירה" היא קריאה לעזרה

התנגדות מכירה ברמה מסוימת היא קריאה לעזרה. לא בהכרח לעזרה מצילת חיים ועדיין… היא בקשה לא מודעת לשינוי מסוים במכירה. שינוי שנדרש, בעיקר אם אנחנו מתחילים בתחום המכירות. כי אנחנו לא קולטים מה זו באמת מכירה.

מכירה זה בסך הכל תיווך בין מישהו שרוצה משהו למישהו שיש לו את זה. אז אם זה כל כך פשוט, איך זה שזה לא נסגר מעצמו? כי למדנו לפחד. למדנו שיכולים לעבוד עלינו. או שיש מקומות שיכולנו לשלם בהם פחות. ואנחנו מפחדים שילעגו לנו על בחירה לא טובה.

באיזה שהוא מקום, כדי לרכוש משהו אנחנו חייבים להרגיש בטוחים. בטוחים בכל פרט של המכירה. והתפקיד העיקרי של המוכר (גם אם הוא לא מוגדר כ"איש מכירות" אלא כאיש או אשת מקצוע) הוא להרגיע את הלקוח הפוטנציאלי.

זו הסיבה שבגללה חשוב להתייחס להתנגדות המכירה כקריאה לעזרה. כאילו שהלקוח צועק "משהו פה עוד לא מרגיש לי נכון". לכן, ב-80% מהזמן המכירה עשויה ליפול אם לא נדע לנסוך בהם את התחושה (ולא רק את ההבנה השכלית) שהם בוחרים בבחירה הנכונה ביותר עבורם.

איך להגיב נכון להתנגדות מכירה כשהיא עולה?

הדרך היעילה ביותר להתייחס להתנגדות מכירה היא כאל נקודת מפנה בשיחה. נקודה שבה הלקוח רומז לנו לעזוב את התסריט הקבוע או את נאום המכירות המוכן. רומז לנו להקשיב לו רגע. ולא למה שהוא אומר על פני השטח. אלא למה שהוא אומר באמת.

הם לא באמת אומרים לנו שיקר להם. הם רומזים לנו שלא ברור להם עדיין למה הם צריכים להתאמץ כדי לשלם על השירות/מוצר שלנו. הן גם לא באמת אומרים לנו שהם רוצים לבחון עוד מקומות. הם רומזים לנו שלא ברור להם עדיין למה לעשות את זה דווקא אצלנו.

רק אם נקשיב למה שהם אומרים באמת ונפסיק לדקלם, נדע איך להגיב. הם הרי אומרים לנו במילים אחרות להפסיק את האוטומט. להתמקד במה שבאמת מפריע לנו. ואם נשים לב לזה, נוכל להגדיל את הסיכוי שירכשו מאתנו בצורה משמעותית. כי אז, ירגישו בטוחים לעשות זאת.

עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות שמתחת למאמר: מה דעתך עליו?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

 

נ.ב. פתחנו את ההרשמה לקורס ההכשרה שלנו ב-NLP שמתחיל ביום רביעי, ה-25 למרץ. מכיוון שהכיתה מכילה רק 16 משתתפים, אני ממליץ בחום לשריין את מקומך בתוכו. אם רצית כמובן לבוא ללמוד NLP אצלנו ולא החלטת עדיין מתי.

כדי לקבל את כל המידע על מסלולי הלימוד, ניתן לדבר עכשיו עם קובי, יועץ הלימודים שלנו, במספר הטלפון 03-7445197. הוא ישמח להסביר על הקורס וכמובן, לשריין את מקומך בקורס, כדי לא לפספס את ההזדמנות.

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

18 תגובות

  1. וואוו וואוו וואוו.
    אני קוראת את המאמרים שלך כל הזמן, ורק לומדת ולומדת.
    והמאמר הזה נגע בי בנקודה מאוד רגישה בחיים– הפחד מדחייה.
    הרגשתי שדייקת בכל פרט ופרט.
    תודה רבה לך על ההארה הזו!

  2. הכלי זה באמת גרם לך לשלש את כמות הלקוחות שלך? על פני כמה זמן? כמה לקוחות היה לך לפני וכמה אחרי שימוש בכלי? ואיך אתה יודע שהשימוש בכלי הזה לבד גרם לזה ולא עוד כמה כלים?

    1. כן (זה היה בתקופה שהתחלתי לעסוק במכירות). כבר בחודש שלאחר מכן שילשתי את כמות המכירות שהיתה לי מ-5 בחודש ל-15 (באותו התחום 15 זה כבר סביר אם כי עדיין לא מעולה). וזה היה השינוי היחיד שעשיתי באותו החודש.

            1. אני מחיל את אותו עיקרון גם בעסקים שלי כחלק מההכשרה לאנשי המכירות שלי (וגם בודק את היעילות של העניין כמובן), רק שכנראה שזה לא מה שמעניין אותך.

              השאלה היא מה אתה מנסה להשיג כשאתה שואל את השאלות האלה ואיך זה יעזור לך להיות יעיל יותר?

              1. שכותבים כותרת מפוצצת כזאת "שילוש כמות הלקוחות שלי" וכו' זה סתם כדי למשוך אנשים לקרוא. לא עומד מאחורי זה שום דבר לפי דעתי. שאלת "מה דעתכם על המאמר?" אז זה הדעה שלי. חופש הביטוי.

                1. בינינו, למרות שאתה טועה (וזו אכן זכותך להביע את עצמך כי אפשרתי את זה), נניח שהכותרת הרבה יותר מפוצצת ממה שהיא אמורה להיות. מה הנזק שלדעתך יתרחש אם אדם יישם את מה שכתוב פה?

                  1. איפה אמרתי שיהיה נזק? אמרתי שהכותרת שקרית לפי דעתי. אתה בוחר להעביר את הפוקוס למשהו אחר.

                    1. לא הבנתי למה אתה מתלונן?
                      לא נאה לך אל תקרא! אני בכל אופן, מאוד נהנית פה ממה שליאור כותב, וגם אם הכותרת מפוצצת ובשל כך גרמה לי לקרוא אדרבא, הרווחתי.
                      זה לא נעים האוירה שתגובה כמו שלך יוצרת.. כדאי לך להיות אדם יותר מפרגן בשביל החיים שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: