חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

מה נוכל ללמוד עלינו מהמהפכה במצרים? – חלק ג'

היי כולם,

אני מודה לכל מי ששלח לי את התשובות לשאלות ששאלתי בפעם הקודמת. אני יודע שהתשובות היו קצת אישיות מכדי להתפרסם ולכן עניתי לכם בצורה אישית. בפוסט הנוכחי, כמו שהבטחתי לך, אני אתן לך תרגיל שיעזור לך לרתום את עצמך לשינוי.

אני יודע משהו, שקשור לפוסט הנוכחי, שאני חייב לגלות לך על רוב האנשים. רוב האנשים שקוראים או שומעים משהו, בעיקר אם אומרים להם לבצע תרגיל מסוים, פשוט ממשיכים הלאה, מרוב סקרנות לשמוע את ההמשך.

לפעמים, הקסם האמיתי, השינוי האמיתי, נמצא דווקא בתרגיל הפשוט, זה שנמצא מולנו כרגע ואם רק נקרא אותו ולא נבצע… לא נגיע לתוצאה שרציתם.

מכיוון שאנחנו כבר נחושים להמשיך את המהפך שהתחלנו בפוסטים האחרונים ורוצים להצליח להגיע לשליטה עצמית טובה יותר – עכשיו הוא הזמן לקרוא את שני החלקים הקודמים בסידרה לפני שנמשיך לקרוא את הפוסט הנוכחי!

אז לפני שנמשיך, אני מזמין אותך להכנס לקישורים הבאים ולבצע את מה שכתוב:

מה נוכל ללמוד עלינו מהמהפכה במצרים? חלק א'
מה נוכל ללמוד עלינו מהמהפכה במצרים? חלק ב'

קראתי. עכשיו מה?

אוקיי, עכשיו אחרי שכבר קראת את המאמרים וביצעת את מה שצריך, מאוד חשוב לשים לב לדבר מה – מה עבר לך בראש בזמן שנכנסת לקישורים בפעם השניה?

בזמן שהם שמים לב למה שהם אומרים לעצמם בראשם, חלק גדול מהאנשים ישים לב, שהם מקבלים את מה שכתבתי מקודם ברטינה מסוימת כמו "מה עכשיו הוא מחזיר אותי לקרוא עמודים שכבר קראתי…", או "מה הקשר בין לבצע איזה תרגיל ללקרוא מאמרים…" ואפילו "בסדר, בסדר, לא נכנס לקישורים ונמשיך לקרוא".

מצד שני, יש כאלה שימצאו את עצמם אומרים לעצמם "וואלה, יכול להיות שיש פה משהו שפספסתי במאמרים הקודמים, שווה להיכנס…", או "אם לעשות את זה יביא אותי באמת לתוצאות מסוג אחר, שווה לחזור אחורה ואפילו לעשות את מה שצריך בצורה יותר רצינית".

ולמרבה הפתעתם של רבים, שני סוגי האנשים טובים באותה מידה. הם פשוט גורמים לעצמם לעשות דברים בצורה שונה. רוב האנשים בוחרים באחת מ-2 דרכים ליצור אצלם במוטיבציה:

  1. ללכת לקראת תוצאה רצויה – אנשים שמניעים את עצמם לקראת תוצאה רצויה, מתמקדים באותו דבר שהם מעוניינים להשיג. הם ירצו לדמיין אותו או את התוצאה שתקרה בעקבות זה שהשיגו אותו. אדם שכזה, לדוגמא, יעצור ברמזור אדום כדי להמשיך להרגיש טוב עם עצם היותו אזרח שומר חוק.
  2. להתרחק מתוצאה שלילית – אנשים שמניעים את עצמם להתרחק מתוצאה לא רצויה, מתמקדים בתוצאה השלילית שהם מעוניינים להמנע ממנה. הם ירצו לדמיין את התוצאות השליליות של הביצוע עד רמה של "להכאיב לעצמם" עם אותו דימיון בכדי למנוע מעצם לעשות. אדם שכזה, לדוגמא, יעצור ברמזור אדום בכדי שלא ישלל רשיונו או בכדי שרכב אחר לא יתנגש בו.

עכשיו, בעוד שבצורה זו אנחנו יוצרים לעצמנו בצורה אוטומטית מוטיבציה לעשות משהו או לא לעשות משהו אחר, אנחנו נרצה לרתום את הידע הזה לטובתנו. בכדי לחדד את הנקודה אני מזמין אותך לשאול את עצמך את השאלה שנתתי בדוגמאות – "נניח שעצרת ברמזור אדום, למה עצרת?" ולרשום את התשובה הכנה שלך על דף.

הגיע הזמן ליסוע בירוק

בזמן שהסתכלת על מה שרשמת בוודאי שמת לב כבר באיזו דרך בחרת בכדי לענות על השאלה, וזה מעולה. בשלב הבא, אני רוצה שנחשוב ביחד על מטרה שברצונך להשיג. זה לא צריך להיות משהו מיוחד, גדול או מרשים. מספיק משהו קטן שבקרוב נצטרך לעשות גם ככה כמו להוריד את הזבל, לעשות כלים או לשלם חשבון מסוים.

ברגע שיש לך מטרה שכזו בראש, אני רוצה שננסח בצורה שבה שמת לב שניסחת את התשובה הקודמת, את המטרה הכי קטנה והכי קרובה שלך. אם נניח שחשבת על להוריד את הזבל וגילית שהמניע שלך הוא התרחקות מתוצאה שלילית, אני מזמין אותך לדמיין את הורדת הזבל כפיתרון לבית מסריח, מאוד.

לאחר ביצוע תרגיל זה, השלב הבא הוא פשוט לבצע את מה שצריך (שהרי אף אחד לא רוצה לגור בבית מסריח). בצורה הזו, לפחות בשבוע הקרוב, אני מזמין אותך לבצע את כל המטרות הקטנות שברצונך לבצע ובהדרגה, רק אם בא לך, לעלות לדברים קצת יותר מורכבים ויותר רחוקים (גם מבחינת זמן וגם מבחינת מקום) מביצוע כאן ועכשיו.

בשיטה זו, אנחנו מרגילים את עצמנו להקשיב לנו ולפתח את אותו כוח רצון שכל כך נדרש בכדי להחזיר לעצמנו את השליטה על חיינו.

בתחתית הפוסט יש מקום להשארת תגובות. מסקרן אותי לשמוע הפעם, לא רק מה דעתכם על הפוסט, אלא גם לאיזה תוצאות יוצאות דופן הגעתם בשיטה שפרטתי.

שיהיה לכם חג פורים שמח
ליאור ברקן

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: