חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
timerunning

כשהשבוע שוב מתמוסס לך בין האצבעות: איך לחזור לשלוט בזמן שלך?

היי,

בשבוע שעבר הבאתי שיטה מהירה שתגרום לכל אדם לזכור אותך ולהמליץ עליך בקלות. היום חשוב לי לדבר על נושא שרבים נתקעים אתו: יש להם רק 24 שעות ביממה ו-7 ימים בשבוע להספיק הכול. איך אפשר להספיק יותר בפחות זמן?

כמו ערפל בין האצבעות

השבוע התחיל כמו כל שבוע רגיל. עובדים מסביב לשעון. הוא בדיוק הוריד את הטלפון אחרי שיחה קלה עם הבוס. המשלחת תגיע בעוד שבוע ויש לו עוד הרבה מה להספיק. המון נתונים שצריך לעבור עליהם ולהכין מצגות שמרכזות את המידע.

אחרי שלקח קצת עבודה אתו הביתה, הוא הניע את הרכב והחל לנסוע. לאסוף את הילד. זו המטלה הבאה שלו. אחר כך להוריד את הילד אצל ההורים וללכת לקנות בסופר השלמות לקניה האחרונה. ואז לחזור לאסוף את הילד והביתה.

איך שהוא, הוא מצא את עצמו בערב מול כוס קפה. הילד כבר ישן. אחרי סיפור ומקלחת. שוב ערב. שוב המחשבות מתחילות לצוץ. היו לו כל כך הרבה תכנונים. ופתאום שוב יום ראשון בערב. איך הזמן רץ. ולאן נעלם סוף השבוע?

כך עברו החודשים ומשהו בו הרגיש שהוא פשוט לא מספיק. הוא לא מספיק לבלות כמו שצריך עם אשתו. הוא לא מספיק להיות מספיק עם הילדים. הוא לא מספיק לעבוד כמו שצריך. כל הזמן נכנס משהו חדש. דחוף. והוא ניסה להיות בסדר עם כולם.

זה לא עזר. מרוב שרץ בין מטלה אחת לאחרת, הוא פספס דברים פה ושם. ואז, כאילו שלא היה חסר לו מה לעשות, הוא הרגיש ששוב כועסים עליו. לא רק שלא היה לו זמן להספיק הכל, הוא גם איך שהוא היה אשם בכל דבר שהשתבש.

משהו חייב להשתנות. הוא חייב לקחת את החיים שלו בידיים. אחרת שום דבר לא ישתנה.

המציאות VS ניהול תוצאות

אני מאמין (באמונה מלאה) כי הקהילה שקוראת את המאמרים בבלוג הזה מעוניינת להצליח יותר. במילים אחרות, אני מאמין כי אם הגעת לכאן, בוודאי חיפשת כלים שיעזרו לך להגיע אל התוצאות שהצבת לעצמך מראש.

אולי לא ידעת איך בדיוק המאמרים ייקחו אותך לשם, אבל בזמן הקריאה התחלת למצוא עוד ועוד כלים שיעזרו לך להגיע לשם. עם זאת, רבים מוצאים את היציאה לדרך השיפור העצמי כמופשטת או מבלבלת מדי והזמן כל הזמן חומק מבין אצבעותיהם.

לפני שאגלה לך איך לשפר את המצב, אני רוצה לעשות אתך תרגיל שעזר לי בעבר:

כל מה שנצטרך עבורו הוא דף נייר, עט ו-2 עטים בצבעים שונים (עדיף ירוק ואדום). על הדף נצייר טבלה בת 5 שורות ו-2 טורים. בטור הימני נכין רשימה של 5 הפעילויות שאנחנו עושים הכי הרבה ביום. בטור השמאלי נכין רשימה של 5 הדברים הכי חשובים לנו בחיים.

זה אמור להיראות כך:

prioritytable1

בשלב הזה, נבדוק אילו דברים קשורים לתוצאות שאנחנו מעוניינים להשיג (נסמן בירוק) ואילו דברים מבזבזים לי זמן ומונעים ממני לעשות דברים בצורה נכונה (נסמן באדום). דוגמה לדרך שבה זה אמור להיראות:

prioritytable2

כאשר רוב האנשים בוחן את צד ימין ואת צד שמאל של הטבלה שהכינו הם מגלים כי הבעיה היא בכלל לא בכמות הזמן שיש להם. הבעיה היא שרובנו משקיע (אם בכלל) בתוצאה אחת יותר מהתוצאות האחרות ולכן לא "מספיק" להשיג אותן בזמן.

השיטה הפשוטה להגעה לניהול התוצאות שלנו

כדי לפתור את המצב ולהספיק יותר ביום יום שלנו עלינו להיצמד אל התהליך הפשוט הבא:

1. להגדיר בצורה מדויקת את התוצאות שברצוננו להשיג (קטנות, אפשריות, ממוקדות, מתוזמנות קרוב וניתנות למדידה)

2. להגדיר מולן את הפעולות שיש לבצע כדי להשיג אותן (אם אנחנו יודעים אז לקבוע את הפעולות הנדרשות ואם לא, אז הפעולה תהיה ללמוד את היכולת שנדרשת כדי להשיג אותן)

3. לפתוח יומן ולקבוע מתי נבצע את הפעולות (אם אין לך יומן פיזי, יש לך יומן בטלפון הסלולרי ואם אין לך סלולרי, אפשר לחרוט את זה על קיר המערה שלשמאלך)

4. לשבץ את שאר פעילויות השבוע מסביב לפעולות האלה (וכן, אפשר ורצוי לתזמן את כמות הזמן שרובצים מול הפייסבוק או הטלוויזיה)

5. לעשות את מה שהיומן שלך אומר לך לעשות (הוא יודע מה טוב בשבילך ולכן רצוי להקשיב לו)

6. להפסיק להתבכיין (משפטים כמו "אבל אני לא מצליח" או "זה נורא קשה לי להתחייב" רק עיכבו אותך בחיים עד עכשיו, לא הגיע הזמן להפסיק להשתמש בהם?)

7. לצ'פר את עצמך על השגת מטרות (מגיע לך, הגעת לשם. רק חשוב להימנע מצ'ופרים שפוגעים בתוצאות אחרות כמו "שוקולד" למשל אם תוצאה אחרת הייתה "לרדת במשקל")

8. לקבוע תאריך לקביעת תוצאות חדשות (קצת לפני השגת התוצאה, נציב אחת אחרת קדימה שיהיה לנו למה לשאוף ושנמשיך להשתפר כל הזמן).

היצמדות לתהליך פשוט זה יגרום לנו גם למודעות גדולה יותר לפיזור הזמן שלנו במהלך היום יום וגם יחסוך לנו שעות מבוזבזות (די בטוח שיש אחת או 2) שאותן ניתן להשקיע במשהו שבאמת יכול לקדם אותנו בכל תחום שנבחר.

זהו להיום. עכשיו, מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה מה דעתך על המאמר?

שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. היי ליאור!

    אשמח לחוות את דעתי על המאמר!

    אני חושב שאתה נוגע בנקודות מאוד מאוד חשובות.

    הקושי – כמו תמיד הוא לבצע.

    הכל טוב ויפה ומי שהצליח לבצע גם יודע שזה קורה (בכל תחום בחיים) אבל.. מה עם אלו שעוד לא הגיעו לשם? איך מעירים אותך (אותנו?)

    1. היי יהודה,

      הקושי הוא תמיד לבצע וההתעוררות אל תוך הביצוע טמונה תמיד בתוך הרגע שהבנת כי אין אף אחד שיעשה את זה במקומך.

      אין בכלל בעיה לקבל מוטיבציה ממקור חיצוני כדי להניע את התהליך ועם זאת, רצוי ללמוד להניע את עצמך מבלי להיות תלוי במקור חיצוני.

      כדי להתחיל, כדאי שתיצמד לתרגיל קטן ועצמתי שיעורר את כוח הרצון שלך: בכל פעם שאתה תופס את עצמך מנסה לדחות משהו (קטן כגדול) ל"מאוחר יותר", בצע אותו באותו הרגע.

      תוך זמן קצר תראה שיהיה לך יותר קל לרתום את עצמך לבצע דברים מורכבים יותר והכיף שבידיעה כי אתה מסוגל… אין לו מחיר.

      שבוע מעולה,
      ליאור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: