חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

כיצד לשלוט במוחו של מישהו אחר? חלק ג'

היי לכולם,

קצת לפני שנתחיל עם הפוסט הנוכחי רציתי לזרוק לאוויר משהו שאולי יסקרן חלק גדול מכם. במשך חצי השנה האחרונה הכנתי עבורכם הפתעה שאני יודע ששווה לצפות לה – קורס וידאו העוסק בצעדים שכל אחד יכול לבצע, גם אם עברת הכשרה ב-NLP וגם אם עוד לא הספקת, בכדי להרוויח יותר כסף מהעסק שלכם.

במשך מספר ימים אני מתלבט איך לתמחר את הקורס האינטרנטי הזה ועם זאת, בעיקר כי היום הוא יום ההולדת שלי, הגעתי למסקנה שאני רוצה להעניק לכם אותו בחינם. אם דבר כזה יכול להיות משהו שמסקרן אתכם, המשיכו לעקוב אחרי הניוזלטר/בלוג שלנו ובאחד הפוסטים הבאים שימו לב ל-נ.ב. שבסוף, כי שם אני אעדכן איך אפשר להשיג את אותה סדנת וידאו.

בפוסטים הקודמים בסידרה העוסקת בדרך שבה נוכל לשלוט במוחו של האדם שמולנו בעזרת NLP, דיברנו על כך שלפני שאנחנו שולטים במוחו של אדם אחר אנחנו קודם כל צריכים לשלוט במוח שלנו ובפוסט הקודם דיברנו על הדרך שבה נוכל, באמצעות כימיה, לגרום לאנשים לשתף איתנו פעולה יותר בקלות.

בפוסט הנוכחי אנחנו ניגע בשאלת השאלות – איך נוכל לקחת את ההובלה על השיחה בכדי לגרום לו לעשות כרצוננו?

מנהיגות מובילה

כדי לדעת איך לקחת את ההובלה, נצטרך לפני הכל להבין מהי בכלל ההובלה ובכדי להבין זאת אני מזמין אותך לעצור לשנייה ולהרהר כרגע במיהו אדם דומיננטי ומה מאפיין אותו. אם הייתי מבקש ממך לדמיין עכשיו איך אדם דומיננטי מתנהג, בוודאי שהיו עולות בראשך כמה סוגי התנהגויות שמאפיינות כל מני סוגי אנשים דומיננטיים, חלקן קולניות יותר, חלקן נעימות יותר ועדיין היה משהו משותף לכל אותם הדומיננטיים.

אז קודם כל מאוד חשוב לנפץ מיתוס – אדם דומיננטי הוא לא האדם הכי כוחני בקבוצה, הוא לא בהכרח הכי חזק פיזית בקבוצה וגם לא האדם שמדבר רוב הזמן. ה-דבר שמגדיר אדם דומיננטי הוא היכולת שלו להוביל אחרים לעשות כרצונו וישנן הרבה מאוד דרכים לעשות זאת. עם זאת, כל הדרכים שבהן הוא מבצע זאת הן רק כלים שבהם הוא משתמש בכדי להוביל ולא הדרך שבה הוא מוביל.

אז אם הכלים שיוצרים הובלה הם לא העניין פה אלא דווקא צורת העשייה, בכדי להוביל אנשים אנחנו נצטרך לשנות את הדרך או הגישה שלנו לעשות דברים.

ישנם לא מעט אנשים ששלחו לי מייל אחרי המאמר הראשון בסידרה ואמרו לי שעבדתי עליהם כי בכותרת הבטחתי לשלוט על אחרים ומעשית לימדתי טכניקה מאוד עוצמתית כיצד לשלוט על עצמנו ועכשיו אנחנו מגיעים לסיבה שבגללה המאמר הראשון היה חייב לבוא כבסיס למה שאני כותב פה עכשיו – ללא שליטה עצמית, לא תוכלו לבצע את מה שכתוב פה בהמשך המאמר בהצלחה ולכן כדאי מאוד שתחזרו אחורה ותקראו את חלקים א' ו-ב' שוב.

מה מוביל למה?

בכדי להוביל יש לשמור על 3 כללים בגישה שלכם כשאתם באים להוביל אחרים:

1. הובלה אמיתית חייבת שתהיה מאחוריה כוונה כנה וכיוון חד משמעי – אם אתם רוצים לגרום לאדם לעשות משהו שאתם בעצמם לא מאמינים שניתן לבצע, אתם תמיד תשדרו את זה בשפת הגוף שלכם ובטון הקול שלכם. רק אם באמת תתכוונו שאדם יקום (לדוגמא) ותפנו אליו בכדי לבקש ממנו שיקום, הוא באמת יקום.

בדיוק באותה מידה, אם אין לכם מושג לאן אתם מעוניינים להוביל את האדם השני, באיזה שהוא שלב (ולעתים קרובות מוקדם יותר משתצפו) הוא ייקח את ההובלה לעצמו, כי אף אחד לא רוצה להרגיש שמובילים אותו באף סתם לצורך ההובלה.

לפיכך, אתם קודם כל צריכים שתהיה לכם מטרה בקצה של מה שאתם עושים ולהתכוון שהאדם השני יתנהג בצורה שבחרתם בכדי שהוא באמת יבצע.

2. הובלה תמיד תהיה דרך השריית תחושת ביטחון או סכנה על אחרים – תפקידו של המנהיג הוא להוביל את הקבוצה ולעשות זאת לאחת משתי מטרות – התמודדות עם מצבי סכנה או השריית ביטחון. במילים אחרות, המנהיג מלמד את אנשיו כיצד להגיב לאירועים כביטחון או כסכנה דרך מעשיו ודבריו (ובסדר הזה).

אם אתם מעוניינים להוביל אנשים, עליכם לעשות זאת על ידי השריית ביטחון אפילו אם בצורה מרומזת – לחיצת יד בוטחת (לא מוחצת) שאתם יוזמים, קשר עין שאתם יוזמים ולא מפחדים לשמור עליו, חיוך רגוע וכן הלאה, יכולים להיות בסיס נפלא להובלה שאנשים אפילו לא מרגישים צורך להתגונן ממנה.

3. כדי ליצור הובלה יציבה לאורך זמן אנחנו צריכים להרגיל אדם לכך שאנחנו מובילים אותו – על ידי סדרה של הובלות קטנות אנחנו מרגילים אנשים לבצע את מה שאנחנו רוצים שיבצעו. עם הזמן, כשאנחנו רואים שהאדם שמולנו משתף יותר ויותר פעולה, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוביל בנושאים שיותר קרובים לתוצאה הסופית אליה אנחנו שואפים.

מהנקודה שבה ביססתם את ההובלה, כל מה שנשאר הוא לחשב בעיני רוחכם לאן אתם רוצים להגיע בסופו של תהליך, לחשוב אילו שלבים נדרשים בכדי להגיע לשם ובהתאם לכך לבחור את הכלים שיעזרו לכם לעבור משלב אחד לאחר.

תהנו מסוף השבוע
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?