חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
inspiration

חסרה לך השראה? מצעד 10 הספרים הטובים ביותר שידליקו לך את הניצוץ בעיניים

היי,

בשבוע שעבר דיברנו על שיטת 5 השלבים לשחרור תמידי מאנשים שליליים. היום רציתי לחשוף עוד אחד מהסודות הגדולים שלי – המקורות שמהם אני שואב את ההשראה שלי.

על פניו, זה נשמע כמו שטות. רק ספרים. עם זאת, אני מזמין אותך לנסות להזכר במשהו שנתן לך השראה. על אחת כמה וכמה משהו שאפשר לחזור עליו (ואליו) שוב ושוב ועדיין להטען בהשראה. זה הכוח של ספרים כמקורות ההשראה.

גמדים על כתפי ענקים

אנחנו כמו גמדים העומדים על כתפי ענקים, כדי לראות יותר מהם. ודברים במרחק רחוק יותר. לא בשל יכולתנו לראות בצורה חדה יותר, או בגלל הבדל פיזיולוגי. אלא בגלל שאנו נישאים גבוה ומורמים למעלה בשל גובהם הענקי.

הפיסקה הזו היא ציטוט של ברנרד משרטרז (Bernard of Chartres) בן המאה ה-12, שקיבלה עיבודים שונים במהלך השונים (כולל זו של אייזיק ניוטון). היא אחת מהיפות שנוצרו אי פעם. יש בה משהו צנוע שרוב האנשים שוכח – אנחנו פה רק בזכות מי שהיה קודם.

אם לא היו הגדולים מהדורות הקודמים, לא היינו במקום שבו אנחנו היום. אני יודע שרבים נהנים מהבלוג שלי ואני מודה לכולם על הקריאה, התגובות והלייקים. מצד שני, גם אני קטונתי לעומת הענקים שלי שעמדו על כתפי הענקים שלהם.

מצעד 10 הספרים שנתנו לי את ההשראה להצליח

אם בא לך לעמוד ולו לדקה על כתפי של הענקים שלי, זהו מצעד הספרים שאליהם אני חוזר בכל פעם שאני צריך להיטען בהשראה:

10. יצירת כסף מאת סאנאיה רומן ודואין פקר – אני לא רוחניק או איש ניו אייג'. תקשור לא עושה לי את זה. מאוד. לא מתחבר לזה. מצד שני, קריאת הספר הזה דרך העין הנכונה, תספק לך עשרות תרגילי דמיון מודרך שיעזרו לך להעלים אמונות מגבילות בנוגע לכסף.

וכן, יש לך מלא כאלה. וכן, גם אם עיסוק בכסף, בשיווק ובמכירות זה משהו משוקץ בתחום שלך. וכן, גם אם יש לך אלרגיה לספרים על תקשור. פשוט צריך להניח שכל התרגילים הם תרגילי דמיון מודרך שמיועדים להעביר לתת מודע שלך את המסר הנכון.

9. לא רציונלי ולא במקרה מאת פרופ' דן אריאלי – פרופ' דן אריאלי חוקר כבר שנים את הסיבות שבגללן אנו בוחרים בחירות בצורה לא הגיונית. בספר הוא מביא בצורה משעשעת מסקנות מרתקות על האופי האנושי שניתן ליישם בתוך כל דבר שאנחנו עושים.

הספר הזה הוא חובה אם תכננת אי פעם לשווק או למכור משהו. הוא חובה אם רצית לשכנע מישהו לעשות משהו. הוא חובה גם כדי להמנע מסכסוכים עם חמותך. כל אחד ימצא בו משהו לשימוש מיידי בחיים.

8. חוכמת זן (תורגם ע"י דוד שחר) – על פניו, ספר מלא בסיפורי זן חכמים. ברמה יותר עמוקה, הספר הוא יותר פאזל שצריך לפתור. הוא מכיל 101 סיפורי זן, 49 קואנים (חידות המיועדות להגעה להארה), "עשרת השוורים" (מטאפורה על הדרך להארה) ועוד קצת.

7. קולו של מילטון אריקסון מאת סידני רוזן – ספר חובה לכל מי שעולם תת המודע מרתק אותו. אריקסון, אבי ההיפנותרפיה המודרנית, ה-NLP, הדמיון המודרך (ועוד כמה) היה מומחה בשימוש בסיפורים להעברת מסרים לעומק תת המודע.

הספר הזה מביא מטאפורות מרתקות ומדהימות אותן סיפר אריקסון, שהיה ידוע בכך שלא סיפר את אותו הסיפור פעמיים. מומלץ לקרוא אותו יותר מפעם ובעיקר אחרי שכבר למדתם על מטאפורות בקורס ה-NLP. התובנות מדהימות.

6. אומנות הפיתוי מאת רוברט גרין – אחד הספרים שמוכרים בעיקר לאנשים שבאמת מעוניינים להבין שכנוע לעומק. גרין חקר את גדולי המפתים בהיסטוריה האנושית החל מקליאופטרה ועד לג'ון קנדי, רק כדי לגלות מה הפך אותם למגנטים אנושיים.

כן, ציטטתי מהספר הזה במאמר שכתבתי על כריזמה. אם כריזמה היא רק פרק בתוך הספר הזה, תתארו לעצמכם מה עוד יש שם בפנים.

5. פרה סגולה מאת סת גודין – אם מעניין אותך לשווק את העסק שלך ולהתבלט מעל כל השאר, חשוב לקרוא את הספר הזה. סת גודין ערך מחקר מקיף שבדק למה חברות מסוימות מצליחות כיום בעוד שחברות ותיקות מאבדות מהפופולריות שלהם.

במחשבה שניה, חשוב לקרוא את כל מה שגודין כותב. לדעתי האישית, גודין הוא אבי השיווק של עידן האינטרנט. הוא מבריק, מצחיק ומלא תובנות. יש לו גם בלוג ששווה להכיר.

4. Influence מאת פרופ' רוברט ציאלדיני – בניגוד לשלישיה הקודמת, מדובר בספר שנכתב על ידי אחד מחוקרי השכנוע הכי מבריקים בני זמננו. בספר משרטט ציאלדיני את 8 עקרונות השכנוע ומדגים איך הם חוצים תרבויות ועובדים ברמה האישית והמדינית.

למי שזוכר, כשראיינתי את יגאל פינס (המיליונר בפיג'מה) הוא הזכיר את הספר הזה ואפילו הביא 2 עקרונות מתוכו. אם פספסת את הראיון הוא פה: ראיון עם יגאל פינס על שכנוע. הספר אגב, לא תורגם מעולם ועדיין שווה להשקיע את הזמן ולקרוא אותו באנגלית.

3. חשוב והתעשר מאת נפוליאון היל – אם תתעלמו מהשם המעט לא סקסי שלו, מדובר באחד המבריקים שקראתי על כסף, עסקים ויחסי אנוש בעבודה. נפוליאון היל הקדיש את חייו להבנת דפוסי החשיבה של העשירים והמצליחים.

התוצאות היו מפתיעות והפכו למספר עקרונות חשיבה שבהטמעה שלהם לתוך החיים שלך, יכולים להיות המפתח להצלחה שלך. המסר שמועבר בין השורות לעומת זאת, הוא עמוק, מבריק ומשנה חיים לטובה.

2. כיצד לרכוש ידידים והשפעה מאת דייל קרנגי – זה הספר הראשון שעורר אצלי את הרצון להפסיק להיות טמפרמנטי וחמום מוח. לא היו חסרים לי חברים. או השפעה. היתה חסרה לי הגישה שנובעת מתוך אכפתיות אמיתית.

הספר מעט ישן וכתוב בשפה קצת מבוגרת. מצד שני, הוא יותר חדש ממספר אחת. בנימה קצת יותר רצינית, את הספר הזה והקודם (חשוב והתעשר) קראתי וסיכמתי מעל 70 פעמים. ברצינות. ובכל פעם גיליתי תובנות חדשות על בני אדם, חברותיות ותקשורת עם אחרים.

1. ספר קוהלת מאת שלמה המלך (כנראה) – אני יודע. זה מפתיע. לקבל ספר מתוך התנ"ך שיש לנו בבית ועוד בתור מספר אחת… ועם זאת, יש משהו בספר הזה ספציפית שקשה להגדיר במילים.

יש בו משהו שהוא כל כך עמוק, מבריק ומלא רבדים שגם חילוני מובהק כמוני מוצא את עצמו מעלעל בו מדי פעם. יש בו חוכמה בת אלפי שנים שחוצה תקשורת בין אנשים, התפתחות אישית וצניעות אנושית שאין כמוה. אחרי הכל, משם המשפט:

"מה-שהיה, הוא שיהיה, ומה-שנעשה, הוא שייעשה; ואין כל-חדש, תחת השמש." (- קוהלת, פרק א', פסוק ט')

זהו להיום. עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, אילו ספרים השפיעו עליך?

שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

21 תגובות

  1. לדוגמא, ממש מעניין אותי איך רון האברד הצליח לכל כך הרבה אנשים אחריו לסיינטולוגיה ולשלם הון עתק,בנוסף לכל הוא הפליל את עצמו שאמר שהדרך הכי טוב להתעשר היא להקים כת.לקרוא עוד…

  2. אחלה רשימה…-)
    אהבתי…מעניין איך שחוכמה מוצאת כל כך הרבה מילים ודרכים שונות לבטא את עצמה לאורך הזמנים. ועדיין כשזה באמת חודר לעומק אנו מזהים את החוכמה אפילו אם היא מלפני 2000 שנה וכוונה לאנשים שונים מאיתנו מאוד תרבותית.

  3. מסכים, למרות שבכל שלב בהתפתחות שלנו, אנחנו גוזרים תובנות אחרות מתוך אותו טקסט. יכול להיות שלמרות שזה אותו הטקסט, אנחנו פשוט מבינים אותו אחרת ממה שהבינו אז.

      1. ממליץ בחום על הספר

        Awake the giant within, by Anthony Robbins

        נותן נקודת מבט שונה לחיים ונותן כלים אדירים ליצירת שינוי סוחף בחיים

  4. לאחר קריאת המאמר וחיפוש זריז ביותר מצאתי ספר בשם "אמנות השכנוע או פליפנוזה" שמפארים אותו בצורה די מרשימה בדף של צומת ספרים..מי מכם המומחים יכול לתת קצת פרופורציות?

  5. ספר שהשפיע עליי:
    the Tao of the Jeet Kune Do- של ברוס לי. ספר שברוס לי התחיל לכתוב אך נפטר בטרם עת. בתוכו מאוגדים גם דברים שברוס לי כתב לעצמו, לפעמים סתם על פתק קטן ומחשבות לא מעובדות שהוא כתב כדי לזכור אחר כך. הוא מלא תובנות פילוסיופיות שצריך לקרוא מספר פעמים כדי להבין לעומק.

    ספר שלא סיימתי לקרוא. אני חושב שאף פעם לא מסיימים לקרוא אותו. כל כמה זמן קוראים אותו עוד פעם.

    חובה למי שמתעסק באומנויות לחימה וגם בכלל.

  6. קראתי לא מעט ספרים ברשימה.
    -פרה סגולה הוא קלאסיקה על החכמה של להיות יוצא דופן בשוק ומומלץ לכל חובבי השיווק והמכירות, ובעלי עסקים שעדין לא מצאו את הבידול שלהם.

    ספר אחרון שעשה אצלי שינוי תפיסה משמעותי הוא" אפס מגבלות" שבמהותו מדבר על שיקופים של דברים בחיינו ועל כך שיש לנו אפשרויות לחיות מזיכרונות (אמונות מגבילות, פחדים וכו') או מהשראה (הרגעים הקטנים בחיים שאנחנו מחוברים לגמרי ליקום והכל זורם).

    כמו כולם יש לי כ 20 ספרים בהמתנה, שוכבים וצוברים אבק אבל די קשה לי למצור זמן ולקרוא 300 עמודים. שבוע עבר שלחה לי ידידה טובה לינק למיזם מדליק של בחור שקרא את 180 הספרים המשפיעים ביותר ותמצת אותם ל 6 עמודים ו 20 דקות אודיו.
    *חשוב לציין שאין לי קשר למיזם בשום דרך וצורה).

    אסיים בציטוט אהוב:
    “Not all readers are leaders, but all leaders are readers.”.
    ― Harry S. Truman

  7. למרות שאהבתי את רעיון הסיכום, קצת קשה לי איתו. עצם הקריאה, מעבר לקבלת התובנות האישיות שלנו אותן סיכומים לא יתנו, מאלף את המוח להתרכז בגירוי אחד ולפתח סבלנות. וסבלנות בימינו היא מצרך נדיר ויכולת שיכולה לקדם כל אדם לשלב העסקי והאישי שאליו הוא מעוניין להגיע 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: