חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך אנשים מצליחים יוצרים קשר כל כך מהר? – חלק א'

שלום חברים,

בשבוע שעבר, במהלך אחד הקורסים שהעברנו, ניגש אליי אחד המשתתפים בהפסקה ושאל שאלה מסקרנת, שמעטים באמת טורחים לשאול את עצמם.

אם תחשבו על זה לשנייה, בקורס ההכשרה לשימוש בכלי ה-NLP שלנו, אנשים מקבלים מגוון שלם של כלים המאוגדים בתוך שיטת עבודה שמתאימה לכמעט כל סיטואציה – כלים מתוך עולם ה-NLP שעונים על שאלות כמו איך לקרוא את האדם שמולי כמו ספר פתוח, כמו איך לנהל תקשורת פתוחה עם אדם אחר מבלי להיתקל בהתנגדות וכמו איך ליצור שינוי עמוק בתת המודע שלי ושל אחרים בצורה נכונה, ועדיין, שאלה אחת מהותית נשארה פתוחה עבורו.

אותו תלמיד, שניגש אליי בהפסקה, רצה לדעת איך זה שישנם אנשים שמצליחים ליצור קשר מהר מאוד עם אנשים וגם שומרים עליו לאורך זמן?

זהו עצם העניין

למרות שכבר כתבתי פוסט בבלוג שמכיל טכניקה מאוד פשוטה לשמור על קשר עם אדם חדש שכרגע התחברתם איתו, הייתי מעוניין לענות היום על שאלתו מזווית אחרת לגמרי. הרי קיימת טכניקה מאוד ברורה ליצירת כימיה ב-NLP ויש עוד מגוון דרכים ליצור כימיה מתחומים אחרים כך שהשאלה לא עוסקת בצד הטכני אלא דווקא ברמה שהיא יותר מערכתית ואני מיד אסביר.

כשאנחנו באים להסתכל על חברות או על מערכת יחסים, אנחנו רוצים לראות משהו שהוא מעבר לכימיה הראשונית אלא משהו שמחזיק יותר זמן. בכדי שמערכת יחסים תעבור את שלב הפגישה הראשונית שלכם עם אותו אדם זר שאתם מעוניינים לשמור איתו על קשר יש משהו שעל פניו עשוי להיראות הגיוני ומובן מאליו ועם זאת רבים נוטים לפספס אותו כשזה מגיע לביצוע.

בכדי לתת תשובה מדויקת לשאלה הזו מאוד חשוב להבין עובדה משמעותית ביותר על הטבע האנושי – כל אדם נורמאלי, בכל מקום בעולם, רוצה שיתגעגעו אליו או שיקנאו בו. במילים אחרות, אם נגרום לאדם לחשוב שהוא חשוב לנו, כל כך חשוב עד כדי כך שכשהוא לא איתנו, משהו בו יהיה חסר לנו כל כך עד שלא נוכל כבר לחכות לשניה שבה נהיה במחיצתו שוב.

עכשיו, כאשר נניח שכשנגרום לאדם להרגיש כל כך חשוב לנו הוא ירצה להיות במחיצתנו שוב, גם אם הוא עשוי להיראות מצליח או חשוב מאיתנו, אנחנו נרצה לדעת (כמו תמיד ב-NLP) את התשובה לשאלת ה"איך" – איך נגרום לאדם להרגיש כל כך חשוב שהוא ירצה לשמור על קשר איתנו לאורך זמן?

הסקרנות שהרגה את החתול

התשובה לשאלה שכרגע נשאלה מחולקת ל-2 חלקים – רק אם נפתח סקרנות כלפי אדם חדש נוכל באמת לתקשר איתו מתוך מקום שגורם לו להרגיש חשוב ולשאול את השאלות שיאפשרו לנו לדעת עליו מידע שאותו נוכל להזכיר בשיחה הבאה שלנו.

עצם כך שנזכיר את המידע אותו סיפר לנו בפעם הקודמת שדיברנו, מראה כי הקשבנו לדבריו, הוא היה מספיק חשוב בכדי שגם נזכור אותם ואם אנחנו שואלים על כך כנראה שמה שהוא אמר היה במחשבתנו כך שכנראה שהוא חשוב לנו באופן אישי.

על פניו, בזאת יכולתי לסיים את כתיבת הפוסט הנוכחי בבלוג ועם זאת ישנה עוד נקודה אחת אחרונה להיום שרבים אולי לא חושבים עליה כרגע אבל עשויה לעלות – לא כל אדם מסקרן אותנו ולא כל דבר שאדם אומר מסקרן אותנו, מה נעשה במקרה שכזה?

על השאלה הזו, שהיא הסוד האמתי מאחורי יצירת קשרים ברמה שתהפוך אותך לאדם כריזמתי באמת, ניגע בפוסט הבא.

בינתיים שיהיה לך יום עצמאות שמח

ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. תודה !
    יש תובנה נוספת – לצערי לוקח שנים של למידה כמעט בכל מגע עם לקוח…נהגי מוניות (מהסוג האלגנטי והנעימים …יש כאלה) שאצלם זו בד"כ קרירה שניה הם מומחים בזיהוי אנשים כספר פתוח (לפעמים 5 שניות זה יותר מדי)גם אם אינם על קו המצליחנים …פשוט ניסיון והישרדות (כאן קיים הצורך יותר מהרצון )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?