חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
recommended

אוהבים את המאמרים שלנו? 7 אתרי מאמרים מומלצים שנותנים לי השראה לכתוב ולהצליח יותר

היי,

בשבוע שעבר, הסברתי מהן 3 העצות שרוב האנשים מיישמים בצורה שגויה כדי להתמודד עם פחד קהל בזמן אמת. היום, רציתי לענות על שאלה ששאלה נופר (קוראת חדשה יחסית בבלוג): מאילו מקורות מידע אני שואב השראה?

מה קורא?

ככל שעוברות השנים, ניתן למצוא יותר אתרים איכותיים שעוסקים בהתפתחות אישית, בשכנוע וביעילות. וזה מעולה. תמיד כיף לקרוא משהו שנכתב מתוך ניסיון ותוצאות אמתיות. כך שהמידע, מעבר לידע, מעביר גם את הניסיון והטיפים הקטנים שמייצרים תוצאות יוצאות דופן.

כותבים טובים נהיים טובים לא רק בגלל שהם אנשי מקצוע טובים, כמובן. אלא כי אכפת להם מהקהל שלהם. הם רוצים לעזור לו. ולכן, הם משקיעים זמן רב כדי ללמוד איך לכתוב טוב יותר. כדי לגרום לנו ליהנות מהקריאה. להישאב. והכי חשוב – לצאת וליישם את מה שקראנו.

רק שכצפוי, ברגע שמשהו עובד, לצד האיכות צומחת הרבה מאוד בינוניות משמימה. אתרים שכתובים בצורה לא טובה ומשעממת. אתרים שממחזרים ידע, ללא שום להתנסות בו. וכל זה, אם נתעלם כמובן מדי הרבה בלוגים שמעתיקים או גונבים תכנים כמובן.

זו הסיבה, שבגללה אני אף פעם לא מופתע שאנשים שואלים אותי מה מקורות ההשראה שלי. מה אני קורא. ולמרות שזה לא סוד שמור במיוחד, אף פעם לא פרסמתי המלצה על המאמרים שאני קורא. או כאלה שעליהם אני ממליץ. ואני חושב שהגיע הזמן לעשות את זה.

7 אתרים המאמרים שנותנים לי השראה

רגע לפני, נקודה חשובה: האתרים האלה באנגלית. לא כי אין אתרים בישראל. אלא כי הרבה מאוד מהאתרים הישראלים גם ככה משכתבים מאמרים מהבלוגים הבאים. ותתפלאו, לצערי גם אתרים גדולים ומצליחים (כולל אתרי חדשות) עושים את זה. אז אם כבר, נקרא את המקור.

שבעת האתרים הבאים הם מקור השראה עצום מבחינתי. אני נהנה מאוד מסגנון הכתיבה. מהתחדשות הנושאים. ובעיקר, מזוויות החשיבה הייחודיות שהם מציגים על החיים ועל הגעה לתוצאות בצורה יעילה הרבה יותר. אז יאללה, נתחיל (הקישור הוא שם הבלוג):

 

  1. Marc & Angel hack life – מארק ואנג'ל הם זוג מאמנים אישיים שכותבים בלוג על התפתחות אישית. בין המאמרים האחרונים שם ניתן למצוא מאמרים על: 3 שאלות קשות שחובה לשאול את עצמך בימים קשים; ו-20 מנטרות שיעזרו לנו להתחיל לאהוב יותר אנשים (ולהיות פחות ממורמרים).

 

  1. Pick the brain – הבלוג של ג'ון ווסלי וארין פלקונר, הוא ותיק מאוד ומתמקד בעיקר ביעילות אישית. בין המאמרים האחרונים שם ניתן למצוא מאמרים על: 10 טכניקות תקשורת שיעזרו לנו להתמודד עם מתלוננים סדרתיים; ו-איך לחיות את החיים הטובים ביותר גם כשאבחנו אותך במחלה קשה.

 

  1. INC. – האתר של העיתון Inc Magazine (כן, זה שעושה את רשימות העסקים המצליחים בעולם). האתר מכיל המון מאמרים מרתקים במיקוד יותר עסקי כמו: למה הטרולים מנצחים את האינטרנט (ראיון עם סמנכ"לית רדיט); ו-ביל גייטס מגלה את החולשה הגדולה ביותר שלו ומלמד שיעור קריטי במנהיגות.

 

  1. Lifehacker – המגזין האינטרנטי המקורי שמתמקד בכל נושא שבו אנחנו יכולים לשדרג את עצמנו בחיים, בעבודה ובשימוש שלנו בטכנולוגיה (תחת עריכתה המבריקה של מליסה קירש). בין המאמרים האחרונים שם ניתן למצוא: מה חשוב לדעת על כסף בפרישה לפנסיה; ו-מה זה סגנון היקשרות והאם זו הסיבה שאת לבד.

 

  1. The positivity blog – האתר של הנריק הדברג שמתמקד בכל דבר שיכול להקליל ולשמח אותנו יותר בחיים. בין המאמרים האחרונים שלו אפשר למצוא: 13 דברים שחשוב לזכור כשאנחנו חושבים שאנחנו לא טובים מספיק; ו-3 הרגלים יומיים להגעה למצב של מיינדפולנס יומי.

 

  1. Tiny budha – האתר של לורי דשן שמגדיר את עצמו כחוכמה פשוטה לחיים מורכבים. בין המאמרים האחרונים שם ניתן למצוא: מה לעשות אם נדמה לך שהנסיבות כולאות אותך; ו-החשיבות של מציאה ושמירה על האמת הפנימית שלנו.

 

  1. Zen Habits – הבלוג של לאו בבוטה שמתמקד בהרגלים ובניהול אורח חיים מינימליסטי. הבלוג הוא מרתק פילוסופית ומשלב עקרונות מעולם הזן עם פסיכולוגיה בת ימינו. בין המאמרים האחרונים שם ניתן למצוא: האתגר ליצירת הרגל לקריאה יומית; ו-8 עקרונות מפתח לחיים פשוטים יותר.

 

זהו לבינתיים. עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות: מה דעתך על הרשימה? האם יש בלוגים נוספים (רק טובים) שיכולים להתווסף לרשימה?

שיהיה לך המשך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?