חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
procrastination-vid

חשיפה בלעדית: איך הבגידה של גרושתי גרמה לי להפסיק לדחות?

היי,
בשבוע שעבר דיברתי על 7 שיטות שיעזרו לך לנצח בויכוח ולהשאר ביחסים טובים. היום, רציתי להחזיר אותך איתי שנה אחורה בזמן, לאחד האירועים היותר מדהימים שיצא לי להשתתף בהם.

שיחת טלפון מפתיעה על דחיינות

לפני שנה וחצי קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה מיגאל פינס (משווק אינטרנטי מבריק וכותב הבלוג המיליונר בפיג'מה). יגאל סיפר לי שהוא מרים כנס מעשי על שיווק באינטרנט והולכים להרצות בו רק אנשי מקצוע עם תוצאות מוכחות בתחום השיווק.

שיחת הטלפון עצמה לא הפתיעה אותי. יגאל הוא אחד החברים הטובים שלי ואנחנו מדברים לא מעט. מה שהפתיע אותי היה הנושא שהוא ביקש ממני לבוא להרצות עליו – איך לפרק את הנטייה לדחות כל דבר עד הרגע האחרון. בכנס טכני על שיווק. מה הקשר?!

עד אותה שיחה, הייתי בטוח שאם יש סוג אחד של אנשים שאין להם דחיינות, זה משווקי אינטרנט. הרי הם אמורים להיות נינג'ות של שיווק. שולטים בנתונים, עושים ניסויים לשיפור תוצאות הקמפיינים ועושים הרבה כסף. זו הסטיגמה בכל מקרה.

מסתבר, כך הוא הסביר לי, שאין שום הבדל בין משווק אינטרנטי לכל בעל עסק עצמאי אחר בנושא הדחיינות. כשאדם קובע לעצמו את לוחות הזמנים ויושב כל היום מול מחשב, מאוד קל לברוח לעשות דברים אחרים. מוכר, לא?

הלילה שלפני הכנס

בלילה התהפתי הרבה במיטה. בראש שלי התחלפו מחשבות ברצף. לעמוד בפני 400 אנשי שיווק שמכירים את כל הטריקים שבספר. הם כבר שמעו אנשים שאמורים היו לתת להם מידע ובסופו של דבר קידמו רק את עצמם. הגיע להם משהו אחר.

החלטתי לחשוף בפניהם את הסיפור שלא סיפרתי על התקופות הכי קשות שעברתי. התקופות שבהן הייתי אמור לקרוס. מעזיבת העבודה הבטוחה לטובת הפיכה עצמאי ועד לבגידה של אישתי. התקופות שבהן הרגשתי באמת לבד. למרות שהייתי מוקף בחברים.

התקופות, שבהן מצאתי את עצמי. לא באופן רוחני. אלא מהמקום הנמוך ביותר שבו הבנתי את האמת המשמעותית ביותר עליי. בכל מקרה, לקח קצת זמן ושמתי את ידיי לאחרונה על צילום הוידאו של ההרצאה הזאת.

אני רוצה לבקש ממך דבר אחד. ההרצאה הזו אורכת כחצי שעה. אני יודע שמסקרן לשמוע אותה. גם כי יש שם קצת פרטים פיקנטיים על החיים שלי. מצד שני, חשוב לי לבקש ממך לפנות זמן כדי לצפות בה בצורה רגועה ולהתרכז בה, כי המסרים שבה הם קריטיים עבורך.

ועוד בקשה לפני שאנחנו מסיימים. אם יש מישהו או מישהי שלדעתך ההרצאה הזו יכולה לעזור, אני מבקש ממך לשתף אותם. זה חשוב. אף פעם אי אפשר לדעת, את החיים של מי נציל או את המצב הכלכלי של מי נוכל לשפר אם ניתן להם את המוטיבציה ברגע הנכון.

זהו להיום, עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, מה דעתך על המאמר ואילו תובנות קיבלת ממנו?

שבוע מעולה וחג סוכות שמח,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

15 תגובות

  1. חג שמח ליאור. כן.קיבלתי תובנה ומוטיבציה מהרצאתך. כמי שעד עכשיו דחה דברים.ולמרות כל הסימנרים שעברתי ואמנה בפניך:עם מיקי ברכל, אריה כגן, ערן שטרן,אמיר הרדוף,טוני רובינס.ברנדון בייס ויש עוד בדרך. עד לרגע זה לא היה לי את המותג "לעשות מיד את הדברים הקטנים".ואם הטמעת המותג נראה לי שההרצעה הזאת עושה לי את פריצת הדרך.
    דבר אחר היות ואני חולם ללמוד ולגמור את כל ידע הנלפ מחדש. הייתי מבקש ממך לדעת מה המיוחדות שלך מלמדים אחרים הקימים בשוק הישראלי.
    תודה על ההנחיה יגאל.

  2. היי יגאל. אני שמח שזו התובנה העיקרית שקיבלת מההרצאה שכן זו האחת שמסוגלת לעשות שינוי משמעותי בחיים. בנוגע להשוואה, כל האנשים שציינת הם אנשי מקצוע מעולים. עם זאת, מעולם לא למדתי אצלם או עבדתי איתם כך שקשה לי להשוות.

    כל אדם שמלמד NLP עושה זאת בצורה שונה. הרי כל אחד מאיתנו הגיע מתחום אחר, מיישם את ה-NLP באותו התחום ומפתח כלים המיועדים לתחום ההתמחות שלו.

    עיקר ההתמחות שלנו היא יעול הכלים והשילוב ביניהם. מתוך הניסיון שלנו, פיתחנו שיטות ליישם את הכלים הקלאסיים (ועוד מספר שהם פיתוח שלנו) בצורה פשוטה ומהירה יותר כדי להגיע למטרה הסופית שבסוף הפגישה.

    הרי לרוב, אתה לומד כיצד ליישם כלי אחד או אחר בתוך סיטואציה. השיטה שאותה אנחנו מלמדים, מאפשרת לך לדעת איך לשלב את הכלים שברשותך לאורך כל הפגישה כמקשה אחת כדי לאמן/למכור וכן הלאה בסופה.

  3. השאלה שלי היא ,שסרטון בעצם סטרתר (או איך שרושמים את זה ) את עצמך..
    כי אתה אומר מצד אחד להתרכז במשהו לדוגמא בעבודה, ומצד שני אם אתה רואה משהו לדוגמא כלים ואתה מעלה על עצמך שזאת דחייה ישר תעשה, אז בעצם אתה הופך את עצמך למוכנת נקיונות שלא עובדת כי כסיימת את הכלים, אתה מסתקל למעלה ורואה שהארונית לא נקייה ,ובפנים צריך למלא דברים, והעסקהזה לא נגמר.. תבהיר לי בבקשה את הנושא והשאלה שלי, מה כן חשוב או מה לא חשוב לעשות.

  4. ברגע שאתה מפסיק לדחות אתה צריך לסדר לעצמך את המטלות על פי סדרי עדיפויות. אז, אתה גם לא משתמש במטלות כדי להמנע מאחרות שיותר חשובות

  5. אחלה הרצאה.לדעתי כדי להניע את עצמך צריך להגיד לעצמך רק לעשות משהו קטן כי כל הקושי זה להתחיל.משהו שאני חייב לספר לך ,אתמול חזרתי גמור מעבודה ,עליתי לנוח וב2 בלילה חצי התעוררתי ונזכרתי שלא צחצחתי שניים לא התקלחתי ופספסתי אימון היום,אמרתי לעצמי שבתור התחלה אני קודם חייב לפקוח את העניים לעמוד על הרגליים ולצחצח שניים ,בסופו של דבר מצאתי את עצמי במקלחת אחרי אימון ב4 לפנות בוקר.

  6. ליאור תודה רבה על ההרצאה המרתקת.
    התחלתי בגלל הפיקנטיות, עד שהיא הגיעה, היא כבר לא עניינה אותי.
    היה לי משהו גדול יותר בידיים- להפסיק דחינות.
    באמצע ההרצאה הנעת אותי כבר להתחיל בעבודה הסמינריונית שלי עכשיו תוך כדי ההרצאה שלך,
    אבל הבנתי שזה אולי 'יצר-הרע' הדחיני שמנסה להסית אותי מן הפתרון, ובמקרים שכאלה עדיף לדחות 10 דקות
    בשביל להפסיק לדחות חיים שלמים.

    תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?