חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

שינויים חדשים לשנה החדשה

היי,

אנחנו עומדים בפתחה של שנה עברית חדשה ואיתה מספר שינויים טובים המיועדים לקהילה שלנו. לפני שאספר לך על אילו שינויים מדובר, חשוב לי להסביר למה בחרתי להשתמש דווקא במילה "קהילה".  רוב העסקים מתייחסים אל הלקוחות שלהם כ"קהל".

מתוך הגדרתי האישית, המילה  "קהל" מיועדת לתאר קבוצה של אנשים שמגיעה בכדי לחוות משהו משותף ויכולת התגובה שלה מוגבלת כלפיו. לדוגמא, כאשר מרצה מדבר מול קבוצה של אנשים, הוא נמצא מול קהל. גם אם הם עונים לו, האירוע הוא עדיין שלו והוא ממשיך בו כמתוכנן.

כאשר ההרצאה בדוגמה זו מסתיימת, רוב הסיכויים שאותם אנשים לא יישארו בקשר האחד עם השני.

כשאני מגדיר קהילה, אני מגדיר קבוצת אנשים שיש לה תחום עניין או רעיון משותף ורצון להיות בקשר הדדי מסביבו. במילים אחרות, לקהילה יש יכולת לתקשר, האחד עם השניה ומתוך התקשורת הזו יכולים לצוץ רעיונות חדשים שיפתחו את הקהילה, את האנשים שנמצאים בה ואת התחום כאחד.

כשאנחנו מעבירים את הקורסים שלנו, מאוד חשובה לנו היצירה של הקבוצה בתוך כיתת הלימוד. בדיוק בגלל זה, זה לא מפתיע שלא מעט מהתלמידים שלנו נשארים בקשר בינם לבין עצמם ואיתנו גם. מצד שני, לא כל קוראי המאמרים שאני כותב הספיקו ללמוד NLP ואני כן רוצה שהם יהיו חלק מהקהילה, בלי שום קשר להחלטה שלהם לעבור קורס או לא.

אז מה השינויים החדשים שכבר עלו לאוויר?

1. הסבר ממצה וענייני העונה בצורה ברורה על השאלה "מה זה NLP?"

להרבה מאוד אנשים אין הסבר טוב כששואלים אותם מה זה NLP. חלק מההסברים שנמצאים באינטרנט כ"כ עסוקים ב"להישמע אקדמיים" עד שאנשים פשוט לא מבינים אותם. למי ששאל את עצמו, "חקר התפישה הסובייקטיבית של התודעה" או "ניתוב לשוני פיזיולוגי" זה פשוט הסבר גרוע, כי אדם שרוצה להבין מה זה NLP, בהתחלה לא מעוניין לעבור קורס, אלא פשוט לקלוט על מה מדובר.

בדיוק לכן, החלטתי לעשות שינויים מהותיים באתר הבית שלנו. מאז שבוע שעבר, ניתן למצוא בכניסה אליו סרטון, באורך דקה, המסביר בצורה פשוטה ועניינית מה זה NLP, איך הוא יכול לעזור לנו בחיים ומה אפשר לעשות אתו.

 הכתובת בה ניתן למצוא את הסרטון היא: מה זה NLP?

2. פיתוח פורום ה-NLP שפתחנו עבור כל קהילת ה-NLP בארץ

לא משנה אם כבר למדת NLP או לא, בנינו עבורך פורום NLP הנקי מפרסומות, שבו ניתן לשאול שאלות, לנהל דיונים ולשים את כל הקלפים על השולחן. הפורום לא מיועד בכדי לפתח את העסק שלי אלא לפיתוח הקהילה דרך יצירת תקשורת פתוחה לחלוטין.

בפורום אני רוצה לתת לאנשים, מתחילים ומתקדמים כאחד, את האפשרות לקבל מגוון תשובות על שאלות, לשמוע על סגנונות שונים של NLP ועל שימושים שונים שלו בכל מקום שבו נבחר להשתמש ב-NLP.

כתובת הפורום היא: http://www.nlp-forum.co.il

3. מיקוד המאמרים שאני כותב

מכיוון שהשאיפה שלנו היא לפתח את תחום ה-NLP בישראל והשאיפה של כל אחד מהקוראים שלנו היא להצליח בנקודה קצת שונה בחייו האישיים או העסקיים. חשוב לי מאוד לדעת איך לענות על הצרכים שלך בצורה טובה יותר בכדי למקד את הבלוג שלי יותר עבורך.

בדיוק לכן ולסיכום, אני אשמח לשמוע בתגובות פה למטה, על מה מעניין אותך שאני אכתוב מאמרים יישומיים בעתיד?

שתהיה לך שנה טובה, המוצלחת ביותר שהיתה לך עד עכשיו,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: