חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

צחוק, למה הוא טוב?

שלום לכולם,

עצרת פעם לחשוב מה מצחיק אותך?

בואו נעצור ביחד לשניה ונחשוב על צחוק. מה הוא צחוק? מה גורם לך לצחוק? איך תדעו כשמשהו או מישהו מצחיק אותכם?

אם הייתי מבקש ממכם שתזכרו בפעם האחרונה שממש צחקתם, תראו את מה שראיתם, שמעו את מה ששמעתם ותרגישו את מה שהרגשתם אז, את הצחוק שמתחיל לעלות וזה מעולה, כי מגיע לכם קצת לצחוק לפעמים. עכשיו, אני רוצה שתשימו לב למשהו: מה הוא הדבר שבאמת מצחיק בבדיחה?

במהלך מלחמת העולם השניה, שני כלבים מתחבאים מהגרמנים. כשאחד מהם מסתכל מעבר לפינה השני שואל אותו ”אתה… אתה רואה גרמני?“, אז השני עונה לו ”מה פתאום, אני בכלל פינצ‘ר“.

מהו פאנצ‘ליין, אותה שורת מחץ שמצחיקה בבדיחה? מה מצחיק בה?

ובכן, ב-NLP מתיחסים המון לתבניות. תבנית היא משהו מסוים שחוזר על עצמו ומגיע לתוצאות דומות. בהתנהגות האנושית יש המון תבניות שחוזרות על עצמן, מעין רוטינות שאנחנו עושים בצורה קבועה. כאשר קורה משהו ששובר את התבנית, והבנתם את זה, זה מצחיק אותכם.

עכשיו תוכלו להגיד, סבבה, אנחנו צוחקים ועכשיו גם מבינים למה, למה אתה מספר לנו את זה?

זהו, ידידיי, הוא הסוד לשבירת תבנית שאתם לא מרוצים ממנה. כשאתם תופסים את עצמכם במהלך תבנית שלא משרתת אותכם, כל מה שנשאר לכם לעשות בכדי לשבור אותה הוא לשנות משהו בדרך שבה אתם רואים אותה (או במילים אחרות, את ה“מסגרת“ שלה), ולהפוך אותה למשהו הרבה יותר קליל ומשעשע.

אם הבוס שלכם מציק לכם, לדוגמא, שמעו בדמיון שלכם איך הוא היה נשמע אם הקול שלו היה דומה לזה של דונאלד דאק, או אם הוא היה מתכווץ, בעיני רוחכם, לגובה של גמד והיה לו אף אדום של ליצן?

נכון, מצחיק?

עכשיו, שימרו על החיוך
ליאור

נ.ב. כשאתם יושבים מול המחשב שלכם, קוראים את מה שאני כותב ומרגישים את התחושה הטובה, תחשבו את מי תרצו להזמין שיבוא איתכם לסדנה הקרובה שלנו בכדי שלא רק אתם תהנו ממנה.

נ.ב.ב. תסתובבו קצת באתר, עשינו שינויים והיינו מעוניינים לשמוע את דעתכם עליהם.

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?