חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
toobusy

אחרי החגים הגיע: למה כל כך קל לדחות את הדברים שבאמת יקדמו אותך בחיים?

היי,

בשבוע שעבר, הבאתי 9 ביטויים שעשויים לפגוע ביכולת שלנו למכור. היום, אענה על שאלתו של אדי, אחד מקוראי הבלוג הוותיקים שעולה שוב ושוב: מאמרי ה-NLP בבלוג הם מעולים, רק שמשום מה, אני לא מצליח להתחייב ליישם אותם לאורך זמן. למה זה קורה?

פגישה מפתיעה

בכלל לא שמתי לב אליו. לא כי לא היה לי אכפת ממנו. פשוט… הייתי בפגישה כיפית שבדיוק הסתיימה. האדם שאיתו ישבתי לפגישה היה חייב לצאת לאסוף את הילדים. אני השתהיתי מעט. קיפלתי את המחשב הנייד. ארגנתי את הציוד בתיק. ופתאום שמעתי מישהו קורא לי.

סליחה, קוראים לך במקרה ליאור? כן, השבתי. אני קורא את המאמרים שלו כבר המון זמן. ומאוד מאוד נהנה. חייכתי אליו והושטתי לו את היד ללחיצה. אני אדי, הוא הציג את עצמו. אני יכול לשאול אותך שאלה קצת אישית? עכשיו, הייתי סקרן. בטח, השבתי לו.

בכל פעם, אני מוצא מאמר שבאמת מדבר אליי. מחליט שבא לי ליישם אותו. ואז משום מה, בזמן אמת עולה לי קול בראש. אולי לא עכשיו. יש דברים יותר דחופים. ואז נכנסת שיחת טלפון. ומישהו כותב משהו בוואטסאפ. ואז מייל. ופתאום כבר יום ראשון עם עוד מאמר חדש.

האמת, שזה מובן. גם אני הייתי ככה פעם. מבצע את מה שחייב. מחכה לזמן הכי נוח כדי להתחיל את השינוי שרציתי ליצור בחיים שלי. רק שמשום מה, הזמן הנוח נשאר תמיד בעתיד. בורח רק עוד קצת. כי תמיד יש עוד משהו דחוף שחייבים לעשות קודם.

דחוף מאוד?

תמיד יש משהו יותר דחוף מהשינוי. ולא כי יש טיימינג נכון להתחיל. אלא כי השינוי שאנחנו רוצים לבצע כדי להצליח יותר, הוא חדש. עוד לא קיים. והמטלות שנכנסות "מעכשיו לעכשיו", קיימות. הן קשורות למשהו שכבר קיים. ואם לא נבצע אותם, יש לכך השלכות אמתיות.

אם לא ניישם את הדברים שאמורים לאפשר לנו את החיים שאנחנו רוצים לחיות, לא יקרה כלום. פשוט נשאר מי שאנחנו. ואין בזה שום דבר רע. רק שאין בזה סיפוק. לתפקד כמו רובוטים. לעשות את מה שקל. או את מה שמלחיצים אותנו לעשות. וכך שוב ושוב.

הסיבה שאנחנו רוצים לשפר את החיים שלנו, לרוב לא מניעה אותנו מספיק. ואני יודע שאני קצת כופר ב-NLP, באימון ובעוד כמה תפישות. רק שלא מספיק לדמיין. ולא מספיק לשנות כמה מילים. כי הסיבה שלא יצאנו עד עכשיו ליצור שינוי היא לא מילים שתוקעות אותנו.

הצלחה או כישלון?

מדובר בפחד. אנחנו מפחדים להיכשל. מנסים להימנע מכישלון, במחיר של ויתור על החלומות שלנו. מנסים להכין את עצמנו, כך שלא נכשל. ונחווה את החוויה המכווצת שבה החלום שלנו התרסק. ואז לא יוצאים לדרך. מתייחסים לחלומות שלנו כאילו היו פנטזיה. ופוף. נעלמו.

בפועל, זה לא משנה אם נקרא לכל העניין אמונות מגבילות. או פוביה. או דחיינות. או חוסר מוטיבציה. או כל ביטוי אחר מעולם ה-NLP, הטיפול או האימון. הבעיה היא אחת. הכישלון מכאיב והשגרה מוחשית. כך שתמיד יהיה לנו יותר קל לעשות את מה שדחוף.

רק שהמצב לא חייב להישאר כזה. ואלה שבאמת מצליחים, יודעים את זה. במקום להימנע מכישלון, הם מכוונים ללמוד מניסיון. כי הם יודעים שאין שיפור שמתחיל מושלם. נטול טעויות. ותמיד יקרה שמשהו שנורא רצינו שיצליח בניסיון ראשון, לא מצליח.

עבורם, האפשרויות הן לא רק או "הצלחה" או "כישלון". כאילו שהכישלון הוא סוף כל העשייה. עבורם, כישלון הוא רק תוצאה נקודתית שבה לא הצליחו. ואז צריך לגלות איפה ניתן להשתפר ויוצאים שוב לדרך. שוב ושוב. נופלים, קמים ולומדים. עד להצלחה הגדולה באמת.

סדנת הכישלונות

לא גיליתי את זה במקרה. דיגמתי (modeling בשפת ה-NLP) מגוון רחב של אנשים שהצליחו בצורה יוצאת דופן במגוון תחומים. החל מיזמים, בכירים בחברות מובילות, סטנדאפיסטים ואפילו אנשים שנמצאים בזוגיות מדהימה, אחרי שחוו לא מעט כישלונות בעברם.

הצלחה זה הרי הדבר שהכי מעניין אותנו ללמוד בעולם ה-NLP. והתוצאות לא הסתכמו רק ביכולת להתאושש מהר. רק שזו הייתה המיומנות הראשית שאפשר לפתח. וזו הסיבה שבגללה פיתחנו את סדנת הכישלונות.

לא מדובר ב"סתם עוד הרצאה נחמדה" על NLP ותיאוריות על הצלחה. אלא על משחק מיוחד שפיתחנו בבית הספר. משחק קופסה יוצא דופן. שאי אפשר לרכוש. כי הוא חלק מסדנה שיוצרת אצלנו שינוי פיזי בדרך שבה אנחנו מגיבים לכישלונות.

בצורה כיפית, נחווה כישלונות ונגלה איך ללמוד מהם ולהתאושש מהם, מהר יותר ומהר יותר. כי התיאוריה, לא עובדת. ולפעמים השיגרה, תגרום לנו לשכוח לתרגל. רק שהסדנה בעצמה מתרגלת אותנו מעשית בהתמודדות עם כישלון. וזו למידה שיוצאת אתנו מהכיתה לחיים.

הסדנה הזו לא מיועדת לכל אדם. אלא רק לאלה שנמאס להם שהם לא מיישמים. אלה שבאמת רוצים לצאת מהשגרה ולהשיג את המטרות שלהם. בין אם אלה להתקדם יותר בעבודה. להרים את העסק שתמיד חלמו. או למצוא זוגיות שאינה מתוך פשרה.

אם גם אליך מדברת סדנה שכזו, הקישור הבא מכיל את כל המידע שחשוב לך לקבל. יש שם גם אפשרות להירשם או לבקש שיחזרו אליך עם פרטים נוספים. אחרי הכל, אין דבר יותר כיפי מלהשיג את המטרות שתמיד רצית ולדעת שהכל התחיל מערב משחקים כיפי, לא?

אז אם כן, זה הקישור עבורך: https://www.failure.co.il

עכשיו אשמח לשמוע: מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: