חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

מחשב מסלול מחדש

היי לכולם,

יום העצמאות מגיע אלינו השבוע לאחר שני ימי זיכרון ולפני שאנחנו שולפים את המנגל וצופים בעוד שידור חוזר של סרטים ישראליים שכבר ראינו פעם או מאה, דווקא רציתי לדבר איתכם על עצמאות. ולא, לא שוב משה, למרות שגם הוא קשור לעצמאות ביותר מדרך אחת.

היום דווקא רציתי לדבר איתכם על עצמאות מסוג אחר ולצורך כך אקח דווקא סיפור אחר מתוך המסורת היהודית – סיפורו של יונה הנביא.

יונה עם עלה של זית?

יונה הנביא קיבל שליחות משמיים ללכת לנינווה, בירת אשור, ולבשר לתושביה כי הם עשו את הרע בעיני האל ואם לא יחזרו בהם ממעשיהם הם יישאו בתוצאות. יונה, שכנראה פחד עד מאוד מתגובת האשורים, החליט לברוח משליחותו, עלה על אוניה בנמל יפו בדרכו לתרשיש מתוך מחשבה שיצליח לברוח מהייעוד שלו.

כאשר היה בלב ים, הספינה נקלעה לסופה עוצמתית במיוחד והימאים שהיו עובדי אלילים ישר חיפשו מי מהצוות עשה משהו שירגיז את האלים. לאחר שגילו כי יונה הוא האיש, הם שאלו אותו מה לעשות בכדי להרגיע את הים ולהציל את הספינה. יונה כמובן, שעדיין ברח משליחותו ביקש שיזרקו אותו לים.

במים הגועשים בלע את יונה דג גדול (יש מי שיאמר לוויתן) והוא שהה בבטנו 3 ימים ו-3 לילות, שם החליט לבסוף להתמסר לייעודו וללכת למסור את הנבואה לתושבי נינווה.

עצמאות להצליח

הסיפור על יונה הנביא ותלאותיו עוד ממשיך, אך לדעתי אתם כבר מבינים את הנקודה. כבר כתבתי בעבר על "תודעת הצלחה" ועל חשיבותה בחיינו ועדיין, רבים חיים את חייהם, כמו יונה בתחילת דרכו.

זה לא שאנחנו לא יודעים במה אנחנו טובים ומה אנחנו יודעים לעשות יותר טוב מכל אדם אחר.

אנחנו דווקא יודעים את זה מעולה – זה הרי הדבר שאותו אנחנו הכי נהנים לעשות ויוצא לנו בצורה הכי טובה. אנחנו לעתים פשוט מפחדים לקבל את הייעוד שלנו כי מישהו אמר לנו פעם ש"מזה לא עושים כסף" ו"אולי הגיע הזמן להתנהג כמו כל שאר האנשים שם בחוץ?", אז אנחנו בורחים. לאן אנחנו בורחים?

אל השגרה, אל היום יום, אל המקום בו אנחנו יודעים אילו תוצאות נקבל – כי אם נעשה כמו כולם נקבל תוצאות כמו של כולם.

מה שמצחיק הוא שככל שאנחנו בורחים יותר מהייעוד שלנו, אנחנו נתקלים בעוד סופות, עוד לווייתנים ועוד צרות ומקבלים אותן בעיניים עצומות – רק בכדי לא להתחייב להיות גדולים יותר ולהגשים את עצמנו. כן ידידיי, אנחנו בורחים מההגשמה העצמית שלנו, בעיקר כי אנחנו לא יודעים איך זה ייראה בדיוק בסוף.

איזו עצמאות תבחרו להעניק לעצמכם עכשיו, כשיום העצמאות בפתח?

 עד כאן לבינתיים,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: