חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
learningskills

מהי המיומנות שנצטרך לפתח כדי להתמודד טוב יותר עם שינויים? (ואיך לעשות את זה בחינם ובפסח)

היי,

בפעם הקודמת הסברתי איך אפשר לשלוט ברגשות ובתחושות שלנו באמצעות כלי NLP פשוט. היום, ברור לי שאנחנו בחג ולכן רציתי לכתוב משהו קצר. ולא סתם. כי את הטיפ השבועי לא אני אתן. אלא הפוך. רציתי להמליץ על משהו שיעזור לך מאוד.

על חוסר ודאות ותעסוקה

השנה האחרונה הייתה מוזרה. אינטנסיבית. מורכבת כלכלית. ויותר מכל, התאפיינה בחוסר וודאות שהשביתה הרבה מאוד אנשים. בעיקר בתחילתה. וזה, רק הוכיח לנו דבר אחד. גם במצבי קיצון, אנחנו חייבים להיות מסוגלים להשתנות ולהתאים את עצמנו למצב הקיים.

יובל נח הררי, ההיסטוריון המפורסם ומחבר הספר "קיצור תולדות האנושות" אפילו חזה את זה במידה מסוימת. בפאנל שנערך בשנת 2018 שעסק בהשפעת האוטומציה על האנושות, הוא אמר שבשל מהפיכות טכנולוגיות, אנשים ייאלצו להמציא את עצמם כל עשור בערך.

המשפט הזה קשה לקבלה. בעיקר כי פעם, היינו פשוט מתמקצעים בתחום עיסוק עיקרי אחד. היינו מתמחים בו. וככל שהשנים היו עוברות, כך היינו שווים יותר בשוק העבודה. רק שהאצת פיתוח הטכנולוגיה ותקופות מורכבות כמו תקופת הקורונה, מוכיחות לנו אחרת.

להמציא את עצמנו מחדש?

הרעיון שבו אנחנו חייבים להמציא את עצמנו מחדש כל עשור הוא לא חדש. הוא גם לא שמור לפרופ' נח הררי. רק שמי שלא ישכיל להבין את זה בקרוב, ימצא את עצמו מאוד מבולבל בעוד מספר שנים. מבולבל וחסר הכנסה.

רק שאני לא מנטור ל"איך לעשות כסף קל". לא מאמין במנטורים וגורואים. בטח לא בקיומו של "כסף קל". אז למה אני מעלה את זה בכלל? מאוד פשוט. כי אני אישית מאמין בשינוי המתמשך הזה. רק שהמיקוד שלי הוא קצת שונה.

אני לא יודע מה יהיו מקצועות העתיד. או במה הכי חשוב לך להשקיע כדי למנף את הכסף שלך. זה מאוד אישי ותלוי בידע מקצועי. מה שאני כן יודע הוא דבר אחד – לא משנה מה יקרה, ככל שיכולות החשיבה והתקשורת שלנו מפותחות יותר, כך נתמודד עם השינוי טוב יותר.

אז מאיפה הייתי ממליץ להתחיל?

כמות היכולות שאפשר לפתח היא עצומה. החל מיכולות תקשורת בין אישית וקריאת שפת גוף, דרך כישורי משא ומתן וכלה בכישורי הפקת מדיה. רק שיש יכולת אחת שהייתי ממליץ לך לפתח לפני כל השאר. וזו, אחת היכולות היעילות ביותר שפיתחתי בתחילת הדרך, במקרה.

היכולת היא היכולת ללמוד. כן. נשמע פשוט. וזה ממש לא. במיוחד כי החוויה של רובנו בבית הספר לא הייתה מרנינה. כך שרוב האנשים מאוד רוצה להשתפר, רק שכשזה מגיע ללמידה… הם חווים חוויה לא אופטימלית, בלשון המעטה.

וכאן בדיוק מגיעה ההמלצה שלי היום. המלצה שמישהו נתן לי ואני מעביר לך. כזו, שאני לא מרוויח עליה אגורה וגם לא תעלה לך אגורה, למרות שהיא שווה המון כסף. וכאן, מדובר על לא פחות מקורס של אוניברסיטת סן דיאגו שמיועדת לפתח את כישורי הלמידה שלך.

בקורס (שהמחזור הקרוב שלו מתחיל היום, אונליין ובשפה האנגלית), פרופ' ברברה אוקלי ודר' טרנס סג'נובסקי ילמדו טכניקות למידה יוצאות דופן שיקלו עליך ללמוד כל דבר שהוא. כולל רקע על הדרך שבה המוח עובד ואיך להשתמש בזיכרון הרבה יותר טוב.

אז אם מעניין אותך, זה הקישור לשם: https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn

שיהיה לך המשך חג פסח מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?