חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
helpinghand

איך למצוא פתרונות יצירתיים שיעזרו לעסק שלנו לשרוד את המצב הנוכחי?

היי,

בפעם הקודמת, הסברתי איך לקבל החלטות בצורה יעילה במצב הנוכחי. היום, רציתי לעשות משהו קצת שונה. בעיקר כי המצב הנוכחי יוצר מציאות מאוד קשה לכולנו, ובעיקר לבעלי ובעלות העסקים שבינינו. וכאן בדיוק אני צריך אותך.

עבודה בין הסגרים

המציאות שנכפתה עלינו היא מאוד מאוד מוזרה. אנחנו נעים בין תקופות סגר לתקופות של שחרור יחסי. אם נשים בצד את הדעות הפוליטיות לרגע, זה המצב הנתון. ולמרות שכולנו היינו רוצים שהמצב ישתנה, כפי הנראה (אם לא יהיה שינוי משמעותי), זו המציאות החדשה.

לצערנו, המציאות החדשה הזו, לא תסתיים מחר. הערכה שלי? נהיה במצב של סגרים ושחרורים עד אמצע 2021. ומכיוון שאנחנו חייבים להתפרנס, עלינו להיערך לאפשרות שזה המצב הקיים. כן, אני יודע. זה מבאס.

רק שחייבים למצוא פתרונות יצירתיים למצב הזה. כי כולנו חייבים להתפרנס. עכשיו, חשוב לי לציין שכל ההקדמה הזו לא נועדה כדי למכור משהו. ממש לא. המחשבה שלי דווקא הפוכה לגמרי. השאלה היא איך אפשר ליצור פתרון שיעזור לכולנו לשרוד יותר טוב את המצב הקיים.

מאיפה הרעיונות היצירתיים ביותר מגיעים?

הדרך היעילה ביותר למצוא פתרונות יצירתיים למצבים שאנחנו נתקעים בהם, היא מבחוץ. מאנשים אחרים. בעיקר כי אנחנו מעורבים מדי רגשית. קצת כמו זה שמאוד קל לנו לתת לאחרים עצות ולעצמנו קצת פחות. כי שם, אנחנו יכולים להסתכל מבחוץ, להבין ולפתור.

זו הסיבה שבגללה אני מאמין גדול בסיעור מוחות (בריינסטורמינג בלועזית). סיעור מוחות היא טכניקה מדהימה שמאפשרת לנו להציף בעיה ולקבל פתרונות מאחרים. רק שהתהליך הוא מעט שונה. זה לא סתם לזרוק עצה ולסיים את זה. זה יותר מגניב מזה.

נניח שיש לנו בעיה ואנחנו רוצים לפתור אותה. אז השלב הראשון הוא למצוא אנשים שאנחנו אוהבים את החשיבה היצירתית שלהם. אחד מהם נותן רעיון. לא משנה עד כמה מופרע. ואז אנחנו או מישהו אחר בקבוצה זורק רעיון שמתחבר לרעיון שעלה.

הקפצת הרעיונות הזו, בין מוחות, יכולה לייצר פתרון שאדם אחד לא יצליח ליצור. בצורה אסוציאטיבית (דרך רעיונות שקופצים לנו בראש) אנחנו משחררים את התת מודע שלנו. מאפשרים לו להתפרע. וההקפצה, יוצרת מעין תת מודע קולקטיבי. חכם יותר ומסוגל יותר.

אז איפה זה מתחבר אליך?

בתקופה האחרונה, אני שוקל להרים פלטפורמה. אתר סגור ללא עלות, עם סינון. שהמהות שלו היא לאפשר לבעלי עסק ועצמאים לעשות סיעור מוחות כדי ליצור פתרונות. פתרונות שיעזרו להם להתמודד יותר טוב עם המצב הקיים. ולהתפרנס בכבוד.

רק שהניסיון שלי לימד אותי לא לרתום את הסוסים, לפני שאני יודע שיש לי כרכרה. אז לפני שאקים מערכת שכזו, חשוב לי לדעת שיש לה דרישה. ולא רק שיש לה דרישה, אלא כזו שתצדיק את השקעת הזמן שלי על הפרויקט (בהנחה שלא ארוויח עליו שקל).

לכן, כדי להחליט ללכת על זה ובאיזו צורה זה יתבצע, אשמח לקבל את התשובות שלך על חמש השאלות הבאות (במייל, בתגובות בהודעות פרטיות או בכל דרך אחרת אפשרית):

  1. בא לך להיות חלק מאתר כזה שיאפשר סיעור מוחות, לעזור לאחרים ולקבל מהם עזרה יצירתית?
  2. לדעתך טוב יותר שהאתר יהיה סגור (על בסיס חבר מביא חבר) או פתוח (כך שכל אחד יוכל לשאול את השאלה שלו)?
  3. האם חשוב לך שתהיה אפשרות לשאול שאלות בצורה אנונימית?
  4. כמה זמן היה לך להשקיע בכל יום באתר שכזה?
  5. מה היה גורם לך להשקיע באתר שכזה יותר זמן?

למה אני לא רוצה לעשות את זה בקבוצת פייסבוק?

הסיבה שאני לא רוצה לעשות את זה באמצעות קבוצה בפייסבוק היא אחת: משהו השתבש שם. מאז שינוי הממשק, אנשים כבר לא מקבלים עדכונים על כל התגובות. וגם, כולם עסוקים שם בלפרסם את עצמם. ובפידים, רואים יותר מדי עדכונים שמסיחים אותנו רגשית מהעיקר.

אני רוצה לבנות אתר נקי. נקי מפוליטיקה. נקי מפרסומות. נקי מריבים. משהו חיובי שיעזור לאנשים. מעין רשת ביטחון חברתית. אנשים איכותיים שעוזרים האחד לשני ליצור עתיד. זה החזון שלי. השאלה שלי היא אם אני יכול לסמוך עליך להצטרף אליי לדרך.

אם בא לך להפוך לחלק מאתר שכזה כבר מההתחלה, ניתן לשלוח אליי באופן פרטי את המייל שלך ואצרף אותך לרשימת דיוור שבה אעדכן על הנושא. בנוסף, מכיוון שהתגובות בבלוג עוברות אישור ידני שלי, ניתן להשאיר גם שם מייל ואדאג שלא יפורסם.

המשך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

14 תגובות

  1. נשמע רעיון מאוד טוב
    בא לי להיות חלק מאתר נקי כזה
    אבל שבאמת יישמר כאתר איכותי ונקי
    אגב, אני מבני ברק, אז אשמח מאוד אם האתר יישמר נקי גם מבחינת תמונות

  2. בא לך להיות חלק מאתר כזה שיאפשר סיעור מוחות, לעזור לאחרים ולקבל מהם עזרה יצירתית?
    "כן, ממש"
    לדעתך טוב יותר שהאתר יהיה סגור (על בסיס חבר מביא חבר) או פתוח (כך שכל אחד יוכל לשאול את השאלה שלו)?
    "אני חושב שאתר סגור יהיה יותר רציני… אבל זה לא כ"כ משנה
    האם חשוב לך שתהיה אפשרות לשאול שאלות בצורה אנונימית?
    "לא ממש"
    כמה זמן היה לך להשקיע בכל יום באתר שכזה?
    ב"ין חצי שעה לשעה"
    מה היה גורם לך להשקיע באתר שכזה יותר זמן?
    "אם הוא יביא לי תועלת והוא יעזור לי לקדם את הרעיונות שלי"

    זה רעיון נפלא ואני מברך עליה
    אני לא מסוגל לפספס על אף מייל שלך, יש במיילים שלך משהו ייחודי שלא ראיתי בשום מקום אחר. אני לא יודע כ"כ להסביר
    (זה כנראה קשור לתת מודע…)

  3. אני רוצה להירשם לאתר לא אכפת לי אם האתר סגור או פתוח
    חשוב לי שישאלו בצורה אנונימית
    הייתי משקיע באתר הזה כל יום חצי שעה
    אם אשמע רעיונות יפים ואני התפתח על ידם בוודאי שאשקיע מאוד כי זה המטרה שלי ללמוד וללמוד

  4. בא לך להיות חלק מאתר כזה שיאפשר סיעור מוחות, לעזור לאחרים ולקבל מהם עזרה יצירתית? – כן מאוד אשמח.
    לדעתך טוב יותר שהאתר יהיה סגור (על בסיס חבר מביא חבר) או פתוח (כך שכל אחד יוכל לשאול את השאלה שלו)? לדעתי עדיף שיהיה סגור, על בסיס חבר מביא חבר. ישמור על טוהר הקבוצה ויצירת חיבור בין אנשי הקבוצה.
    האם חשוב לך שתהיה אפשרות לשאול שאלות בצורה אנונימית? – לא.
    כמה זמן היה לך להשקיע בכל יום באתר שכזה? – שעה ביום
    מה היה גורם לך להשקיע באתר שכזה יותר זמן? – האנשים שבקבוצה, התנועתיות שתיווצר בקבוצה בעקבות תגובות של אחרים, התכנים שבו….יאפשרו ללמוד ולקבל רעיונות חדשים.

  5. כל הכבוד על המחשבה הטובה להועיל לאחרים ללא תמורה
    [מקוה שגם אני אצליח בקרוב לצאת מעצמי כדי להועיל לאחרים]
    אני מאחל לך הצלחה

  6. 1. כן.
    2. שיהיה פתוח, עם תנאי קבלה. נניח: על מנת שתוכל לפתוח משתמש \ לקרוא ולכתוב באתר, תהיה צריך לשלוח קטע באורך… בנושא… ואם הוא יאושר – תתקבל.
    3. בהחלט, כל עוד האתר סגור לחברים בלבד.
    4. חצי שעה לערך.
    5. חברים איכותיים באתר וטיפים טובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?