חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

אכפת לך לחזור על זה?

היי,

לפעמים אנשים לא מבינים מהי המשמעות של מילה ומהי המשמעות כאשר אדם אומר משהו לאדם אחר. מישהו סיפר לי פעם שבקבלה מסתכלים על השורש א.מ.ר. כמורכב משלושה חלקים – אמונה, מחשבה, ורגש.

כאשר אדם אומר משהו שהוא מאמין, חושב ומרגיש שהוא נכון, אנשים אחרים ירגישו זאת ותהיה נטייה לקבל את דבריו. אם אדם יגיד משהו רק בכדי להגיד אותו, רוב האנשים יידעו כי דבריו הם דברי סתם שאין בהם ממשות.

מכיוון שזהו אינו ניוזלטר או בלוג העוסק בקבלה, אתם בוודאי מנחשים שלא סתם העליתי את הנושא. ואתם צודקים, לא סתם העליתי אותו.

אנחנו כ-NLPיסטים מאמינים כי לכל אדם יש את ה"מפה" שלו (כמו שבוודאי כבר קראתם בפוסטים קודמים בלוג שבאתר שלנו) ובכדי ליצור שינוי במפה של האדם שמולנו, אנחנו קודם כל צריכים להבין אותה ואז לדעת איך לבצע את השינוי הקטן ביותר בכדי ליצור את השינוי הגדול ביותר בחייו.

אם נשלב 2 עובדות, האחת אומרת ש"גוף ומחשבה משפיעים אחד על השני" והשנייה שאומרת כי "השפה שלנו מגדירה את היכולת שלנו לחוות את המציאות", נוכל לראות משהו שנשמע מדהים – כולנו מסגירים בשפה שלנו, המילולית והבלתי מילולית, את הדרך שבה אנחנו חווים את המציאות ואנחנו חווים את זה בכל רגע נתון.

את המפה של האדם שמולנו אנחנו חווים כל הזמן. למעשה, כל תנועה שהוא מבצע או משפט שהיא אומרת מרמזים על הדרך שבה הם רואים את העולם ואנו רואים את זה וקולטים את זה, רק שלפעמים אנחנו שמים את זה בצד כי אנחנו חושבים שהדרך שלנו יותר נכונה.

ואולי זה נכון, רק שאם נרצה לבצע שינוי בהצלחה, עדיין נצטרך לעשות אותו מתוך המפה של האדם השני.

ולכן, כשנרצה להתחבר ולהבין את מפתו של האדם שמולנו עלינו קודם כל להתאים את עצמנו, פיזית ומילולית לאדם שמולנו.

ולמה לעשות זאת? כי עצם ההתאמה של שפת הגוף, המילים והמחוות, נתחיל לחוות, ולו בצורה חלקית, את הדרך שבה הוא חווה את העולם. משם, כל שעלינו לעשות הוא רק לשאול, ועל זה, כבר כתבתי פה בעבר ואני אכתוב עוד המון.

הפעם, אני מעדיף שלא לכתוב עוד הרבה (בניגוד למנהגי בזמן האחרון) אלא לתת לכם את המרחב לחשוב ולהגיב: כיצד אתם תוכלו להבין יותר את המפה של האדם שמולכם?

עד כאן לבינתיים
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?