חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
glassesoffucus

גם אותך מציפות המחשבות כל הזמן? אתגר מיוחד יעזור לך להפוך לאדם ממוקד יותר

היי,

בפעם הקודמת, פרסמתי מאמר אורח שהסביר איך ניתן לשפר את היכולת לקרוא טקסטים וספרים במהירות שיא. היום, נענה על שאלתה של ענת, קוראת ותיקה של הבלוג: אני כל הזמן חושבת ומנתחת בראש שלי כל דבר שקורה סביבי, איך אפשר להפוך ליותר ממוקדת?

המחשבות שלך? לא שלך

המחשבות של רוב האנשים לא שייכות להם. וכן, אני יודע שזו אמירה קצת מוזרה. רק שהיא אמיתית. אצל רוב האנשים יש מחשבות שנמצאות בראש. ומישהו אחר שם אותן שם. ולא רק זה. הוא גם גלגל את המחשבות האלו כמו כדור של שלג. נתן להן לתפוש תאוצה.

מישהו אמר משהו. כתב משהו. העלה תמונה. ופתאום, אנחנו חושבים עליה. מחשבה שמתגלגלת לעוד מחשבה. והיא לאחרת. לפעמים נתקעות כמו לולאה מציקה שחוזרת על עצמה. לפעמים הופכות לסערת רגשות. לפעמים לרצף מחשבות על עצמנו ועל החיים שלנו.

אין בזה שום דבר רע בהכרח. זה הגיוני שנגיב לתכנים. ובטוח שמותר לחשוב. להרגיש. להיות דרמטיים לפעמים. הכל מותר. רק שלפעמים, כשאנחנו אמורים לעשות משהו, הנטייה לחשוב ולנתח יתר על המידה עשויה לפגוע ביכולת שלנו להגיב, לתפקד ולעשות את מה שצריך.

איך המצטיינים מתמקדים כדי להגיע לתוצאות שלהם?

כמו שכבר אמרתי בעבר, הפשטות היא תמיד הסוד. אם נבחן אנשים מאוד מצליחים ממבחר תחומים, נגלה שאין ביניהם כמעט דמיון. חלקם בעלי תארים. חלקם בקושי סיימו בית ספר יסודי. חלקם צעירים. חלקם מבוגרים. מכל מוצא, גיל, דת ומין.

רק מה שמתוך מגוון מחקרי דיגום שעשינו בבית הספר הישראלי ל-NLP גילינו משהו אחד שחוזר על עצמו אצל רוב רובם של המצליחנים. המצליחנים נוטים לעשות את מה שהם עושים טוב בפשטות. הם לא מסבכים. הם לא חושבים ומנתחים אותו ללא הפסקה.

זה הגיוני. כדי לעשות משהו בצורה מעולה, אנחנו חייבים להפוך אותו לתבנית חשיבתית אוטומטית. כזו שאנחנו מבצעים בלי לחשוב. כאילו נולדנו עם זה. ועודף הניתוח המודע ובחינת אפשרויות בחירה… זו לא חשיבה פשוטה. אפילו ההיפך מזה.

עודף החשיבה בזמן שאנחנו אמורים לעשות הוא האויב מספר אחד שלנו בדרך לשיפור התוצאות שלנו. בניגוד לחשיבה לאחר מעשה בבית. כי אז, זה זמן טוב יותר להסקת מסקנות. ובשטח, עד שנגיע למסקנות יכול מאוד להיות שנפספס הזדמנות שנקרית בדרכנו.

אתגר 5 הדקות למיקוד יומי

בדיוק מהסיבה הזו, חשוב היה לי לפרסם את האתגר הבא. האתגר, שיעזור לנו להפסיק לנתח כל דבר יתר על המידה. האתגר, שיעזור לנו להחזיר את השליטה במחשבות שלנו לעצמנו. האתגר, שיוכל לעזור לנו להתמקד יותר בתוצאות שאנחנו רוצים להשיג ובהגעה אליהן.

אז מה צריך לעשות? בכל יום ב-28 הימים הקרובים, נקדיש 5 דקות למשימה די קלה ועם זאת, מאתגרת: כשנהיה במקום שבו נוכל לקחת הפסקה, נעבור למצב התבוננות. נפעיל טיימר בטלפון ל-5 דקות ופשוט נסתכל מה קורה סביבנו. רק שזו רק ההתחלה של העניין.

בזמן שאנחנו מסתכלים מה קורה סביבנו, עלינו לעשות זאת מבלי להניח על זה כלום. מבלי לחשוב על זה משהו. למה? כי הנטייה שלנו היא לחשוב על משהו רגע ולקפוץ למחשבה שקשורה. ולעוד אחת. ולעוד אחת. ופתאום, אנחנו מרוכזים במשהו אחר ולא קשור.

אז במקום זה, פשוט נקריין את מה שקורה בראש שלנו. לדוגמא, אם אנחנו רואים אישה מדברת בטלפון בזמן שהיא חוצה את הכביש, פשוט נגיד בראש "אישה חוצה את הכביש ומדברת בטלפון". וזהו. בלי לשפוט אותה. או לחשוב מה זה מזכיר לנו.

לאחר מכן, נתמקד בדבר נוסף וגם במקרה שלו, נקריין בדיוק מה אנחנו רואים. ושוב. ושוב. ככה עד שנגיע ל-5 דקות בכל יום. נגיב לדברים בדיוק כאילו שהיו עננים שמשתקפים באגם. רק משתקפים בו לרגע. ולא באמת נמצאים בתוכו. וכך בדיוק האגם נשאר שליו.

ככל שאנחנו מתרגלים יותר את היכולת להתבונן מבלי לשפוט, אנחנו מחזקים בתוכנו 2 דברים: הראשון, הוא את היכולת להתמקד במציאות. לשים לב טוב יותר מה קורה סביבנו. להקשיב יותר לשיחות. וזה יאפשר לנו לזהות הזדמנויות שנקרות בדרכנו.

הדבר השני, הוא לחזק בתוכנו את היכולת להתרכז ולהתמיד במשימה אחת. לשלוט בדבר שאליו אנחנו מכוונים את עצמנו. ולא להיות תגובתיים ולתת לאחרים לנתב את תשומת הלב שלנו רחוק ממה שבאמת חשוב לנו להשיג.

גם לזה, יהיה את הזמן שלו. רק שברגע שנפתח את היכולת להתבונן ללא שיפוט, תהיה לנו גם יכולת להחליט מתי זה מתאים ומתי זה מסיח אותנו. ואז, נהיה במקום הרבה יותר חזק ביחס לחיים ולתוצאות שאליהן אנחנו מכוונים. וזו בדיוק הפואנטה, לא?

עכשיו אשמח לשמוע: מה דעתך על המאמר

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

 

נ.ב. אנחנו פותחים את ההרשמה למחזור 94 של קורס ההכשרה שלנו ב-NLP שמתחיל ביום שלישי ה-27 לאוגוסט 2019. אם גם לך בא ללמוד איך לקרוא שפת גוף, לתקשר עם כל אדם בקלות ולחזק את הביטחון העצמי והמוטיבציה שלך, זה בדיוק הדבר בשבילך.

כדי לקבל את כל המידע על מסלולי הלימוד, אני ממליץ לך בחום לדבר עכשיו עם דין, יועץ הלימודים שלנו, במספר הטלפון 03-7445197. הוא ישמח להסביר על הקורס וכמובן, לשריין את מקומך בקורס, כדי לא לפספס את ההזדמנות.

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: