חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
dominantbodylanguage

קצת שונה מהרגיל: 4 דרכים להגביר את היעילות שלנו תוך שינוי שפת הגוף בלבד

היי,

בשבוע שעבר דיברנו על 2 שיטות לזכור כל אדם שאנחנו פוגשים ואת כל מה שהוא סיפר לנו. כשעברתי על רשימת הנושאים שנגעתי בהם בחודשים האחרונים, שמתי לב שמעט הזנחתי את נושא שפת הגוף לאחרונה. אז הפעם (ולבקשת הקהל) המאמר יגע בנושא.

קצת שונה מהרגיל

ברוב המאמרים בהם מסבירים על שפת גוף, מנסים לנתח את משמעות הדבר שאנשים משדרים. זה לא מפתיע. אנחנו רוצים לדעת מה אנשים חושבים. ליתר דיוק, אנחנו רוצים לדעת מה הם חושבים עלינו.

עם זאת, יש סוד אחד שרבים אינם יודעים על שפת גוף. שפת הגוף לא רק משדרת לאחרים מה עובר לנו בראש. אחת מהנחות היסוד של ה-NLP טוענת כי גוף ומחשבה משפיעים באופן בלתי נשלט האחד על השנייה.

במילים אחרות, כל שינוי שאנחנו מבצעים בפיזיולוגיה שלנו (יציבה או זווית בין פנים לצוואר למשל) משפיע בצורה פעילה על הדרך שבה אנחנו מרגישים. אם בא לך לוודא שהדבר שכתבתי כרגע הוא נכון, אני ממליץ לך לבצע את הניסוי הבא:

במשך חצי דקה אני רוצה לבקש ממך לחייך את החיוך הגדול ביותר שאפשר. כן, כזה שרואים בו את השיניים. כן, כזה שאי אפשר לפתוח את החיוך ליותר רחב. כן, אני מושך זמן קריאה כדי להעביר לך חצי דקה בכיף.

עכשיו, אני רוצה לבקש ממך להפסיק לחייך את החיוך הענק. אם עשית את זה כמו שצריך, חיוך קטן נורמלי אמור לעלות על הפנים שלך. למעשה, מחקרים מצאו כי כיווץ שרירי הלחיים בזמן חיוך גורם ליצירה של אנדורפין וסרוטונין במוח.

מה עוד אפשר לעשות עם שפת גוף?

עכשיו, אחרי שראינו דוגמה אחת פשוטה לשינוי מצב התודעה שלנו (או מצב הרוח) בעזרת שינוי שפת גוף, רציתי להציג בפניך שינויים נוספים שאפשר לעשות עוד היום כדי להגביר את היעילות שלך בחיי היום יום:

1. להבין אדם אחר טוב יותר – הרבה אנשים כבר יודעים שעל פי ה-NLP, אם נרצה ליצור כימיה עם אדם זר, נוכל להתאים את התקשורת הבלתי מילולית שלנו לשלו. מה שהם לא יודעים הוא מהי תוצאת הלוואי של ההתאמה הזו.

התאמה לא מוגזמת של שפת הגוף שלנו לזו של אדם אחר, גורמת למוח שלנו להסתנכרן עם זה שלו. אחרי הכל, אנחנו משתמשים באותה שפה (מילולית ובלתי מילולית) כדי לשדר את אותה הכוונה ולכן הוא מבין אותנו יותר.

יחד עם זאת, ההתאמה הזו גם מביאה אותנו להבין את העולם הפנימי שלו (כפי שמשתקף בשפת הגוף שלו) הרבה יותר. בצורה הזו, אנחנו יוצרים כימיה עמוקה יותר שמתאפיינת בזרימת שיחה חלקה הרבה יותר.

2. לחזק את הדומיננטיות – רוב האנשים היו רוצים להיות יותר מורגשים בחברה ולשדר ביטחון עצמי ואמונה עצמית. על פי מחקרם של קרניי ושות' מאוניברסיטת קולומביה ב-2010 מסתבר שסיגול התנהגות דומיננטית מעצימה את הפרשת הטסטוסטרון בגוף.

לכן, אם נרצה להרגיש יותר דומיננטיים נוכל לסגל את ההתנהגות הבאה:

 

3. לחזק את הנחישות שלך – פרידמן ואליוט במחקרם מ-2008 מצאו שאנשים ששילבו את ידיהם בזמן ניסיון לפתור חידות התמידו פי 2 מאנשים שלא והובילו (בצורה מפתיעה) להרבה יותר הצלחה בפתרון חידות אלה.

אין פה מה להוסיף. רוצה להכפיל את הנחישות? שילוב ידיים.

4. להכפיל את כוח הרצוןהאנג ולאברו גילו במחקרם מ-2011 כי כיווץ שרירים עוזר לנו להתגבר יותר בקלות על כאב, להתנגד לרעב, לצרוך תרופות לא טעימות ולהקשיב למידע שלא נעים לנו להקשיב לו.

לכן, אם בא לך להתגבר על פיתויים ולחזק את כוח הרצון שלך לבצע דברים שרצית לעשות אבל דחית עד עכשיו, אני ממליץ לך לנסות לכווץ את השרירים. למי ששאל, זה בדיוק כמו "לעשות שריר" של פוזה ביד רק שזה לא חייב להיות בשריר הזרוע.

זהו לבינתיים. עכשיו, מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה: האם יש לך טריקים נוספים שעוזרים לך להגיע לתוצאות טובות יותר על ידי שימוש בשפת הגוף?

שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

4 תגובות

  1. בהנחה שאולי אתה עדין מציץ בתגובות של פוסטים ישנים, משהו לשיתוף ושאלה:
    כשאני עובד עם מונחים שלי, אני מכוון אותם ליצור בעצמם עוגן ולחזק אותו בהתמדה ובנחישות – עוגן של לשים לב לדברים קטנים טובים שקורים בחייהם, שהם הצליחו בהם ולפרגן לעצמם על זה על ידי תנועה פיזית כלשהי, החל מטפיחה פיזית על השכם, דרך מילים טובות, ועד "דֶבּ". אני קורא לזה ריקוד נצחון.
    שאלה:
    אני הולך מהר יחסית. חברה טובה שלי, הולכת לאט. כשאני מנסה להתאים את קצב ההליכה שלי לקצב שלה, לא רק שאני לא נכנס להלך הרוח שלה, ולא רק שאני לא מבין אותה יותר, אלא שאני נעשה עצבני וחסר סבלנות.
    איך אתה מסביר את זה? האם יש לך הצעות אחרות?

    1. היי גילי,

      בעיקרון, לך יש את ההתנהגויות שמאפיינות אותך וקשורות למערכת המועדפת שלך (ככל הנראה ראייתית) ולה יש את שלה (ככל הנראה שמיעתית ואפילו תחושתית, חסר לי מידע). כשאתה מתפקד מחוץ להתנהגויות וצורות החשיבה שלך, זה עשוי לגרום לך להרגיש חוסר נוחות, לפעמים אפילו להתעצבן וגם לצאת מאיפוס (ההתנהגויות שלנו הן סוג של עוגן שמרגיע אותנו כשאנחנו חוזרים עליהן). על אחת כמה וכמה כשהקצב שלה איטי משלך באופן משמעותי.

      ההצעה היא, ברגע שהתחלת ללכת בקצב שלה, להאיץ טיפה עד שתגיעו לקצב שיהיה נוח לשניכם. אם כימיה (ראפור) היא המטרה שלך, זו יכולה להיות התחלה מעניינת. רק שכימיה אמתית לא נוצרת רק מתוך חיקוי שפת גוף. 🙂

  2. היי ליאור
    האם אתה מכיר עוד תנועת שפת גוף יעילה כמו היהלום (יהלום זה חיבור הידיים בשעה שיושבים ונוצר מין צורה כזו של יהלום )
    אם יש משהו לעמידה

    1. היי אליה,

      בעיקרון, זה עובד גם בעמידה כסוג של עמידת מוצא ניטראלית. בנוסף, יש עוד משהו שאפשר לעשות שקצת דומה ללחיצת היד הדמיונית של ביבי. אתה יכול לקרוא על זה פה: https://wp.me/pUKi7-Rm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: