חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
fakelove1

איך לסנן מראש בני זוג לא מתאימים: 3 נוריות אזהרה שחייבים לשים לב אליהן במהלך דייט

היי,

בשבוע שעבר, חשפתי את הטעות שרוב האנשים עושים וגורמת להם להיתפש כחסרי כריזמה. היום, נענה על שאלתה של יולי, קוראת חדשה בבלוג: איזה סימנים יכולים לרמוז לי עוד במהלך הדייט או הפגישה הראשונה שהבחור שמולי לא מתאים לי?

חשוב לציין לפני שאנחנו יוצאים לדרך, כי לא מדובר אך ורק על דייטים. אותן עצות נכונות גם על שותפים עסקיים. חברים חדשים. עובדים שאנחנו עומדים להעסיק. או מעסיק שאנחנו רוצים לעבוד אצלו. במילים אחרות, כל מערכת יחסים חדשה. עכשיו נתחיל:

להחזיר את הזמן לאחור

לו רק יכולנו לקנות מכונת זמן. זה יכול היה לחסוך הכל. לחזור אחורה. לתקן טעויות שעשינו. להיות במצב כלכלי טוב יותר. אולי בזוגיות מספקת יותר. ואולי סתם לפגוש אנשים שאנחנו מתגעגעים אליהם. רק שלצערנו, אין לנו אחת כזו.

מכיוון שאין לנו אחת כזו, רובנו שואף להימנע מראש מטעויות. ככל האפשר כמובן. זו הסיבה שאנחנו מצטיידים כל הזמן בידע. רוצים לדעת לקרוא שפת גוף. להבין מה אנשים לא אומרים לנו. כי אם יכולנו מראש למנוע את הטעויות, הצורך במכונת הזמן היה הופך למיותר.

למרות שכבר עברו שנים מאז שהייתי בדייט בפעם האחרונה, יש דבר אחד שלא השתנה: בני האדם. הטכנולוגיה השתנתה. זה בטוח. נוצרו רשתות חברתיות. אפליקציות החליפו את אתרי ההיכרויות (לא את כולן). רק שהאנשים… לא השתנו הרבה.

עם זאת (ובדיוק כמו שכתבתי בהקדמה), יש מספר סימנים שאני תמיד מחפש בתחילת כל מערכת יחסים. עסקית כאישית. וכשהסימנים האלה מגיעים, הם נוריות אזהרה ענקיות שמסמנות לי לוותר מראש. כי מניסיוני, התעלמות מהן מובילה תמיד למקום שלילי.

לחזות מראש את העתיד

לכל אחד מאתנו יש הרגלים. מעין דפוסי התנהגות שחוזרים על עצמם. עשינו משהו שוב ושוב באותה צורה והתרגלנו לכך. לחלק מההרגלים האלו אנחנו מודעים. לחלק, אנחנו מודעים רק כשהם מניבים את התוצאה (לטובה או לרעה). ולחלק, אנחנו בכלל לא מודעים.

כשאנחנו מגיעים לדייט, אנחנו משתדלים "ללבוש את הבגדים הכי יפים שלנו". להתנהג בצורה הכי טובה. הכי מושכת. הכי מעניינת. כי להתחיל עם התכונות הרעות או הפחות מוצלחות… זה לא בדיוק הפרסומת הכי טובה עבורנו. זה הגיוני שנעשה את זה.

רק שיש אנשים שלא מסתירים רק הרגלים קטנים שעשויים לעצבן טיפה. אלא אופי קצת יותר קשה. אופי שעשוי להתגלות רק בהמשך. לפעמים כשמאוחר מדי וקשה יותר להתנתק מהם. רק שהם דולפים בהתנהגויות קטנות. כאלה, שאפשר לשים לב אליהן מראש.

3 דפוסי התנהגות שליליים שמרמזים לנו לחתוך

דפוסי ההתנהגות הבאים הם נוריות אזהרה ענקיות. פרוז'קטורים של אזהרה. ולא סתם. הם מרמזים על העתיד שעומד להגיע. אפילו שעכשיו, הכל מוסתר והיינו רוצים להתעלם מהם. לחשוב שהכול יהיה בסדר. ואם נדע לזהות אותם, נדע לחסוך הרבה מאוד מפח נפש בהמשך.

אלו הם דפוסי ההתנהגות שחשוב לשים לב אליהם בדייט (או בכל פגישה ראשונה עם אדם):

1. התנשאות כלפי אחרים – לפעמים, אנחנו יוצאים עם אדם שמקסים אותנו במהלך הדייט. שממש כיף לנו אתו. רק שמשום מה, הוא מתייחס בחוסר כבוד למלצרים. או למנקה. או שיש לו הערות משפילות ומזלזלות כלפי אנשים אחרים. וכאן, יש סימן מחשיד מאוד.

אפשר ללמוד המון מתוך בחינת הדרך שבה אדם מתייחס לאנשים ממעמד נמוך משלו. כאלה שנותנים שירות. כאלה שפחות מצליחים ממנו. כאלה שעובדים עבורו. או כאלה שהוא תופש כפחות חכמים ממנו. ואם הוא מזלזל בהם, אפשר לצפות שבבוא היום הוא יזלזל גם בנו.

התיוג של אנשים כפחותים מאדם מסוים, מעיד על משהו. ויותר מכך, גם ההתנשאות כלפיהם. ואם במהלך הזמן, אותו אדם יחליט שחלק מהתכונות שלנו הופכות אותנו לפחותים ממנו, ניתן יהיה לצפות שההתנשאות הזו תחול גם עלינו.

2. קיצוניות – זה בסדר לגבש דעות על דברים. זה בסדר גם להאמין בדעות שלנו. או לא לאהוב אחרים שלא מסכימים אתנו. זה לא נחמד אולי. רק שזה נורמלי. לכולנו יש דעות. רק שאם אדם מתייחס לכאלה שחושבים אחרת כאילו היו אויבים, חייבת לצוץ נורת אזהרה.

אם אדם מסווג אחרים כ'איתי או נגדי', זה עשוי להעיד על דפוס התנהגות מאוד בעייתי. אפילו אם כרגע, אנחנו ב"קבוצת הטובים". כי כל עוד אנחנו מסכימים איתם או פועלים בהתאם לרצונם, הכל טוב.

ברגע שדברים יפסיקו לעבוד כמו שצריך… העניינים עשויים להתחיל להשתנות. אז, אנחנו עשויים לחוות את הצד הפחות נעים של האישיות שלהם. זה שתמיד ראינו מופנה כלפי ה"הם". ה"הם" שהנחנו שמקבלים את היחס הזה כי הם כנראה לא טובים. ועכשיו, אנחנו "הם".

3. מציאת דרמות בכל מקום – זה נכון, לפעמים מתרחשים דברים דרמטיים בחיים שלנו. או דברים שאנחנו לוקחים באופן אישי. לטובה ולרעה. עד כאן זה נורמלי. קורה לכולנו. פעם בכמה זמן. ומותר להוציא מדי פעם דברים מפרופורציות. להיסחף לתוך הרגש.

רק שאם לאדם יש המון דרמה בחיים, זה כבר סימן מזהיר לעומד להגיע. כי לא יכול להיות שכל כך הרבה דברים דרמטיים קורים בחייו של אדם. בטח לא שליליים. ובטח שלא בטווח זמן קצר מדי. ואם כן, זה בדרך כלל מעיד על אחד (או יותר) משני דברים:

הראשון, הוא שאותו אדם מוציא דברים מפרופורציות והופך כל דבר בחייו לדרמה. השני, הוא שאותו אדם אוהב להיות חלק מדרמות. מצטרף לדרמות של אחרים. בשני המקרים, זה יכול לייצר דרמה מתגלגלת. כי אנשים מגיבים לדרמות שלו והדרמה מתחילה להתפתח.

להיות עם אדם שכזה, זה מתכון לחוסר יציבות רגשית. הוא יסחף (או ינסה לפחות לסחוף) אותנו לדרמות שלו. יהפוך דברים שקורים אתנו לדרמות. ופתאום, החיים שלנו יהפכו לסוערים רגשית הרבה יותר משנרצה. ואם זה לא מפריע לך אגב, ברכותיי, מדובר בך.

עכשיו, נסיים להיום. ואני, אשמח לשמוע: מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

12 תגובות

  1. מסכימה עם כל מילה. יחד עם זאת המאמר גרם לי להרגיש מעט עצובה: זה אומר שיש אנשים שהם בני זוג לא מתאימים עבור כולם…

    1. אין אנשים שלא מתאימים לכולם אלא דפוסי התנהגות בעייתיים שאפשר לרתום אותם לאפיקים יותר יעילים. עם זאת, אדם צריך לבחור להשתנות קודם, לפני שהוא מגיע לשם.

  2. אוהבת מאוד את המאמרים שלך .מקסים בעיני . .רציתי לשלוח לחברים שאין להם פייס בוק . אך ישלהם וואצאפ האם אפשר שתוסיף גם וואצאפ אשמח .תודה מראש

  3. מאמר מצויין על נורות אזנהרה הייתי מוסיפה עוד כמה. קמצנות, אדיבות וכו. ואגב כותבים נורות אזהרה ולא נוריות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: