חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שפת גוף

אתגר שפת גוף 2: כמה סימני שפת גוף תצליחו לזהות בתמונות הבאות?

היי,

בפעם הקודמת, הסברתי איך ליצור תסריט שיחה למכירות שבאמת עובד. היום, נחזור לאחד הנושאים האהובים עליי – שפת גוף וחידוד היכולת שלנו לזהות אותה. אז בואו נתחיל, עומד להיות ממש מעניין.

רגע, לא היה כבר אתגר שפת גוף אחד?

לפני חצי שנה, העליתי אתגר שפת גוף לבלוג. באתגר, הבאתי 3 תמונות ומספר שאלות מכווינות. המטרה הייתה אחת – לגרום לנו לבחון סיטואציות רגילות (לכאורה) בעין קצת יותר ביקורתית. כדי לגרום ליכולת שלנו לקרוא שפת גוף להתחדד.

די הרבה אנשים שלחו אליי (בין אם בתגובות פה, בפייסבוק או בהודעות פרטיות) ניתוחים שצדקו ברובם. איך זה יכול להיות? כי בצורה טבעית, אנחנו מחווטים לקרוא שפת גוף. כדי להבין במהירות אם משהו מסכן אותנו או לא. אם צריך להגיב או לא. כך שזה טבעי.

רק שלמדנו לא להאמין בעצמנו. כאילו שיש סודות שחייבים ללמוד. ואם לא נלמד אותם, לא נוכל לזהות שפת גוף. אז כן, אינסטינקטיבית אנחנו מסוגלים לקרוא שפת גוף. רק שיש מנגנונים אחרים שנמצאים במשחק ופוגעים קצת ביכולת שלנו לזהות שפת גוף בצורה יעילה.

מה מפריע לנו לקרוא סימני שפת גוף בצורה נכונה?

אחד המשפטים הכי מעניינים ששמעתי על הנושא הוא – במערכת יחסים, אדם נבגד הוא תמיד הראשון לדעת ולרוב הראשון להדחיק. וזה לא מדבר רק על בגידות. אלא בכלל על זיהוי סימני שפת גוף שלא מתאימים למה שאנחנו רוצים לדעת.

למה? כי היכולת לקרוא שפת גוף היא לא המנגנון היחיד שנמצא בפעולה. יש גם את האמונות והערכים שלנו. את הציפיות ו"חוקי המציאות" שהצבנו או הציבו לנו. והם, לא תמיד מתגשמים. ואז, אנחנו מנסים להתאים את המציאות שבראש שלנו למה שציפינו, במקום להתמודד.

האמת לא תמיד נעימה. עם זאת, היא תמיד האמת. וכאן בדיוק מגיע התפקיד של קורסי שפת גוף. הם גורמים לנו להיות מודעים למידע שאנחנו קולטים. הם מחדדים את היכולת שלנו לפרש אותו. ולפעמים, גם לשים לב לדברים שלא זיהינו, כי לא ידענו לחפש.

אתגר זיהוי שפת גוף – ההנחיות

כאן נכנסים בדיוק האתגרים. המטרה שלהם היא אחת – לאתגר אותנו חשיבתית ותוך כדי כך, ללמד אותנו. כמובן, התרגול הזה הוא ללא עלות ונועד לשדרג את היכולות שלנו. איך נעשה את זה?

לפניך 3 תמונות, מתחת לכל אחת מהן צרפתי שאלות מכווינות. אשמח לקרוא את התשובות שלך לכל אחת מהן. רק דבר אחד חשוב: מותר לטעות. לומדים מטעויות. והיחידים שמפסידים, הם אלה שאומרים "אחר כך". כמו שאומר המשפט "עדיפה ציפור ביד מתרגול אחר כך".

אז יאללה, נתחיל:

תמונת אתגר שפת גוף מספר 1

שפת גוף של אנשים שיושבים ונהנים בפאב בזמן שהם שותים בירה

בתמונה הראשונה, אנחנו רואים אנשים בגילאים שונים יושבים בסיטואציה חברתית. על פניו, נראה פשוט. לכן, הייתי רוצה להיכנס איתך לפרטים הקטנים:

א. מכל אלו שרואים את השפתיים שלהם בתמונה, מי לדעתך מחייך בתמונה חיוך לא אמיתי?

ב. האם יש כימיה או חיבור אמיתי בין חברי הקבוצה? מה רומז על זה לדעתך?

תמונת אתגר שפת גוף מספר 2

שפת גוף של חברות שמצטלמות ביחד

בתמונה השנייה, אנחנו רואים 3 בחורות שמצטלמות ביחד. סיטואציה מהסוג שלא היינו עוצרים בגללה בדרך כלל. רק שעכשיו, יש כמה פרטים שדווקא יעניינו אותנו בתוכה:

א. מי משלוש הבחורות בתמונה מחייכת חיוך אמיתי לדעתך? מה רומז על זה?

ב. האם רמת החברות לדעתך שווה בין שלוש הבחורות שבתמונה? למה לדעתך?

ג. מה מוזר בדרך שבה הן יושבות? למה זה מתחבר בתמונה? מה אפשר להסיק מזה?

תמונת אתגר שפת גוף מספר 3

שפת גוף של קבוצת תלמידים במהלך קורס

בתמונה השלישית, אנחנו רואים קבוצת אנשים שיושבים כקהל מול מדריכה. רק שבעוד שהקהל עושה רושם (על פניו) כאילו שהוא מקשיב והכל בסדר, נרצה לדעת כמה דברים:

א. מכל האנשים בתמונה, מי לא באמת מקשיב לדעתך? מה רומז על זה?

ב. מי בקהל לדעתך לא מסכים עם המדריכה או לא מרוצים מההדרכה? למה לדעתך?

זהו להיום. עכשיו אשמח לשמוע בתגובות שמתחת למאמר את התשובות לכל השאלות. האם הצלחת לזהות כל סימן שפת גוף שכיוונתי אליו?

שיהיה לך המשך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

  1. השלישי מימין לא מרוצה ורואים את זה על השפתיים שלו.
    השני מימין לא באמת מקשיב רואים את זה איך שהוא יושב הוא נישען קצת אחור לא כותב ומחייך חיוך של משהו אחר

    1. 1. א. אשה ימנית, גבר שמאלי
      ב. לא, הרוב נראים מכונסים בעצמם
      2. א. אמצעית, רואים דרך העיניים והראש המורכן מטה
      ב. לא, שתי השמאליות קרובות יותר והאמצעית לא נוגעת בימנית
      ג. נראה שהאמצעית החליפה מקום בשביל התמונה
      3. א. השניים מימין, חיוך מזוייף
      ב. בחורה עם חולצה לבנה משמאל, חיוך סולד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?