חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
gaga

חשוב לקרוא: מה הקשר בין ליידי גאגא להכפלת הכנסות העסק שלך?

היי

בשבוע שעבר למדנו איך לעבור בהצלחה כל רעיון עבודה (ולהכפיל את הכריזמה שלנו). השבוע, רציתי לכתוב מאמר שמיועד אמנם בעיקר לבעלי עסק ועם זאת, חשוב לכל אחד מאתנו. אם אין לך עסק, אני בטוח שיהיה לך קל להשליך את הכתוב לתוך כל תחום שמעניין אותך להצליח בו.

ליידי גאגא?

ליידי גאגא נולדה בשנת 1986 תחת השם סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמנוטה. למרות גילה הצעיר (27) היא נחשבת כבר שנים לאחת היוצרות המוזיקליות המצליחות ביותר בעולם ולאחת הנשים החזקות בעולם (לא רק בתחום הבידור).

היא למדה מגיל צעיר לנגן על פסנתר. התקבלה לאחד מבתי הספר הנחשבים בעולם לאומנויות, ג'וליארד, כבר כשהייתה בת 11 (למרות שבסוף למדה בבית ספר רגיל). בגיל 13 כתבה את בלדת הפסנתר הראשונה שלה. לאחר התיכון המשיכה לבית הספר לאומנות של אוניברסיטת ניו יורק.

כל אלה לא היו הסיבות שבגללן היא הצליחה. אלו היו רק נקודות בחיים שלה שהצביעו על פוטנציאל ועל הכשרה. כן, בדיוק כמו אצל כל אחד אחר מאיתנו. גם לנו יש כישרון או יכולת שאותה אנחנו מעוניינים למכור וגם אנחנו עברנו הכשרה בתחום שלנו.

עם זאת, למרות כל הפוטנציאל להצליח, היה לה גם את מלוא הפוטנציאל להפוך ל"סתם עוד זמרת". בראיונות ישנים, לפני התסרוקות והתלבושות, היא נראתה רגילה לגמרי. עוד בחורה שיודעת לשיר. עוד אחת שלא תגרום לנו לעצור פעמיים, למרות כל הכישרון.

מה ליידי גאגא יודעת על הצלחת העסק שלך שעוד לא למדת?

במשך השנים האחרונות אני לומד את התופעה שנקראת ליידי גאגא. וקשה להגיד שאני מאוד אוהב את השירים או את התלבושות הפרובוקטיביות שלה. עם זאת, קשה גם להתעלם מההצלחה הענקית שלה. הילדה הזו (רק בת 27) מכרה עשרות מיליוני דיסקים ונערצת על ידי עשרות מיליונים.

מי שמסתכל מבחוץ על ליידי גאגא, יכול לחשוב כי זה עניין של צעירים. משהו ברשתות החברתיות או באינטרנט שהם יודעים ואנחנו לא. אולי התלבושות הפרובוקטיביות. זה לא. הרבה זמרות צעירות ופרובוקטיביות ממנה משתמשות ברשתות החברתיות ולא באמת מצליחות בהיקף שלה.

עם זאת, ישנם מספר דברים שהליידי עושה מאז יומה הראשון בעולם הבידור. דברים, שאם נשכיל ליישם בעסק שלנו, יגדילו בצורה מהותית את הצלחתו. 2 הנקודות הבאות הן החלק המשמעותי שכל אדם שיש לו עסק (גם אם הוא זעיר) יכול ללמוד מליידי גאגא:

1. למצוא דמות להשראה: ליידי גאגא מיומה הראשון שאבה השראה ממדונה, פרדי מרקיורי (סולן להקת קווין), דיוויד בואי ומייקל ג'קסון. ויש סיבה לכך שאני מציין דווקא את אלו. כל אחד מהם היה מוזיקאי מדהים עוד לפני שהתפרסם.

היא למדה אותם. הבינה איך הם יוצרים להיטים. איך הם התפרסמו. איך הם מתייחסים לקהל שלהם. איך הם בנו את הדמות שלהם כך שתהיה מעוררת הערצה. ואחרי שהיא למדה אותם, היא גם יישמה את התובנות שלה על עצמה.

אם אנחנו רוצים להצליח, אנחנו צריכים למצוא מקור השראה. לאו דווקא מישהו שנרצה להעתיק בכל תחום בחיינו. מישהו (או מישהי כמובן) מהתחום שלנו שמסמלים לנו איך נראה אדם שמצליח ועושה זאת בדרך שגם אנחנו יכולים (ומעוניינים) להתחייב אליה.

2. להמציא את עצמנו מחדש: בהתחלה, הליידי שלנו ניסתה להתפרסם תחת שמה המלא (הארוך למדי) ולשיר. עם זאת, היא גילתה כי קשה לה להתבלט מעל כל שאר הזמרות. לכן, היא החלה לחשוב איך כל הדמויות לחיקוי שלה עשו את זה.

דיוויד בואי היה פעם דיוויד רוברט ג'ונס, זמר פאבים מאוד מוכשר ולא מוכר עד שהחליט לשנות כיוון ולהפוך לדמות ביזארית, מוחצנת ומינית. מדונה היתה מדונה לואיז צ'יקונה, מתופפת בלהקת רוק עד שהחליטה לקצר את השם ולצאת בקריירת סולו פרובוקטיבית במיוחד.

בדיוק באותה מידה הפכה סטפני ג'ואן אנג'לינה לליידי גאגא הפרובוקטיבית והמוחצנת כדי לבלוט מעל כל הזמרות ה"רגילות".

רובנו מתפלצים רק מתוך המחשבה שנצטרך לעשות משהו שהוא לא ה"רגיל" שלנו. בגלל זה רוב האנשים מקבלים תוצאות רגילות. עכשיו, אני לא אומר שאנחנו צריכים לשנות את השם שלנו ל"מטבוחה" ולהתחיל להתלבש רק בבגדים תחתונים וצעיפים צהובים.

עם זאת, רצוי להבין משהו חשוב על בני אדם: רובנו שגרתיים. כשאדם עושה את אותו הדבר כל הזמן, קל לתייג אותו כחלק מקבוצה שכל המשתתפים בה דומים. וכך, גם המאמנת האישית הטובה ביותר ביקום יכולה ליפול בקטגוריית "מאמנים אישיים" ולא נבחר לקחת רק אותה.

כדי לבלוט מעל הדומים לנו, עלינו להמציא את עצמנו מחדש בכל תקופה מסוימת שהיא לא יותר מדי קרובה או רחוקה. נניח חצי שנה. נוציא מוצר חדש. נפרסם אחרת. נגיע אל הקהל אחרת. משהו. כל דבר שהוא. הגיוון הזה הוא קריטי שכן בלעדיו, אנחנו נבלעים ברעש הפרסום של כל השאר.

דוגמה לעסק שעשה את זה נכון: יש הרבה דוכנים של מזון מהיר. חלקם יכולים לעבור ימים שלמים ללא לקוח. הסביח של עובד הבין את עיקרון ההגשה האחרת. כל לקוח מקבל את מלוא ההופעה תוך השתלבות בהצגה ובשפה ה"מקצועית" שעובד המציא. השפה הזו הופכת לזו של הלקוחות ובכך הם הופכים לקהילה שלו.

אם מסקרן אותך לראות איך עובד מתקשר עם הלקוחות שלך, זה הסרטון בשבילך:

זהו להיום ועכשיו מסקרן אותי לשמוע: מה התובנות שעלו לך מתוך קריאת המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

6 תגובות

  1. לפעמים צריך לצאת מאזור הנוחות והשינוי מביא רק לטוב. הלא כבר נאמר ככל שנחזור על אותה הפעולה נקבל את אותה התוצאה ולכן השינוי שנעשה היה לטובה. התוצאה שונה. תודה על הפוסט מאיר עיניים ומרענן

  2. אהבתי שנתת את עובד כדוגמא.
    מצד אחד הוא מתבלט משאר הדוכנים בגלל השפה שהוא יצר.
    מצד שני הוא הולך עם אותה מנה ואותו כיוון. הוא לא ממציא את עצמו מחדש יותר.
    נכון או לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: