חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

איך לכתוב מסר משכנע? 9 קווים מנחים שיעזרו למסר שלך לחדור לתת המודע שלהם

היי,

בשבוע שעבר הסברתי איך לענות על 2 השאלות שכל אדם שואל את עצמו כשהוא פוגש אותך בצורה נכונה. השבוע, רציתי לגעת בנושא שהרבה מאוד אנשים מתקשים בו – כתיבה שכנועית. כשאני מדבר על כתיבה שכנועית, אני מדבר על כתיבת מסר שאמור לשכנע מישהו לעשות משהו.

צידה שכנועית לדרך

כמו בטיול כך גם בשכנוע. לפני שאנחנו יוצאים לדרך עלינו להכין את עצמנו אליה. לכן, כאשר אנחנו יוצאים לדרך, עלינו לשים לב ל-3 הנקודות הבאות:

א. אל מי אנחנו מדברים – עלינו לכתוב כאילו שאנחנו מדברים עם אדם אחד המייצג את הקהל שלנו. לכן, עלינו למקד בצורה מדויקת ככל האפשר את הגדרת הקהל אליו אנחנו מדברים. ככל שנמקד יותר, כך המסר יהפוך ליותר אישי ויאפשר לנו לגעת בנקודות שחשובות לקהל שלנו.

ב. במה הם מתמקדים כרגע – עלינו להבין "איפה הם נמצאים" במוחם כרגע. לכן, עלינו לשאול את עצמנו שאלות כמו: מה דעתם על הנושא? מה הכי מפריע להם כרגע? מה גורם להם לא לסמוך על אנשים? מה הם עשו ממש לפני שהם נחשפו למסר השכנועי?

ג. מה הם יצטרכו לעשות בסוף – השאלה הזו עוסקת במטרה הממוקדת שלמענה אנחנו כותבים את המסר. האם אנחנו רוצים לתת להם נקודה למחשבה? האם אנחנו רוצים שהם יעשו משהו? האם זה יהיה עכשיו או אחר כך? מה השלבים שהם צריכים לבצע כדי להגיע לתוצאה הסופית?

ברגע שהגדרנו את שלושת הנקודות הנ"ל, יצרנו מעין מסלול. במסלול הזה, אנו לוקחים את הקהל מהמקום שבו הם נמצאים, אל המקום אליו נרצה שיגיעו. בשלב הבא, נרצה להפוך את המסר ליעיל הרבה יותר.

9 קווים מנחים שיעזרו למסר שלך לחדור לתת המודע שלהם

קשה ללמד כתיבה שכנועית במאמר אחד. לכן, אני רוצה לצייד אותך במספר קווים מנחים. הקווים המנחים הללו יוכלו להוות את הבסיס לכתיבת כל מסר שכנועי. זה יכול להיות נאום. זו יכולה להיות פרסומת. זה יכול להיות כל דבר שמיועד לגרום לאנשים לעשות משהו.

9 הקווים הבאים מיועדים לעזור למסר שלנו לעבור את החלק הביקורתי של המודע ולשכנע בצורה עמוקה:

1. הזדהות כמקור סמכות – אם נוכיח לאנשים שאנחנו מבינים את הבעיה שלהם, הם יאמינו לנו גם שיש לנו את הפיתרון לבעיה הזו. לכן, עלינו לתאר לגעת בשאיפות שלהם ובסיבות שבגללן הם לא הגיעו אליהן עדיין לדעתם.

2. התחלה, אמצע וסוף – מסר סתמי משעמם אנשים. כאשר יש למסר התחלה, אמצע וסוף הוא נותן תחושה סיפורית. גם אם זה לא סיפור. דוגמא למבנה טוב: מה חלמתי להשיג > מה קרה לי באמת > איך מצאתי פיתרון > למה החלטתי לשתף את הפיתרון > איך הפיתרון הזה יכול להיות שלך.

3. שכנוע הגיוני – בנוסף לשימוש בכל כלי השכנוע וה-NLP, חשוב לדעת איך לטעון בצורה הגיונית. כדי ליצור מסר הגיוני, אנחנו בונים אותו ממספר טענות (מסר ראשי) וטיעונים (הוכחות והסברים לנכונות המסר). בכל שלב במסר אנחנו נטען טענה ומיד לאחריה נביא טיעונים שתומכים בה.

4. סיפורים ואנלוגיות – סיפורים משהים חשיבה ביקורתית, סוחפים אותנו לדמיין ושותלים בתת המודע את מוסר ההשכל (כל עוד לא מספרים אותו). כדי ללמוד איך ליצור אנלוגיות וסיפורים קצרים על שכנוע ניתן להכנס למאמר הבא: על אנלוגיות בשכנוע.

5. דיבור עובדתי – מכיוון שקל לסתור דברים שאדם אומר, עלינו ללמוד להשתמש בדיבור עובדתי. המשפט הקודם למשל, לא אומר מי אמר אותו ומנוסח כעובדה. יש בו קביעה שיפוטית ומבנה של סיבה ותוצאה שעוזר לו להשמע עובדתי.

6. מסר ראשי פשוט – מסר קליט ניתן לתמצות במשפט קצר או ביטוי. לכן, אם נרצה שהקהל גם יספר לאחרים על המסר, צריך לבנות אותו כך שיהיה קל לאחרים לספר אותו. לדוגמא: קוטג' תנובה הוא "הגבינה עם הבית", נינט טייב היא "המאמי הלאומית" והאח הגדול 4 הוא "ביזיון".

7. חזרה, חזרה וחזרה – בהמשך לנקודה הקודמת, עלינו לחזור על המסר שלנו לפחות 3 פעמים. בהתחלה, באמצע ובסוף. זה מוסיף נופך דרמטי וגם עוזר לנו לקשר את הטיעונים לרעיון המרכזי. בעיקר אם הוא מנוסח בצורה פשוטה.

8. חלוקה לקבוצות – כל אדם רוצה לדעת איך המסר קשור אליו. לכן, עלינו מראש ליצור קבוצה שהוא רוצה להשתייך אליה שגורמת לו להרגיש חיובי. לעומתה עלינו ליצור קבוצה שהוא לא רוצה להיות חלק ממנה. לדוגמא: גבר אמיתי משתמש בדיאודורנט גברי, [שם של מותג].

9. שימוש בעובדות – למרות שבסופו של דבר שכנוע נעשה מתוך דחף, אנשים אוהבים הסבר טוב. שימוש בהדגמות, הוכחות, עובדות, מחקרים וסטטיסטיקות גורמים למסר להשמע משכנע הרבה יותר. עם זאת, יש לשים לב כי ברוב המקרים גיבוי טענות בעזרת עובדות יעבוד רק אם הן הגיוניות.

זהו לבינתיים. עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, מה התובנות שלך מהמאמר?

שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: