חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
crazywriting

עמדתי כרגע באתגר הכתיבה הכי מטורף שקיים ושרדתי כדי לספר לך איך זה ישנה לך את החיים

היי,

בפעם הקודמת, מיקדתי אותנו בדבר הקטן שרוב האנשים שוכח לעשות ויכול לרגום לנו לשדר יותר כריזמה. היום, רציתי לשתף אותך במשהו קטן שקרה לי הרגע ויכול לשפר את החיים שלך בצורה משמעותית.

לחשוב לפני כל מילה

רוב האנשים מאמין שהוא צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא מוציא מילה מהפה. כי אם לא נחשוב מה אנחנו עומדים לומר, אנחנו עשויים לפלוט משהו שלא אמור לצאת משם. המחשבות האמתיות שלנו על משהו. או ניסוח, שלא מביע את מה שאנחנו רוצים.

רק שבאיזה שהוא מקום, אנחנו עושים בכך טעות. טעות שעולה לנו ביכולת להיות יעילים. ואם לומר את האמת, היא גם גורמת לנו לפעמים להתנהג בצורה שהיא לא בדיוק… אנחנו. ולמה? מאוד פשוט: כי החשיבה על משהו, לפני שאנחנו עושים אותו, היא עבודה בעיניים.

על פי ה-NLP, החלק שחושב אצלנו, הוא חלק מה"מודע" שלנו. אותו חלק שמגן עלינו. זה שצריך להרגיש בשליטה. רק שהוא אינו נפרד מתת המודע שלנו. 2 חלקים של אותה המערכת. ותת המודע שלנו, הוא המקום שממנו המידע והיכולות נשלפים. והטאקט הוא חלק ממנו.

במילים אחרות, אין בחשיבה המודעת שלנו יותר טאקט מאשר בזרימה הטבעית שלנו. אם יש לנו טאקט, יש לנו אותו בשניהם. אם לא פיתחנו אותו, לא משנה עד כמה נחשוב לפני שנדבר. נקבל את אותה התוצאה. רק שכשאנחנו מודעים, זה פחות יעיל באופן משמעותי.

לעלות על הגל

ספורטאים מכירים את התחושה הזו טוב. להיות ברגע. להיסחף לחלוטין לתוך העשייה. עד שאין הבדל בינינו לבין מה שאנחנו עושים. ובמקום הזה, אנחנו לא חושבים. אלא מתפקדים בצורה מושלמת ויעילה. מממשים את מי שאנחנו.

זה המקום שבו המודע ותת המודע שלנו מסונכרנים. וזה לא קורה רק לספורטאים. אלא גם לאנשים שעושים משהו במשך מספר דקות ברצף. כמו מתחילים לעלות על הגל. ואז אנחנו כבר עליו. ויכולים לגלוש בצורה חלקה ללא חשיבה.

רק שאי אפשר להיכנס למצב הזרימה הזה ככה סתם, אם לא התאמנו על כך. זה לא שאנחנו אומרים לעצמנו בראש להפסיק לחשוב. זה עובד מעט אחרת. ויכול להיות שבהתחלה, זה דורש מאתנו קצת שימוש בגלגלי עזר. וזה בדיוק הדבר שאני רוצה להמליץ לך עכשיו.

אתגר הכתיבה הכי מטורף

ממש לפני מספר דקות סיימתי איזה שהוא אתגר. אתגר שלא מאפשר חשיבה. אתגר שיכול להיות כלי אימון עבורנו להיכנס למצב הזה של זרימה יעילה מתוך תת המודע. זרימה שנובעת מתוך מי שאנחנו באמת. מי שאנחנו באמת יכולים להיות אם נאפשר לו לצאת.

איך הם עושים את זה שם? הם פשוט מאפשרים לנו לכתוב. על איזה נושא שנרצה. אנחנו אפילו קובעים במשך כמה זמן. רק שברגע שהתחלנו, עלינו לכתוב. לא משנה מה. העיקר שאנחנו לא עוצרים במשך יותר ממספר שניות מועט. אחרת אנחנו נפסלים.

ויש 2 דרכים לגשת לכתיבה הזו: בראשונה, אנחנו חושבים כל הזמן על הזמן שעובר. ונלחצים מזה שאסור לנו להפסיק לכתוב. הלחץ הזה, מיותר לציין, מפריע לנו לכתוב את מה שאנחנו באמת רוצים. הדרך השנייה, מן הסתם, היא הרבה יותר יעילה.

הדרך השנייה, שעליה אני ממליץ, היא לחשוב רגע לפני שמתחילים על איזה נושא נרצה לכתוב. וזה לא משנה באמת. אנחנו עושים את זה כדי להתאמן. והנושא לא חייב להיות חשוב. זו יכולה להיות דעה שלנו על משהו. פירוט על משהו שאנחנו אוהבים לעשות. כל דבר שהוא.

אגב, אפשר לבחור אם לכתוב פריסטייל (שאנחנו בוחרים את הנושא) או שהם יתנו לנו אחד (ולזה הכוונה במילהprompt  שם). בכל מקרה, זה אתגר כיפי ומעט מלחיץ שאם נרגעים לתוכו, עוזר לאפשר לחשיבה שלנו להשתחרר.

אז ללא מילים נוספות, זה הקישור לשם:

https://www.squibler.io/random-prompt-generator

בסוף הכתיבה (בין אם עמדת באתגר ובין אם שלא), תינתן לך האפשרות לשמור את מה שכתבת. ההצעה שלי? אני ממליץ לך לשמור את הקבצים ולאחר שביצעת את האתגר הזה במשך תקופה לקרוא את התכנים שכתבת. השיפור יפתיע אותך.

עכשיו אשמח לשמוע בתגובות שמתחת למאמר: מה דעתך עליו?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

2 תגובות

  1. יש שיטה חזקה שקוראים לה 'דפי בוקר' של ספר 'דרך האמן'
    למלאות שלושה דפי פוליו על הבוקר
    בלי לעצור, בלי למחוק ובלי לקרוא פעם שניה
    ומיד אחר כך לקרוע לגזרים ולהשליך.
    זה כלי כתיבה שיכול לשנות חיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?