חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
איך-לפתח-כריזמה

איך לפתח כריזמה גם אם אין לך מושג איך לדבר עם אנשים זרים?

בשבוע שעבר הייתה לי שיחה מרתקת עם חבר טוב שהוא סמנכ"ל טכנולוגיות בסטרטאפ שגייס די הרבה כסף לאחרונה. והוא, סיפר לי על התפתחות הבינה המלאכותית. זו, שעד לפני מספר שנים ידעה לבצע פעולות מאוד טכניות. והיום, נמצאת כבר כמה צעדים קדימה.

אני לא יודע אם שמעת על זה, אבל יש היום מערכות שיודעות לכתוב ואפילו לצייר יצירות מקוריות כמו אדם. אמנם זה עדיין באנגלית ובשלבי פיתוח, רק שהעתיד מתקרב בצעדי ענק. וזו, לא הסיבה שבגללה השיחה הייתה מרתקת.

השיחה שלנו סבבה סביב התפקיד שלנו בעתיד. בעתיד שבו מכונות יוכלו להחליף אותנו ברוב תחומי העיסוק. כן, אפילו אם נדמה לך שבתחום שלך זה לא יקרה. ואז נשאלת השאלה, מה יגרום למישהו להעסיק אותנו אם תוכנה תוכל לבצע את אותו התפקיד?

מה התפקיד שאי אפשר יהיה להחליף בתוכנה?

לפני מספר שנים, החליטו הבנקים בישראל לבצע מהפיכה. צמצמו את כמות הסניפים, הקטינו את כמות הנציגים ויצרו אפליקציות שמאפשרות לכולנו לבצע מהטלפון פעולות שפעם היינו עושים בסניף. הכוונה הייתה טובה. רק שבפועל, זה לא עבד טוב כמו שציפו.

לא כולם הסתדרו עם האפליקציות. לא כולם טכנולוגיים ומרגישים בנוח לבצע פעולות בסלולארי. ויותר מזה, לפעמים אנחנו צריכים לדבר עם אדם כדי לבקש משהו. משהו, שהאפליקציה לא מסוגלת להבין. וזה, קשור לנושא השיחה שלי עם החבר.

אי אפשר יהיה להחליף במכונה את האנשים שצריכים לתקשר עם אחרים. להרגיע אותם. לעזור להם. להקשיב ולבחון את הבקשות שלהם. ובגלל זה, הכישורים שהכי נדרשים לעתיד, הם לא כישורי תכנות. הם דווקא כישורי תקשורת בין אישית.

מסלול לפיתוח כריזמה?

בחודשים האחרונים, אני נמצא עמוק בתוך העסק החדש שלי (הקמתי משרד פרסום) והפסקתי להרצות. רק שיש סוד אחד שמועטים יודעים: יש תוכן סופר פרקטי שלא לימדתי את הקהל הרחב. קורס השכנוע שלא הספקתי להעביר. וזה קורס, שלא מועבר כקורס רגיל.

הקורס הזה מועבר כקורס שמשולב בסיפור עלילתי שמלווה באיורים. מעין פרויקט חדשני שמאפשר ללמוד יותר בקלות. והוא מכיל את כל מה שאנחנו צריכים כדי לפתח את כישורי התקשורת הבין אישית שלנו, משלב שבו אנחנו לא מסוגלים לדבר עם זרים ועד רמת הכריזמה.

מה יש בקורס הזה?

הקורס הזה בנוי כתהליך לפיתוח הכריזמה. כחלק מהתהליך, תהיה לנו גישה (בין השאר) לדברים הבאים:

א. תהליכי NLP שמאפשרים לנו להתחסן לסירובים ומקלים עלינו לפתוח שיחה

ב. שיטה לפתח שיחה עם אנשים זרים מבלי להציק ולהביא אותם לרצות לשמור אתנו על קשר

ג. תרגולים שיעזרו לנו להתנסח ולהביע את עצמנו באסרטיביות ובצורה הגיונית ורהוטה הרבה יותר

ד. מדיטציות בוקר וערב שיטענו אותנו במוטיבציה ויעזרו לנו להטמיע את מה שלמדנו

ה. טכניקות לקריאת שפת גוף שיעזרו לנו להבין אם מה שאנחנו עושים עובד ואיך לשנות כדי לשפר את המסר שלנו

ו. תהליכים שמאפשרים לנו לחזק את עצמנו ולדעת איך לשכנע בצורה שמתאימה לנו

ז. צורת חשיבה וכלים שמאפשרים לנו להתחבר לליבת האישיות של אדם ולגרום לו לרצות את מה שנרצה שירצה

ח. כלי השפעה שמאפשרים לנו לשנות דעות, השקפות וצורות חשיבה

ט. כלים מתקדמים מעולם ה-NLP שמאפשרים לנו לשתול מחשבות ולהשפיע ישירות על תת המודע

י. הבנה של הדינמיקה הקבוצתית, כולל היכולת לקרוא אותה מתוך הסתכלות והשפעה

וכמובן, חלק שלם שעוסק בחיבור כל היחידות כדי שיתפקדו ככריזמה. כזו שמרגישה כאילו נולדתם איתה. רק שיש בכל הסיפור קאצ' אחד גדול.

מה הקאצ' וכמה זה עולה?

הקאצ' הוא כזה. זה נכון שיש מחיר למערכת הזו שמעבירה אותך את התהליך לפיתוח הכריזמה שלך. המחיר אגב, הוא 100 שקל חודשי שמאפשר לך גישה לתכנים, אחרי שעברת את אלו שלא צריך לשלם כדי להתנסות בהם. רק שזה לא הקאצ'.

הקאצ' הוא שצריך לתרגל. צריך לבצע את מה שנלמד. וזו הסיבה שבגללה, יש משימות שצריך לבצע כדי להצליח יותר. לא חייבים לבצע אותם תוך יום, או משהו שכזה. רק שהן נדרשות כדי להתקדם. ואם לא בא לך להשפיע כדי לפתח את כישורי התקשורת שלך ואת הכריזמה, זה כנראה לא עבורך.

רק שאם זה כן מסקרן אותך אני מזמין אותך להיכנס לקישור הבא, לקרוא עוד ולהצטרף למסע בעקבות הכריזמה שלך. נתראה בפנים:

המסע המופלא בעקבות הכריזמה שלך

שיהיה לך המשך יום מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?