חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

קצת סדר בראש – חלק ג'

היי לכולם,

בפעמים הקודמות ענינו על שאלות שסיקרנו אתכם כמו "מהו NLP?", "מי פיתח את ה-NLP?", "באילו תחומים NLP נוגע?", ו"אילו סוגי סדנאות והכשרות יש ב-NLP?". במידה ופספסתם את הניוזלטרים הקודמים או מעוניינים להפנות את חבריכם אליהם, תוכלו למצוא אותם מרוכזים בבלוג שלנו, לנוחיותכם.

פוסט זה יסכם את הסדרה הנוכחית, ועם זאת אשמח לענות על כל שאלה שתעלה לכם במהלכו בין אם תפרסמו אותה בעמוד הפוסט ובין אם תשלחו לי אותה אישית למייל. במידה ולא תרצו כי השאלה תפורסם, אנא ציינו זאת במכתב עצמו. ולענייננו:

איך נבחר איפה ללמוד NLP?

אם כבר קראתם את 2 המאמרים האחרונים שלנו, אתם כבר יודעים מדוע NLP הוא אחד הדברים שיותר כדאי ללמוד היום ועכשיו עולות מספר שאלות נוספות, כאשר אנחנו באים לבחור איפה ללמוד אותו.

כיום, יש מספר מקומות שמלמדים NLP בארץ ורוב האנשים לא יודעים באילו מהם לעבור את ההכשרה לעיסוק בתחום. הרי כל אחד מבטיח שהקורס שלו הוא הכי טוב, מתהדר בחסות מגוף זה או אחר, טוען שההכשרה שהוא מספק היא בינלאומית וכן הלאה.

בואו רק נעשה סדר קטן בבלאגן השיווקי – כל הכשרת פראקטישנר אמורה להכיל מספר נושאים שקיימים, עד כמה שאני יודע, בכל אחד מהגופים בארץ. רוב מי שמעביר הכשרות בארץ ומוכשר לכך (NLP טריינר) נותן תעודה שתהיה מוכרת בכל מקום בעולם ותהיה מוכרת לצורך המשך הכשרה כמעט בכל מקום בעולם (ישנם מספר מועט של מוסדות בחו"ל שמוכנים להכשיר אך ורק אנשים שעברו אצלם את שלבי ההכשרה הקודמים).

אני מזמין אתכם להירגע ולדעת כי אחרי פוסט זה, יהיו לכם הכלים שיעזרו לכם לבחור את הקורס המתאים ביותר שבו תקבלו את הערך הגבוה ביותר לכספכם. סקרנים? המשיכו הלאה:

מה אנחנו מעוניינים להשיג?

כמו בכל תחום אחר, עלינו קודם כל לבדוק מה בכלל אנחנו מעוניינים להשיג מכך שנלמד אותו. אמנם אתם עדיין לא מכירים את ה-NLP לעומק, אך ממה שקראתם בסדרת הניוזלטרים הזו עד עכשיו, אתם יכולים לגבש תמונה מסוימת שבה אתם רואים את עצמכם מגיעים לתוצאות יוצאות דופן באמצעות NLP.

שאלו את עצמכם מספר שאלות וענו לעצמכם בכנות (לא חייבים לכתוב על זה תגובה באתר אם אתם לא רוצים) בכדי למקד את עצמכם:

* האם אתם מעוניינים לעסוק ב-NLP ובאיזו צורה?

* האם אתם מתכוונים לשלב את ה-NLP בתוך התחום המקצועי בו אתם עוסקים?

* האם אתם מתכוונים להשתמש בכלים גם מחוץ לעבודה, בחיי היום יום שלכם?

* מה יותר חשוב לכם – לעבור את ההכשרה רק בכדי לקבל עוד תעודה לקיר או לקבל כלים שתוכלו להשתמש בהם בכדי להצליח?

אחרי שתענו על השאלות הללו, יהיה לכם הרבה יותר קל להיות בפוקוס בזמן שאתם קוראים את אתרי בתי הספר ל-NLP בישראל. עכשיו, אחרי שאנחנו כבר יודעים למה אתם מתכוונים ללמוד NLP, עלינו לדעת מה חשוב לבדוק בכדי למצוא מה הקורס שהכי מתאים עבורך.

אז מה הם השיקולים שאמורים להשפיע עליי לבחור את הקורס הכי טוב בשבילי?

מכיוון שלכל אחד מאיתנו יש את ההעדפות שלנו, אני מוסיף שאלות נוספות שיוכלו לעזור לנו למצוא את הקורס שהכי מתאים לצרכיכם. ישנם מספר דברים שרצוי לשים אליהם לב כשאנחנו בוחרים אצל מי ללמוד:

1. מיהו המרצה – האם המרצה מתאים לכם? האם השיחה איתו בטלפון זורמת? האם אתם מסוגלים להתחבר אליו? מה הערך המוסף שמקבלים מלמידה דווקא אצלו? האם הוא עוסק גם בייעוץ באמצעות NLP בנוסף להיותו מרצה?

2. זמן – לכל אחד מאיתנו יש את מסגרת הזמן שלו שאותה הוא יכול להקדיש ללימודים. לחלק מהאנשים יהיה נוח לצאת לשבועיים מרוכזים מהבוקר ועד הערב, ולחלק יהיה נוח להיפגש פעם בשבוע למספר שעות מועט למשך מספר חודשים. לחלק מהאנשים יהיה נוח לעבור קורס ארוך יותר וחלק יעדיפו קורס קצר יותר שבו דברים נלמדים יותר תכל'ס.

3. כסף – לקורסים השונים יש מחירים שונים והסדרי תשלום שונים. קורס זול לא בהכרח יהיה יותר משתלם מקורס יקר (והרי כבר קרו מקרים שאדם חשב שהוא חוסך כסף על משהו ולבסוף הוא שילם על כך ביוקר) וקורס יקר לא בהכרח ישתלם יותר. בדקו מה אתם משלמים בסופו של דבר ואם ישנן תוספות לא קריטיות שבסופו של דבר יגרמו לכם לשלם יותר.

4. מיקום – האם המיקום קרוב אליכם? האם הוא נגיש עבורכם? האם יש תחבורה ציבורית למקום? האם יש חנייה? האם הסביבה היא שקטה ומאפשרת לימוד?

אני בטוח לחלוטין שעוד נשארו קצת שאלות, אך על הגדולות השתדלתי לענות בשלושת הניוזלטרים האחרונים. אתם מוזמנים לשאול כל שאלה נוספת שתעזור לכם להחליט איפה ללמוד כתגובה בבלוג.

עד כאן לבינתיים
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?