חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
שפת גוף פתרון לאתגר

אתגר שפת גוף – הפתרון: מה התמונות שפרסמתי בשבוע שעבר באמת מסתירות?

היי,

בשבוע שעבר, הבאתי אתגר שפת גוף מיוחד שבו בדקנו כמה סימני שפת גוף נצליח לזהות בתמונות שהבאתי. היום, אנתח את התמונות שפרסמתי בשבוע שעבר בדגש על השאלות שהבאתי בכל תמונה. רק רגע לפני שנקפוץ לניתוח, חשוב לשים לב ל-2 דברים:

מה הקשר בין זיהוי שפת גוף לפיתוח שרירים?

זיהוי שפת גוף היא יכולת טבעית שאפשר לשפר ולפתח. עם זאת, קריאת ספר על הנושא או קורס נקודתי יוכלו להביא אותנו רק עד נקודה מסוימת. כי אין שום דבר שנוכל ללמוד בפרק זמן קבוע, אפילו אם נקבל בו תעודה, שנהיה בו מקצועיים ללא אימון מתמיד.

אם נרצה להבין שפת גוף ברמה גבוהה, יהיה עלינו להתאמן ברמה יומית. לשים לב לכל מני סימנים. ולא סתם. אלא לבחון כל מקרה לגופו. לשים לב איך אדם מגיב. מתי הוא מגיב. בהתאם למה. וזו, ולא אוסף ההכללות מהספרים הממוחזרים, היא הדרך להבין שפת גוף.

לכן נוצר האתגר הזה: לגרות את שריר זיהוי שפת הגוף במוח שלנו. לגרום לו לזוז. לשים לב לפרטים. וככל שאנחנו עושים יותר תרגולים שכאלה, כך אנחנו נהיים יעילים בכך יותר. וכן, זה דורש אימון מתמשך. למרות שכבר תוך זמן קצר ניתן להיות טובים בזה.

האם כל הזמן נצטרך לקרוא שפת גוף בצורה מודעת?

אחת השאלות שהכי שואלים אותי במהלך הכשרת ה-NLP שאני מעביר, היא שאלת המודעות. הרי כשאנחנו לומדים משהו חדש, אנחנו עושים אותו בצורה מאוד מאוד מודעת. וזה, עשוי להסיח אותנו מלהקשיב לאדם שמולנו. והחשש הזה, מובן לחלוטין.

התשובה לשאלה הזו (בין אם בקשר לזיהוי שפת גוף או כל דבר אחר) היא אחת – לא. לא נצטרך כל הזמן לעשות את זה במודע. רק שאחרי שלמדנו משהו, נצטרך לעשות אותו כמה פעמים בצורה מודעת עד שנקבל תוצאה עקבית.

בשלב הזה, כבר נוכל לזהות סימני שפת גוף די בצורה אוטומטית. לפעמים, הם יקפצו למודעות שלנו כדי שנגיב אליהם. לפעמים, נקבל אותם כחלק מהאינטואיציה שלנו בנוגע להחלטות שנצטרך לקבל. ולפעמים, נרצה לעשות את זה בצורה מודעת. רק שלא נהיה חייבים.

אתגר זיהוי שפת גוף – הניתוח

עכשיו נחזור לאתגר משבוע שעבר. אחרי הכל, לשם כך התכנסנו. אם צדקת בניתוח שלך, מעולה. אם יש כמה דברים שלא, הרווחת למידה ויותר חשוב מכך – התנסית. ואם עוד לא הספקת לבצע את האתגר ועדיין בא לך, לפני שאני עושה לך ספוילרים, זה הקישור שלך:

אתגר שפת גוף 2

ועכשיו, נקפוץ ישר לתכל'ס:

תמונת אתגר שפת גוף מספר 1

שפת גוף אנשים בשיחה

כאן, שאלתי 2 שאלות. הראשונה, הייתה "מכל אלו שרואים את השפתיים שלהם בתמונה, מי לדעתך מחייך בתמונה חיוך לא אמיתי?". ומתוך 4 האנשים שאנחנו רואים את השפתיים שלהם, יש רק 2 שמחייכים חיוך אמיתי והם שני הגברים שבאמצע.

חיוך אמיתי מתחיל מהשפתיים ומעלה את 2 הקצוות שלהם כלפי מעלה. ככל שהחיוך אמיתי יותר, כך קצוות השפתיים עולות יותר ורותמות את שרירי הלחיים איתם. עד הרמה שבה הם מכווצים מעט את העיניים וגורמים לקפלי העור בקצות העיניים.

גם האישה שמדברת וגם זו שבדיוק מולה לא מחייכות חיוך אמיתי אלא "חיוך חברתי". כזה שבו אנחנו מחייכים כי זה מה שאנחנו רוצים או אמורים לשדר בחברת אחרים. זה לא רע כמובן. רק שזה לא חיוך ספונטני שמסגיר את הרגש שאדם חווה בזמן אמת.

השאלה השנייה הייתה "האם יש כימיה או חיבור אמיתי בין חברי הקבוצה? מה רומז על זה לדעתך?". כאן, ניתן לבחון עד כמה  הדרך שבה הם יושבים דומה. בצורה מודעת, ככל שאנחנו מסתדרים יותר עם אדם, אנחנו יושבים (וגם מתנהגים) בצורה שיותר דומה לו.

במקרה הזה, ניתן לראות דמיון (לא זהות מוחלטת כמובן) בצורה הישיבה של כל חברי הקבוצה. עם זאת, חשוב לציין פה כי זה לא אינדיקציה חד משמעית למידה שבה חברי הקבוצה אוהבים האחד את השנייה. אלא רק למידה שבה הכימיה קיימת בשיחה הנוכחית.

תמונת אתגר שפת גוף מספר 2

שפת גוף 3 חברות מצטלמות

בתמונה השנייה, השאלה הראשונה שנשאלה הייתה "מי משלוש הבחורות בתמונה מחייכת חיוך אמיתי לדעתך?". וכאן, התשובה היא: הבחורה האמצעית. ולמה? השפתיים עולות בצורה סימטרית ומרימות את הלחיים עד צמצום העיניים. כמו בתמונה הקודמת.

השאלה השנייה, קצת יותר מאתגרת, הייתה "האם רמת החברות לדעתך שווה בין שלוש הבחורות שבתמונה?". וכאן, זיהיתם לרוב שהתשובה היא שלא. רוב הסיכויים ששתי הימניות חברות של הבחורה שלבושה בכחול. ואחת עם השנייה… קצת פחות. אסביר למה:

הבחורה שבאמצע מחבקת את זו שבכחול חיבוק מלא ועוטף והדדי. הגוף שלהן פונה האחת כלפי השנייה. וזה מסגיר שרמת הקרבה שלהן גבוהה. קרבה פיזית ועל אחת כמה וכמה מגע מתמשך, מעידות בדיוק על זה. וזה, מעיד על חברות קרובה.

איך אני יודע שזו מימין וזו שבאמצע פחות חברות? למרות שהימנית מחבקת את האמצעית, האמצעית לא מחבקת אותה בחזרה. היא אפילו מפנה אליה כתף ומרימה יד. כאילו חוצצת ביניהן. וגם החיבוק של הימנית… הוא יותר כמו הנחת יד ולא כמו עיטוף. פחות חברות, כאמור.

השאלה השלישית הייתה "מה מוזר בדרך שבה הן יושבות? למה זה מתחבר בתמונה? מה אפשר להסיק מזה?". כאן, אני מדבר על אוסף החיבוקים הקיים. כאילו אחת מהן הצטרפה לאחרות ולא באמת ששלושתן ישבו ביחד. ואיך אני יודע? שימו לב למיקום הכוסות.

אם היו יושבות ביחד כל השיחה, שלוש כוסות היו מונחות לידן. בפועל, רק 2 לידן. לצלם יש כוס יין. ולצדו, כוסות שתיה נוספות וסלולרי שרחוק ממנו. כלומר, מישהו ישב שם. הימור שלי? כנראה שהימנית ישבה שם. רק ששוב, זה הימור מושכל ולא יותר מזה.

תמונת אתגר שפת גוף מספר 3

שפת גוף תלמידים מקשיבים בהרצאה

השאלה הראשונה כאן הייתה "מכל האנשים בתמונה, מי לא באמת מקשיב לדעתך? מה רומז על זה?". התשובה הנכונה כאן היא הבחורה באמצע, עם הג'ינס הקרוע. וכן, אני יודע שהבחור בצד לא כותב. רק שזה לא הופך אותו ללא מקשיב. מקשיב זה הקטע עם האוזניים והריכוז.

שימו לב שכולם למעט הבחורה עם הג'ינס הקרוע נוטים קדימה. שפת גוף מעורבת. הם מגיבים רגשית להרצאה. חלקם אוהבים אותה וחלק לא. עושה רושם גם שהם לא כולם מסכימים (תיכף נגיע לזה). רק שהם שם. היא, פשוט יושבת זקוף, נשענת, שרירי פנים רפויים ומבט בוהה.

לא מאשים אותה. כולנו היינו שם. גם אני. אפילו אם המדריכה תשאל אותה מה היא אמרה, היא תדע לדקלם את זה. כי המידע הזה נרשם בזיכרון לטווח קצר. רק שהיא לא שם. וזה, מסוג הדברים שמרצה למשל, חייב לדעת לזהות כשהוא מול קהל וחשוב לו שכולם יבינו.

השאלה השנייה הייתה "מי בקהל לדעתך לא מסכים עם המדריכה או לא מרוצים מההדרכה? למה לדעתך?". אם נשים בצד את זו שלא מקשיבה, יש לנו 2 לא מסכימים. הבחור בצד ימין שמחייך והבחור שלובש ג'קט שלידו.

שפת הגוף של הבחור בצד ימין היא על סף העימות. רק צד אחד שלו נוטה קדימה לתוך השיחה, כאילו שהיד הקדמית תעלה בעוד רגע להתקפה. השפתיים כאילו מחייכות. רק שימו לב לשפה העליונה המתכנסת. זו שהפכה לדקה וחושפת שיניים. זה כעס.

הבחור שלידו ולובש ג'קט נראה קצת יותר רגוע ממנו. עם זאת, נשים לב לשפתיים שלו. יש שם חיוך רק בצד אחד. וזה, סימן ברור לזלזול. כאילו שהוא משתף פעולה עם השיעור רק לא מסכים עם מה שנאמר.

זהו להיום. עכשיו אשמח לשמוע בתגובות שמתחת למאמר: כמה סימני שפת גוף זיהית נכון? האם יש סימני שפת גוף נוספים ששמת לב אליהם בתמונות?

שיהיה לך המשך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

2 תגובות

  1. מה אתה אומר לגבי הבחורה השמאלית בתמונה השלישית?
    גם אצלה החיוך לא סימטרי.
    ולכן זה גם נראה זלזול

    1. היי אתי, שאלה מעולה. כשאני כותב חיוך סימטרי אני לא מצפה לסימטריה מושלמת אלא לעלייה של 2 צדי הפה. אצל הבחורה השמאלית בתמונה השלישית שני קצוות השפתיים עלו ולכן זהו חיוך. עם זאת, החיוך שלה ככל הנראה היא חיוך טכני ולא אמתי בשל כך שהוא אינו מניע דבר מלבד את השפתיים. מקווה שעזרתי למקד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: