חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חוסר מוטיבציה

כשחסר מוטיבציה על הבוקר: 5 טיפים יעילים שיעזרו לך להיטען מחדש

בוע שעבר הבאתי שיטת שכנוע פשוטה שתגרום לאדם להקשיב לדעה ששונה מדעתו. השבוע, בעקבות בקשת ירדן (קורא קבוע של הבלוג), נדבר על מוטיבציה מזווית לא שגרתית. היום נדבר על הטעינה העצמית שלנו. היכולת שלנו לחדש את הכוח הפנימי לעשות.

לישון מבלי לנוח

עוד סוף שבוע עבר. היא אפילו לא הבינה עד כמה מהר. פשוט התעוררה ביום ראשון בבוקר כי השעון צלצל. ואז חזרה לישון עוד קצת. אולי זה סתם סיוט ועוד לא הזמן לקום. רק שהשעון נדנד שוב ושוב. והיא נאלצה להתעורר. עייפה מתמיד. בלי מוטיבציה בכלל. הלכה להכין קפה.

בוהה בכוס הקפה, היא נזכרה ביום חמישי. כמה התרגשה. אוטוטו נכנסים לסוף השבוע. חשבה כמה תספיק. וכמה תנוח. רק שפתאום הייתה צריכה לנסוע לארוחה משפחתית. ואז יצאה עם חברים. ואז היה משהו קטן לעשות. ולנקות טיפה את הבית. וטיפה טלוויזיה.

ועכשיו היא בוהה בכוס הקפה. מרוקנת אותה לאט. כמו סוללה ניידת שלא עובדת. כי הטעם של הקפה היה שם. היא פשוט הייתה גמורה מעייפות. כאילו לא ישנה מעולם. למרות שעל הדף לא היו חסרות לה שעות שינה. רק שמשום מה, הרגישה כאילו לא הצליחה להתעורר.

לקום מבלי להתעורר

זה קורה ללא מעט אנשים. רצים במרתון של החיים והעבודה. מאבדים מוטיבציה. עושים את מה שצריך. את מה שהם יכולים. או לפחות חושבים על מה צריך לעשות. יש גם כאלה. ובסוף היום, מגיעים מותשים למיטה. חלקם אפילו לא מצליח להירדם מרוב האדרנלין של העשייה. למרות העייפות.

הם קמים ליום חדש בלי כוחות. כאילו לא ישנו כלום. בלי מוטיבציה. כאילו לא ישנו בכלל בתקופה האחרונה. וזה די מוזר. כי הם דווקא כן ישנו בלילה. רק שהעייפות הזו לא מתפוגגת להם. וזה לא היה מפריע להם, אם לא היו צריכים לחשוב במהלך היום שלהם.

לרובנו אין את המותרות האלו. אנחנו עובדים עם אנשים. חייבים להיות יצירתיים. לשים לב למה שאנחנו עושים. כי טעויות עשויות להיות משמעותיות. ולשם כך, אנחנו חייבים להיות גם ערים וגם ערניים. רק שבלי ה"טעינה" הזו, אנחנו מגיעים לשם עייפים ולא מרוכזים.

למה זה קורה?

בעידן המודרני, אנחנו עמוסים כל הזמן במשימות. את חלקן אנחנו מבצעים. חלקן מתבצעות בראש שלנו (דברים שצריך לחשוב עליהם). חלקן גם מתנגשות האחת עם השנייה. כמו משהו שעכשיו שלחו לנו. ואנחנו חייבים לבצע. כי זה דחוף. גם אם אין לנו מוטיבציה לבצע אותן. ולמרות שבדיוק היינו באמצע משהו.

עומס המשימות הזה "יושב" עלינו. גם אם אנחנו לא חושבים עליו. כי איפה שהוא בראש, אנחנו יודעים שיש דברים שצריך לעשות. וזה תופס מקום בראש שלנו. בריכוז שלנו. וכל העומס המחשבתי הזה מעייף אותנו. מתיש אותנו. מביא אותנו לסוף היום עם הלשון בחוץ.

זו גם הסיבה שיש לנו כל כך הרבה מחשבות לפני שינה. מחשבות על ההתרוצצות שלנו היום. על המשימות הפתוחות. משהו שמישהו אמר. או על הדאגות שלנו. וכל אלה גורמים לנו להיות הרבה יותר מותשים. ומוסחים מהמנוחה הנדרשת. כי שינה היא לא בהכרח מנוחה.

5 טיפים לטעינה עצמית יעילה

על מנת להיטען ביותר אנרגיה ולהיות ממוקדים יותר במהלך חיי היום יום שלנו, ניתן ליישם את הטיפים הבאים:

טיפ מוטיבציה 1: לנשום

בצורה מפתיעה, רוב האנשים נושם ממש קצת כשלא מזכירים לו לעשות את זה. בצורה רדודה. מהירה יחסית. שלא מנפחת את כל הריאות. ויותר חמור מזה. הם נושפים בצורה שלא מרוקנת את כל הריאות. וזו כבר בעיה גדולה מאוד.

הגוף שלנו צריך אוויר. את זה כולם יודעים. רק שבזה זה מסתיים. והם לא שמים לב לדרך שבה הם נושמים. כשנושמים נשימות רדודות, לא נכנס מספיק חמצן. והחמצן נדרש כדי להפיק אנרגיה בגוף. במילים אחרות, כדי שנרגיש יותר ערים וערניים אנחנו צריכים לנשום.

בנוסף, הם גם לא נושפים בצורה מלאה. משאירים אוויר בריאות. רק שהאוויר הזה מכיל בחלקו חומרים שחייבים להתפנות מהגוף. לכן, הטיפ הראשון פה הוא לנשום. הכנסה של יותר אוויר וריקון של הריאות, הם חלק קריטי באחת המערכות שהכי משפיעות על הערות והערנות שלנו.

מה לעשות? להכין תזכורות שיזכירו לנו לנשום ולנשוף. אפילו במשך 2-5 דקות. בלי להגזים. זה יכול להיות ביומן. או בשעון המעורר של הטלפון. זה יכול להיות אפילו במדבקה בארנק. או על המראה. או על הלפטופ. העיקר לנשום בצורה מודעת מספר פעמים ביום. אגב, זה עוזר גם להפחית פחד קהל.

טיפה מוטיבציה 2: לחייך

ב-NLP אנחנו מדברים כל הזמן על הקשר ההדדי בין התגובות הפיזיות שלנו למצב הרוח שלנו. לצורך העניין, אם נשב למשל זקופים ומתוחים, יהיה קשה לנו להרגיש עצב. או במקרה שלנו עכשיו, אם נחייך, משהו מאוד מעניין יקרה לנו בפנים.

כשאנחנו מחייכים למשך מספר שניות, מתחיל להתרחש בגוף שלנו תהליך שמאוד דומה לשמחה. אפילו אם זה רק לרגע. והתהליך הזה מאפשר לגוף שלנו להירגע. להוריד את רמת הלחץ. ולהשתחרר קצת. במיוחד אם זה מלווה אפילו בצחוק קל.

מה לעשות? אם אפשר, פעם בכמה שעות רצוי לראות משהו מצחיק. יש מלא קטעי סטנדאפ ביוטיוב. אם אין לך אפשרות, אפשר סתם לחייך לעצמך. כשאף אחד לא רואה. אבל לא סתם חיוך זעיר. כזה שפותח קצת את הפה. חושף שיניים. חצי דקה. וזה ישפר לך את מצב הרוח.

טיפ מוטיבציה 3: לצאת

לשהייה בשמש, יש השפעה מאוד חיובית על הגוף ועל מצב הרוח שלנו. כל עוד לא מגזימים כמובן. ולא רק השמש. בכלל השהייה בטבע מאוד מרגיעה. רק שמרוב עבודה ולחץ, אנחנו לא נמצאים שם בחוץ. אפילו כשאפשר. שוקעים במחשבות שלנו.

אז אני יכול להרגיע אותך. אפשר לשקוע במחשבות גם תוך כדי הליכה בטבע. רק שאז, אנחנו עושים משהו קצת ספורטיבי. נושמים את האוויר הפתוח ולא רק את זה שסגור במשרד או בבית. ורואים קצת צבעים טבעיים יותר. מהסוג שאי אפשר ליהנות ממנו עד הסוף כשהוא על מסך.

מה לעשות? אם יש לנו 5 דקות לצאת לסיבוב בחוץ, פשוט לצאת. בלי לחשוב. לא צריך בהכרח לנסוע לאן שהוא. וללכת טיפה. ואז לחזור. לנשום. ליהנות מההתרעננות. ויש גם כאלה שיעדיפו לנסוע לחוף הים. להסתכל קצת על גלים. אלה המשקיענים יותר. זה גם עובד.

טיפ מוטיבציה 4: ללמוד

במהלך חיי היום יום, אנחנו שוקעים בשגרה. חיים קצת באוטומט. כל הזמן מכבים שריפות. ומשתדלים ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות. רק שבכל הפעילות הזו, אנחנו לא באמת נדרשים לחשוב על משהו חדש. לרענן את המוח. לאתגר את עצמנו.

זו הסיבה שאני אישית מקדיש בכל יום כשעה ללמידה. זה לא חייב להיות משהו מורכב. גם לא בהכרח משהו שקשור ל-NLP. למרות שגם זה מומלץ. אלא ללמוד משהו חדש. אפילו שיטה חדשה להכין חביתה. או לעשות משהו שלא ידעתם.

מה לעשות? פשוט למצוא משהו חדש ללמוד בכל יום. זה לא חייב להיות בתשלום. יש גם לא מעט מדריכי וידאו ביוטיוב. זה גם לא חייב להיות בתחום המקצועי שלך. פשוט ללמוד משהו חדש. יפליא אותך עד כמה זה מרענן את המוח. את היצירתיות. ואת החשיבה.

טיפ מוטיבציה 5: ליהנות

במשך היום, אנחנו משקיעים המון זמן במענה על צרכים של אחרים. של הבוסים שלנו. או הלקוחות שלנו. אולי ההורים. ואולי בני הזוג. ואפילו הילדים, אם יש. ובאיזה שהוא מקום, אנחנו מגיעים לטפל בעצמנו כשכבר אין לנו אוויר.

שעות הפנאי שלנו הן קריטיות. גם אם אנחנו עושים בהן רק משהו שטותי. שאין בו שום משמעות. למעט זו שאנחנו נהנים. כמו לצפות בטלוויזיה. לשחק. או כל דבר אחר. כי זה הזמן שבו אנחנו משחררים קצת את המוח. פורקים מתח. נהנים. וזה יותר חשוב ממה שנדמה לך.

מה לעשות? בכל יום (או יומיים אם לא אפשרי) נמצא לעצמנו זמן שבו נוכל להיות לבד. בלי אף אחד אחר. ואז פשוט להשתחרר. לעשות מה שבא לנו. כל עוד אנחנו לא פוגעים באחרים כמובן. וזה, יאפס את המוח בצורה יוצאת דופן ויאפשר לנו לאגור כוחות ומשאבים יצירתיים.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות: מה דעתך על המאמר והאם יש לך טיפים נוספים שיעזרו לקוראים להתרענן?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

10 תגובות

  1. מאמר מעולה. כל טיפ שווה זהב… תודה על התזכורות האלה
    ועל הדרך הנעימה והמאירה בה אתה בוחר להשמיע אותן.
    אתה אדם של שפע. שיפוצו מעינותיך חוצה…

  2. לא הפסקנו לצחוק עד דמעות מעצם הרעיון של הנשימות ונשיפות …..חחחחחח
    אבל אשריך שאלוקים מסדר לכל אחד את פרנסתו .

    שאפו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור: