חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
תמונה חסרה

טקסים של הצלחה – חלק ב'

היי לכולם,

בפוסט הקודם בסדרה דיברנו על כך שלכל אחד מהמקצוענים אותם ראיינתי במהלך פרויקט המידול (התהליך ב-NLP בו אנו לומדים כיצד אדם מגיע להישג יוצא דופן בכדי שגם אנו נוכל להגיע אליו) יש טקס מסוים העוזר לו להיכנס למצב שיאפשר לו להגיע לתוצאות המיטביות עבורו. בפוסט הנוכחי אני מעוניין לדבר על סוגי הטקסים אותם ניתן לבצע ולהתחיל להסביר כיצד לבנות כאלו.

כל אחד מאותם מרואיינים, עליהם סיפרתי לכם בחלק הקודם, תיאר לי שיגרת יום רגילה למדי, לא שונה מזו של כל אחד מאיתנו ועם זאת הם היו עושים משהו יוצא דופן בתזמון קבוע. את אותם דברים יוצאי דופן, להם כבר קראנו טקסים בפוסט הקודם, אפשר לחלק ל-3 סוגים:

1. טקס בוקר – טקסים הנעשים בתחילת כל יום

2. טקס טרום ביצוע – טקסים הנעשים ממש לפני ביצוע

3. טקס ניקיון – טקסים הנעשים מיד לאחר ביצוע

4. טקס שינה – טקסים הנעשים בסוף היום לפני השינה

טקסים של בוקר

לכל אחד מאיתנו יש את רוטינת הבוקר שלו. כשאני מדבר על רוטינת בוקר אני מתכוון לכל אותם דברים שאנו עושים בצורה קבועה בתחילת היום, באותו רצף קבוע שמאפשר לנו להתחיל את היום בצורה בה אנחנו רגילים. אם נפספס משהו מאותו תהליך בוקר, תלווה אותנו תחושה מוזרה, כאילו אנחנו לא מאופסים באותו יום.

לעתים, עוד לפני שהתחלנו את התהליך הקבוע שלנו, אנחנו מתעוררים במצב רוח כזה או אחר שמשפיע על התפיסה שלנו את עצמנו. ניתן לחוש בזה בקלות כאשר אנחנו מסתכלים במראה עוד בתחילת הבוקר – לפעמים ישנם ימים שבהם אנחנו מסתכלים במראה ויודעים בדיוק למה אנשים עשויים להמשך להיות בחברתנו ולפעמים יש ימים שפשוט לא.

מצב הרוח שלנו בתחילת היום עשוי להשפיע בצורה משמעותית על הדרך שבה אנחנו מרגישים ביחס לעצמנו ולפיכך על היכולת שלנו להגיע לאותן תוצאות יוצאות דופן. אותו מצב הרוח יגרום לנו לחוות אחרת את המציאות סביבנו, כמעין משקפי שמש הצובעות את המציאות שלנו בצבע שלהן, ולפי הדרך בה אנו נחווה את המציאות כך גם נגיב.

ההבדל הגדול בין האדם הרגיל ל"מבצע העל" הוא שאותם מבצעי על מבצעים משהו נוסף, בדרך כלל משהו שהם גילו בטעות – משהו, שלו אנחנו נקרא טקס בוקר, שהם יכולים לעשות בכדי לאפס את מצב הרוח בבוקר בכדי להתחיל אותו במצב רוח טוב בכל מקרה. עצם הביצוע של טקס בוקר הינו קריטי לשיפור היכולת שלכם לבצע את מה שאתם מבצעים ברמה אחרת לחלוטין.

כפית של יכולת על הבוקר

תארו לעצמכם מצב שבו הרגשתם שיש לכם את כל המשאבים הדרושים לכם בכדי להצליח. יכול להיות שהרגשתם מצב שכזה לא מזמן, כאשר הצלחתם לעשות משהו שלא חשבתם שתהיו מסוגלים לעשות, כאשר הצלחתם להגיע להישג שאליו שאפתם במשך תקופה וסוף סוף השגתם וגם כשהייתם ילדים וידעתם שהכל אפשרי.

הרגישו את התחושה שעולה בכם כרגע בזמן שנדדתם קצת בזיכרונכם ותנו לה להתחזק מעט, תנו לצבעי הזיכרון להתחדד, לתאורה להתחזק, לדמויות להראות יותר בפוקוס, לשמוע את מה ששמעתם ולהבין כי זוהי התחושה עלינו אנחנו מדברים כרגע – זוהי התחושה שאיתה אנחנו רוצים להתחיל את הבוקר.

מתי אתם עוד מרגישים את התחושה הזאת? האם יש משהו שכשאתם עושים מביא אתכם לחוש את התחושה הזו? האם יש משהו שגורם לכם להרגיש אותה אפילו יותר חזק?

לא נדרש מאיתנו לבצע משהו מורכב בכדי להרגיש את זה ולהיפך, עדיף לעשות משהו שישתלב יפה עם שאר תהליך הבוקר שלנו. יש אנשים שמספיק להם, בזמן שהם עדיין מתעוררים, לדמיין איך היום שלהם יכול עוד להשתפר או להרהר בהצלחות האחרונות שלהם.

יש אנשים שמספיק להם להגיד לעצמם עד כמה הם הולכים להצליח במה שהם עומדים לעשות או לחליפין לשים מוזיקה שהם אוהבים להנות איתה ברקע ויש אנשים שאפילו יעדיפו לרקוד קצת לצלילי המוזיקה בזמן שהם ממשיכים את אותו תהליך בוקר.

אתם לא נדרשים לבצע אף אחד מאותם דברים אלא למצוא את אותו הדבר שנותן לכם את אותה התחושה שעליה דיברנו קודם. אם תרגילו את עצמכם לבצע זאת שוב ושוב כאחד השלבים הראשונים בתהליך ההתעוררות שלכם, תוכלו להרגיש איך החל מהזמן הקרוב יחול שינוי משמעותי בדרך שבה תתפקדו בחייכם.

אלו מכם שכבר יודעים NLP ואיך לבצע עוגנים, יכולים להוסיף ולעגן את התחושה הזו כך שיוכלו לשלוף אותה בצורה קלה הרבה יותר על הבוקר.

בפוסט הבא נמשיך להרחיב על סוגי הטקסים הנוספים אותם ניתן לבצע במהלך היום בכדי להביא אותנו לרמות חדשות של הישגים שיקנו לנו יתרון עצום לכל מקום אליו נבחר ללכת.

תמשיכו ליהנות,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?