חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
pickyourwords

איך לבחור נכון את המילים שלך כדי לסגור (כמעט) כל מכירה בהצלחה?

היי,

בשבוע שעבר נגענו ב-8 דרכים פשוטות לשחרור מחסום יצירתי. היום רציתי לדבר על נושא שרבים מגיעים לעולם ה-NLP בגללו – שימוש נכון במילים כדי לשכנע, להשפיע ולמכור. ליתר דיוק, היום אני רוצה לגעת בנושא בחירת המילים שלנו כשאנחנו מתכוונים להשפיע על אחרים.

כשאני מסתכל על שיעורי לשון בבית הספר, אני נזכר בכך שהיה בהם מאוד מעניין. היה מעניין מאוד לעשות כל דבר שלא היה קשור לשיעור. וחבל, כי שימוש נכון בשפה, יכול ליצור הבדל משמעותי בין הגעה אל תוצאות רצויות להגעה לתוצאות שאינן רצויות בכלל.

הדבר אותו לא לימדו אותנו בבית הספר הוא איך להשתמש נכון בשפה שלנו. כשאני אומר נכון, אני לא מתכוון כמובן לכתיבת פיסקה או מכתב רשמי. אני מתכוון לדיבור בצורה שיכולה להניע אדם לחשוב, להגיב ולעשות משהו שאנחנו מעוניינים שיעשה.

חיים ומוות ביד הלשון

לפני שנתקדם, אני מעוניין לשים דגש על נושא אחד שחשוב לא פחות – על מה לא לדבר. בשל כך שכבר הוקדש לכך מאמר (ואפילו סרטון) אני רוצה רק להביא את ראשי התיבות שיעזרו לנו לעבור את המכירה בשלום – שפ"כ הד"ם.

שואה – פשוט לא להעלות. כמו כן להמנע ממילים כמו "נאצי" לתיאור אדם לא נעים או "שואה" לתיאור חוויה שלילית. כן, גם אם זה אומר לשים לב יותר טוב למילים שלך.

פוליטיקה – דוגרי, ביבי הוא לא חלק מהמכירה. גם לא ליברמן. גם לא לפיד או יחימוביץ'. בגלל זה חבל לשרוף עליהם לקוח שבאמת מעוניין לרכוש.

כדורגל – לצורך העניין זה לא ממש משנה איזה קבוצה אנחנו אוהדים ואיך. לשרוף סתם מכירה על סכסוך בין אוהדי קבוצות זה מטופש. אפשר לעשות את זה עם חברים אחר כך.

הורים – בגלל שאנחנו לא יודעים מה הקשר שלהם עם הוריהם, אנחנו לא יודעים איזו תגובה רגשית נקבל כשנעלה את הנושא. לקוח זועם או מתייפח הוא בדרך כלל לא לקוח רוכש.

דת – לא משנה מה מידת האדיקות הדתית שלנו ולא משנה מה מידת האדיקות שלהם. אין מה לפתוח דיון פילוסופי מעמיק על הנושא, אלא אם אתם מוכרים משהו שקשור לדת.

מין – יש אנשים שמניחים שבגלל שמכירה היא מעט פלירטוטית, בדיחות מיניות או שיחה מינית עשויה להיות במקום. ברוב המקרים, בעיקר מול אדם מהמין השני, זה לא.

יוצא דופן אחד גדול הוא בזמן שאתם מוכרים משהו שקשור בצורה ישירה לאחד הנושאים האלו. אחרי הכל, אם מישהי מוכרת מקומות בדיור מוגן עבור הורים מתבגרים וזה רלבנטי למכירה, יהיה לה קשה לדבר בלי להזכיר נניח את הנושא של הורים.

מילים שעוזרות לסגור מכירות

עכשיו, כשאנחנו יודעים מה לא להגיד במהלך מכירה, רצוי שנדע איך להגיד את מה שאנחנו כן רוצים להגיד. מהותה של מילה היא ליצור תגובה הקשרית כלשהי. כלומר, אם אנחנו אומרים מילה, היא חייבת להיות מחוברת לפחות למשמעות אחת.

נניח המילה "נניח". כשאנחנו משתמשים במילה "נניח" אנחנו מרמזים שמיד יבוא הסבר שנצטרך לשים לב אליו והוא יהיה הבסיס להמשך המשפט או השיחה. לכן, יש משמעות למילה וגם למיקום שלה במשפט.

מכיוון שישנן הרבה מאוד מילים בעברית שיוצרות השפעה רגשית או הקשרית, לא ננתח את כל המילים הקיימות. לכן, ניקח רשימה של 60 מילים וביטויים ונסדר אותן לפי השימוש שבו נרצה להשתמש בהן במכירות.

60 הביטויים הללו לא נבחרו סתם. הם הביטויים העוצמתיים ביותר בשפה העברית והשימוש בהם עוצר את רצף המחשבות של האדם שמולנו. מסיבה זו, אני מבקש שתשתמשו בהם בצורה הגיונית ולמטרות שישמשו גם את האדם שמולכם.

אלו הם 60 הביטויים הכי עוצמתיים בשפה העברית. ניתן להשתמש בהם כמובן בהטיות וגם להתאים אותם לזכר או נקבה:

1. יוצרות כימיה ותחושת חיבור – אתה, אנחנו, כולנו, ביחד, גם

2. יוצרות צורך או רצון לבצע – חייב, רצוי, צריך, להשיג, בקלות, לגלות

3. ממקדות תשומת לב – עצור, שים לב, חשוב, רק, זהירות, לפני, הפתעה, דחוף, סכנה

4. מעלות ומציירות תועלות – חדש, חדשני, יחודי, חינם, מתנה, בגלל ש, בשל כך, תוצאות, אחריות, חיסכון, עסקה, מקצועי, מובטח, איכות, מקורי,מוכח, פיתרון

5. יוצרות הנעה רגשית – מרגש, אוהב, מעריך, מאתגר, מרתק, מעניין, אחרת

6. מניעות לפעולה – עכשיו, מהר, למהר, הצעה, נגמר, לשריין, קנה, בחר, צור קשר

7. מכינות לעתיד – בשלב הבא, מיד, איך, בעוד, אחרי, ישר, עוד

כשאנחנו משלבים את המילים האלו, אנחנו יכולים לקבל פיסקה שכזו:

זהירות: אם עוד לא הספקת לשים לב למילים שלך בזמן מכירה, יכול להיות שפספסת מכירות שיכלו להסגר בקלות עוד היום. לכן, חשוב לעצור ולקרוא את המאמר המרתק הזה שוב. ההבדל בבחירת המילים יצור עבורך תוצאות אחרות לגמרי ולכן רצוי לעשות זאת כבר עכשיו!

זהו לבינתיים. עכשיו מסקרן אותי לשמוע בתגובות פה למטה, מה דעתך עליו ואילו תובנות קיבלת ממנו?

שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

11 תגובות

  1. יוצא מן הכלל,זה פשוט מדהים אני יכול להיזכר ממש איך אתה אומר את המילים האלה .שאלה קטנה איך אתה בוחר מה לפרסם פה ומה להשאיר לקורס?

    1. תודה, חן.

      בנוגע לבחירה מה לפרסם פה ומה להשאיר לקורס… אני מפרסם בבלוג בעיקר דברים שקל להעביר רק במילים ואדם, שחייב אותם לחייו, יכול ליישם בצורה מיידית ולראות תוצאות.

      גם הידע הזה, שניתן פה בבלוג, נותן טעימה מהמגוון שיש ל-NLP להציע. במידה ואנשים מוצאים את הידע הזה כ"טעים" עבורם, אני בטוח שהם ימצאו את הזמן והתקציב לעבור את החוויה שבלמידת NLP.

      הרי בקורס, הרבה מעבר לידע, אתה מקבל התנסות אישית וחווייתית שעוזרת לך להטמיע ולהשתמש יותר במה שלמדת. את זה ספר, בלוג או סרטון ביוטיוב עדיין לא יכולים לתת.

      (עכשיו, כחוויה לימודית, רצוי לקרוא שוב את מה שכתבתי פה ולנתח על פי המאמר)

  2. ליאור, כרגיל מאמר מעניין ומועיל.

    כשאתה כותב "אלו הם 60 הביטויים הכי עוצמתיים בשפה העברית", על מה אתה מבסס את דבריך? – אתה יכול לתת הפניה למחקר שבדק זאת או שזה מתבסס אך ורק על הניסיון / היגיון שלך (או של מישהו אחר)?

  3. מסכים איתך לחלוטין. כל מה שהובא הוא דוגמא לשימוש נכון במילים. בוודאי שניתן למצוא עוד מילים יעילות וישנן גם מילים שיכולות למלא יותר ממטרה אחת. תודה על התגובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?