חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
successontop

למה רוב האנשים לא יצליח אף פעם? (ומה באמת חשוב לעשות אם חשוב לך להצליח)

היי,

בפעם הקודמת הבאתי 5 טיפים שיעזרו לנו להיטען מחדש ולהרגיש יותר ערניים במהלך השבוע. היום, נדבר על משהו שרוב האנשים לא מודע אליו – דפוס החשיבה שמונע מרובנו להגיע למטרות ולתוצאות שהצבנו לעצמנו.

רק 50 שקלים

לפעמים, כל מה שצריך כדי להוכיח משהו, זה שטר של 50 שקלים. ולא צריך גם לעשות אתו יותר מדי. רק שיישב קצת בארנק. וכשאני אומר יישב, אני מתכוון לא להוציא אותו. אפילו אם אנחנו צריכים בדיוק עכשיו לקנות משהו.

על פניו, קל מאוד לעשות את הניסוי הזה. רק שכשרוב האנשים מחזיקים שטר שכזה בארנק, הוא מתאייד להם. איך שהוא נעלם. רק שילמו למשהו קטן. ואז טיפ. ועוד משהו. ופתאום חמישים השקלים הללו נעלמו כאילו שלא היו שם מעולם.

הסיבה לכך היא מאוד פשוטה, כשיש לנו כסף אנחנו רגילים להשתמש בו. הרי זו בדיוק הסיבה שהוא נועד עבורה, לא? אז למה אני מתייחס לזה כאילו שזה מוזר… כי אם נצטרך עכשיו בכוונה לא להוציא אותו, נצטרך פתאום להתחיל לחשוב עליו אחרת.

השטר של 50 השקלים הוא לא העניין פה כמובן. הוא רק כלי להדגמה. כי כשיש לרוב האנשים כסף, הם נוטים לבזבז אותו. להוציא אותו ישר. ולא כי אין להם מודעות לכסף. אלא כי יש שם דפוס חשיבה שגורם להם לשפוך אותו במהירות.

בדיוק בערך

רוב האנשים לא חושב על כסף כמו שצריך. הם כן חושבים עליו כמובן. צריכים אותו. מחכים שתכנס המשכורת. אוגרים אותו בצד. מוציאים אותו מיד או מחכים לאירוע גדול. רק שהם לא מבינים את המהות האמתית של כסף. זו שנדרשת כדי להצליח באמת.

המהות האמתית של כסף היא ערך. פעם, היינו מחליפים סחורה בסחורה. לי היו 2 חמורים ולאחר היה 5 קילו קמח. אם בעל החמורים היה צריך קמח ובעל הקמח היה צריך חמורים, הם פשוט היו מחליפים. רק שהיום, רובנו לא מחזיקים את כל מה שיש לנו עלינו.

כדי לחסוך לנו את ההסתובבות עם כל מה שיש לנו, קבעו ערך משותף להכל. הערך הזה הוא הכסף שאנחנו מכירים היום. זה שיש לנו בארנק. זה שמוצב כבר מראיון העבודה ואומר ששעה אחת שלנו שווה סכום כסף מסוים.

כמות הכסף שלנו שווה לכמות הערך שאנחנו נותנים דרך העיניים של מי שמקבל אותה. אם אנחנו עוזרים מאוד לאדם מסוים והוא מעריך את זה מאוד, נקבל הרבה כסף. אם הערך שלנו יהיה שווה להרבה אחרים שעושים את אותו הדבר, נקבל פחות.

רק שזה לא מסתיים שם. כי יש המון אנשים שנותנים המון ערך. רק שלא תמיד הם מרוויחים את מה שהם שווים. ומתסכל אותם אפילו לדעת שיש כאלה ש"שווים פחות מהם" ומרוויחים יותר. אז מה באמת גורם לכל זה?

כוס צ'ייסר מלאה

הסיבה לכך שאדם לא מרוויח את הסכום שהוא שווה, טמונה בביטחון העצמי שלו. ביכולת שלו להאמין שהוא שווה את זה. ביכולת שלו לומר שהוא שווה את זה. ולהאמין בכך באמת. וזה לא עניין של מה בכך.

רוב האנשים מפחד להגיד שהוא שווה יותר ושמגיע לו להצליח. הם לא רוצים שיחשבו שהם שחצנים. הם לא רוצים שיחשבו שהם מלאים בפוזה. כי זה מה שנהוג לחשוב על אדם שכזה. וכאן נמצא לב העניין. כי רוב האנשים מפחד להודות, אפילו בפני עצמו, שמגיע לו להצליח.

אדם שלא מאמין שמותר לו להצליח הוא כמו כוס צ'ייסר. קטנה. פופולרית. ויכולה להכיל מעט מאוד. כל מה שעובר את הרף, פשוט נשפך ממנה. זו  הסיבה שכסף לא נעצר אצלו. כי הוא גם ככה לא מאמין שהכסף הזה יכול להישאר שם. אז מבזבזים אותו כל עוד יש.

רק שהנטייה הזו לבזבז היא תמרור אדום כשחשוב לנו להצליח. היא מסמנת לנו שאנחנו לא באמת מאמינים בזכות שלנו להכיל יותר. וזה לא משנה כמה נגיד לעצמנו משפטי חיזוק. אם לא נלמד איך להפוך את עצמנו לכוס גדולה הרבה יותר, כסף ימשיך להישפך מהכיס שלנו.

איך נתחיל להכיל יותר הצלחה בחיים שלנו?

יש מגוון שלם של תרגילים העוסקים בשינוי ב-NLP. עם זאת, לא כל הקוראים הספיקו כבר ללמוד NLP. לכן, רציתי לתת לך תרגיל פשוט שאפשר לעשות לבד. והוא מאוד מאוד פשוט. יש לו בדיוק 2 חלקים:

א. להכיל מבלי לשפוך – במשך חודש שלם, נסתובב עם שטר של 50 שקלים בארנק. את השטר הזה, אסור להוציא מהארנק בשום מחיר. לא לקנות אתו כלום. לא לשלם אתו כלום. אפילו אם נתקעת רק עם כסף קטן. או שזה המחיר המדויק של משהו.

בתום החודש הזה, יהיה מותר לנו לרכוש משהו שהמחיר המדויק שלו הוא 50 שקלים. בצורה זו, נלמד את עצמנו לדחות סיפוקים. וכן, אני יודע שרוב האנשים ישלם עם אשראי. רק שחשוב בתרגיל הזה לשמור דווקא על 50 השקלים.

ב. רק עוד קצת – בכל חודש נכוון את עצמנו להרוויח יותר מהחודש הקודם. זה יכול להיות אפילו בשקל. וכן, אני יודע שיש המון שכירים שקוראים את הבלוג. אז מה. תמצאו דרך להרוויח עוד קצת. לא משנה כמה. העיקר שזה יותר מהסכום שהרווחנו בחודש שעבר.

בצורה זו, אנחנו מחווטים את המוח שלנו להתייחס לכסף אחרת. מצד אחד, לא מוציאים אותו אוטומטית כשהוא שם. מסוגלים להכיל אותו. מצד שני, אנחנו נאלצים לחשוב על ערך נוסף שנוכל לתת כדי להרוויח כסף. כי כסף מרוויחים רק כשנותנים ערך. ואיזה ערך? תלוי בך.

זהו להיום. עכשיו, אשמח לשמוע בתגובות: מה דעתך על המאמר?

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

9 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?