חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
envlope

לא חובה לקרוא: מכתב אישי לאלו שרוצים באמת להצליח

היי,

בשבוע שעבר הבאתי טריק שיעזור לך להפסיק לדחות דברים. הפעם, רציתי לחרוג מהרגלי ולכתוב משהו שהוא טיפה יותר אישי. גם עבורי וגם עבורך. ויש לזה סיבה. הרבה מאוד אנשים פונים אליי, בין אם דרך האינטרנט או פנים מול פנים ומנסים להבין למה. ויכול להיות שזה גם ה"למה" שלך.

ה"למה" הגדול

יש בבלוג שלי המון כלים יישומיים. ה"למה" שהם מחפשים הוא לא ה"למה אני מפרסם את המאמרים שלי". לזה יש להם דווקא תשובות טובות. הם לא תמימים. המאמרים מיועדים לתת המון ערך ובסופו של דבר לגרום לאנשים לשקול להיפגש אתנו באחד הקורסים המרתקים שאנחנו מעבירים.

ומבחינתי זה מעולה. אני רוצה להאמין שהקהל שקורא את המאמרים חכם מכדי לא להבין כי יש בכך גם אקט שיווקי. אני לא מחפש פראיירים שיאכלו כל אגדה, סיפור ומיסטיקה שיווקית. לא כיף לי ללמד כאלה ולא כיף לי לתקשר עם כאלה. אני מעדיף דווקא את החכמים והיעילים.

מעבר לכך, אני רוצה להאמין שהקהל שקורא את המאמרים בבלוג מיישם את המאמרים ומוצא שהם עוזרים לו ומקדמים אותו. אחרי הכל, אני מפרסם בו בדרך כלל 2 מאמרים בשבוע (אחד לא נשלח במייל כדי להימנע מעומס). עם זאת, דווקא פה נמצא ה"למה" האמתי.

הרבה מאוד אנשים פונים אליי ורוצים לדעת למה הם לא מצליחים ליישם את כל הכלים שמובאים בבלוג. אחרי הכל, המאמרים (כך אני מקווה) נכתבים בצורה מעניינת ויש הנחיות מאוד מפורשות לביצוע של כל כלי שמועבר פה (בין אם מדובר על מוטיבציה, כריזמה, שכנוע וכן הלאה).

זה לא בגלל שהם לא הבינו חס וחלילה. הם קוראים את המאמר כשיש להם זמן ואומרים "נעשה את זה אחר כך". ואז הזמן מתחיל פתאום לרוץ. והילדים. והעבודה. והחשבונות. וההוצאות. והיום יום. ואז מגיע המאמר הבא ביום ראשון.

ועד כמה שהיה להם מעניין המאמר הקודם, עכשיו הנוכחי הגיע. והוא מעניין גם. אז שמים את הידע מהפעם הקודמת בצד וחושבים איך לבצע את הנוכחי. ואז שוב הזמן. והילדים. והעבודה. והחשבונות. וההוצאות. והיום יום.

למה זה קורה באמת?

הסיבה שרוב האנשים לא מיישמים את כל המידע שהם מקבלים במאמרים (וכן, ברור לי שאצלך המצב שונה) היא שאין להם מסגרת לעשות את זה. ואני לא מדבר על קורס. אני מדבר על קהילה מסודרת שמדרבנת האחד את השנייה לצאת ולעשות.

הרי מאיפה נובע כוחו של קורס? את רוב המידע גם כך אפשר להשיג באינטרנט ובאופן חוקי אם מחפשים מספיק טוב. מצד שני, קריאה או צפייה לבדם לא ידרבנו אותך ליישם את מה שלמדת בחיים היומיומיים, לתרגל את הכלים ולשפר את התוצאות שלך.

וזו משמעותה של הקהילה ומה שמפריד אותה מסתם קהל. קהל הוא קבוצה של אנשים שמקבלים מידע ממישהו ומתקשרים אתו באופן אישי. הם מפרגנים לו (בתקווה) והוא מגיב להם ובזה נגמרת התקשורת ביניהם.

קהילה לעומת זאת מאוד מזכירה משפחה. היא מאגדת אנשים מסביב לרעיון אחד ומאפשרת תקשורת, עזרה ותמיכה. היא נותנת לך גב לדברים שלמדת, נותנת לך השראה לעשות עוד ולהצליח גם במקומות שמשהו שעשית פשוט לא עבד.

זו השאיפה שלי. זה החלום שלי. זה הדבר שאני הכי רוצה בעולם. שהאנשים שקוראים את הבלוג הזה יפסיקו לתקשר רק מולי (תגובות בבלוג נניח) ויתחילו לפתח את הרעיונות האלה צעד אחד קדימה – כדי שהחיים שלהם באמת ישתפרו.

ברוכים הבאים אל העתיד

המידע שיושב לך בראש ולא מיושם לא שווה כלום. וזה ברור לי ולך. ואפילו יותר מזה. ברור לי ולך למה הגעת לפה. למה מעניין אותך לקרוא את המאמרים האלה. זה לא רק לצורך ההשכלה הכללית. זה כי יש משהו בחיים שלך שתמיד רצית לשפר. אני רוצה לעזור לך להגיע אליו.

ולא רק אני. אני יודע שיש הרבה אנשים שקוראים את הבלוג הזה ויש להם ידע מדהים, ניסיון יוצא דופן וטיפים שיוכלו לקדם כל אדם באשר הוא. והדבר היחיד שאין להם הוא פלטפורמה שתעזור לכולם להתגבש לקהילה שתקדם את כולנו.

בגלל זה יצרתי את InMind. במשך מספר חודשים ישבתי (אני אישית) ובניתי רשת חברתית קטנה שהמטרה שלה היא אחת – לאפשר לאנשים להצליח יותר ולעזור גם לאחרים לצמוח גם מבלי לקחת על זה כסף. זה לא חכמה לפתח רק את עצמך ואת הכיס שלך.

ואני לא יכול לעשות את זה לבד. לא מספיק שרק אני אהיה שם ואפרסם סטטוסים ומאמרים ואעזור לאחרים. הקהילה הזו לא נועדה לשרת את האגו שלי. היא נועדה כדי לעזור לאנשים להתפתח ולהצליח. ואני יודע שיש לך מה לתרום, אפילו אם זה במילה הנכונה לאדם שצריך אחת.

הקהילה זקוקה לעזרתך. אנחנו צריכים אנשים איכותיים שיעזרו לאנשים להצליח יותר. אנחנו צריכים אנשים איכותיים שייתנו השראה. אנשים שיפרסמו תכנים, ישתפו ויגיבו. אנשים שחושבים גם על אחרים ולא רק על עצמם. כאלה יש מספיק מחוץ לקהילה ושם רצוי שיישארו.

מעבר לכך, ככל שאראה שהקהילה גדלה ומתפתחת כך גדל הסיכוי שאבנה קורסים אינטרנטיים בנושאים שאותם הקהילה תבחר ויועברו לחברי הקהילה ללא כל תשלום. כן, גם לכאלה שמעולם לא שילמו לי אגורה ולא עברו אצלנו מעולם קורס.

המטרה היא לבנות את קהילת ההתפתחות האישית הפרקטית הגדולה בישראל. ואני יודע. בטוח. שיש לך מה להוסיף. אם מעניין אותך להצליח ולהביא אחרים להצליח ורק אם אלו המטרות שלך, אני מזמין אותך בכיף פנימה לתוך הקהילה שנמצאת בקישור הבא:

http://www.inmind.co.il

נתראה בפנים,
ליאור

נ.ב. אם התחברת פנימה ועוד לא הבנת מה קורה שם, אני ממליץ לך להיכנס לקישור הבא: http://www.inmind.co.il/vault/1st-timers/

ליאור ברקן

ליאור ברקן הוא בעלים שותף במשרד הפרסום AntiMarketing ומייסד הפורטל הישראלי ל-NLP ובית הספר הישראלי ל-NLP. בעברו, מילא ליאור מספר תפקידי ניהול בכירים בחברות תוכנה ופרסום והנחה פינה קבועה בתכנית הטלוויזיה "המקצוענים" בערוץ 10. במאמריו, ליאור מביא טיפים מתוך ניסיונו בן 2 העשורים ביישום כלי ה-NLP וכלים נוספים מעולם הפסיכולוגיה בעולמות העסקים, העברת ההכשרות והייעוץ.

רוצה לשתף את המאמר?

אולי יעניין אותך לקרוא גם את המאמרים הבאים:

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לקבל עדכון למייל?

אם בא לך לקבל עדכון פעם בשבוע כשמאמר חדש עולה לאתר, יש להשאיר את כתובת האימייל שלך בתיבה הבאה:

תפריט נגישות

אם המאמר הזה מעניין אותך, בשבוע הבא נפתיע אותך!

זה הזמן להירשם לרשימת התפוצה שלנו

בכל שבוע, אנחנו מעלים מאמר חדש על שפת הגוף, תת המודע, NLP והשימוש בפסיכולוגיה יישומית כדי לשפר את החיים שלנו. אם בא לך שנעדכן אותך כשעולה מאמר חדש, כל מה שצריך לעשות הוא להזין את כתובת האימייל שלך בשדה הבא וללחוץ על הכפתור:

רוצים גישה לקורסי ה-NLP שלנו ולשלם רק 200 שקלים?